Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
24/01/2013

Αποσπάσματα ομιλιών των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ - ΕΚΜ στην ΠΝΠ για το νοσοκομείο "Ερρίκος Ντυνάν"

Σημεία τοποθετήσεων των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ στη συζήτηση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου για το Νοσοκομείο «Ερρίκος Ντυνάν»

«Η τρικομματική κυβέρνηση, εφαρμόζοντας τα διαδοχικά Μνημόνια, υποτίμησε τον ‘’υγειονομικό πολλαπλασιαστή’’, καταστρέφοντας την Υγεία στην Ελλάδα.

Συζητήθηκε σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής, η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για το Νοσοκομείο ‘’Ερρίκος Ντυνάν’’, με τους ομιλητές της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ να τονίζουν ότι η κυβερνητική πρωτοβουλία δεν λύνει τα οξέα, λειτουργικά προβλήματα,  ιδιωτικοποιεί ουσιαστικά, το νοσοκομείο, χωρίς να εξασφαλίζει τους εργαζομένους και παροξύνει τον ανταγωνισμό των μεγάλων ιδιωτικών συμφερόντων που οδήγησαν εν πολλοίς στη σημερινή τραγική κατάσταση. Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ ζήτησαν και πρότειναν τον πλήρη, ολοκληρωμένο και διαφανή διαχειριστικό έλεγχο του Νοσοκομείου ‘’Ερρίκος Ντυνάν’’ και κατόπιν την ένταξη του ιδρύματος στο ΕΣΥ, προκειμένου το Λεκανοπέδιο να μην στερηθεί τις σύγχρονες πτέρυγες και κλινικές καθώς και το υψηλής κατάρτισης προσωπικό του. Με αφορμή τη συζήτηση για την ΠΝΠ, εθίγη συνολικά η τραγική κατάσταση του ΕΣΥ, τόσο στο κέντρο όσο και στην περιφέρεια.

Ακολουθούν αναλυτικά οι τοποθετήσεις των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ.

Κύρια σημεία εισήγησης του βουλευτή Ρεθύμνου, Ανδρέα Ξανθού.

Σήμερα συζητάμε το πρώτο νομοσχέδιο που αφορά το Υπουργείο Υγείας, έστω και με την απαράδεκτη διαδικασία της εκ των υστέρων κύρωσης μιας Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου. Έχουμε επανειλημμένα τονίσει ότι αυτή η τακτική υποδηλώνει μια νοοτροπία «καθεστώτος έκτακτης ανάγκης» που έχει αυτή η κυβέρνηση , η οποία θέλει να αποφασίζει χωρίς συζήτηση και διάλογο με τις πολιτικές δυνάμεις παρά μόνο «κατόπιν εορτής», χωρίς σεβασμό στο θεσμοθετημένο κοινοβουλευτικό έλεγχο, με περιφρόνηση απέναντι στην κοινοβουλευτική τάξη και τη συνταγματική νομιμότητα, χωρίς εμπιστοσύνη τελικά στην ίδια τη  Δημοκρατία. 

Στην συζήτηση της ΠΝΠ για το «Ερρίκος Ντυνάν» στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων δηλώσαμε ότι την  καταψηφίζουμε τόσο για λόγους διαδικαστικούς, όσο και για λόγους ουσίας.

Πριν αναφερθώ όμως στα επιμέρους θέματα της προς κύρωση ΠΝΠ, επιτρέψτε μου μια γενικότερη αναφορά στην κατάσταση που επικρατεί σήμερα στο χώρο της Υγείας. Ποια είναι λοιπόν η εικόνα σήμερα; Οι πολύ εύγλωττοι τίτλοι των περισσότερων εφημερίδων δίνουν το «στίγμα»: “Αλίμονο αν αρρωστήσεις” έγραφε προχθές μια απογευματινή εφημερίδα. “Αλίμονο αν αρρωστήσεις και είσαι φτωχός» θα πρόσθετα εγώ.

Αυτή ακριβώς είναι η αίσθηση των πολιτών .    Με τον μνημονιακό «εξορθολογισμό» και το «νοικοκύρεμα» σας κε Υπουργέ, το ΕΣΥ βρίσκεται σε τροχιά λειτουργικής κατάρρευσης, το προσωπικό του εξαθλιώνεται και αδυνατεί να αντιμετωπίσει την αυξημένη ζήτηση, οι ασφαλισμένοι πληρώνουν συνεχώς από την τσέπη τους για να έχουν την περίθαλψη και τα φάρμακα που έχουν ανάγκη, το φάσμα  των ανασφάλιστων και αποκλεισμένων από κάθε δημόσια δομή υγείας διευρύνεται . Η υγειονομική πολιτική σας παράγει «κατεδάφιση» του ΕΣΥ, διάλυση της εξωνοσοκομειακής περίθαλψης, ελλείψεις υλικών και φαρμάκων, απόγνωση και απελπισία για τις πιο αδύναμες ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού. Και μόνο η πραγματικότητα του πολλαπλασιασμού των κοινωνικών ιατρείων και φαρμακείων σε όλη τη χώραπου προσφέρουν εξαιρετικές υπηρεσίες σε ανθρώπους χωρίς στοιχειώδη φροντίδα υγείας, επιβεβαιώνει αυτή την εκτίμηση.

Αντί στη σημερινή συγκυρία της ακραίας φτώχειας και της ανθρωπιστικής κρίσης η δημόσια περίθαλψη να αποτελεί ένα ανάχωμα στην εξαθλίωση και την κοινωνική περιθωριοποίηση, με τα μνημονιακά μέτρα που «κατά ριπάς» εξαπολύετε, λειτουργείτε ως «Προκρούστης» της δημόσιας περίθαλψης, της μόνης περίθαλψης που μπορούν να έχουν οι άνεργοι και φτωχοί ασθενείς σ’ αυτή τη χώρα. Έχετε οδηγήσει τους πολίτες να αισθάνονται ανασφαλείς και ανοχύρωτοι όχι μόνο μπροστά στον κίνδυνο της ανεργίας αλλά και μπροστά στην αρρώστια. Όπως έπεσε έξω το ΔΝΤ στο δημοσιονομικό πολλαπλασιαστή και υποτίμησε την ύφεση, έτσι και εσείς  με τις περικοπές των δημόσιων δαπανών υγείας υποτιμάτε τον «υγειονομικό πολλαπλασιαστή» και τις καταστροφικές επιπτώσεις στους δείκτες υγείας των ανθρώπων. Αυτή ακριβώς είναι η βιαιότητα και η βαρβαρότητα  της «επιχείρησης σωτηρίας» της χώρας , για την οποία πασχίζει  η κυβέρνηση. Μια κυβέρνηση που επιμένει να μην αντιλαμβάνεται ότι δεν μπορεί να υπάρξει η οποιαδήποτε «σωτηρία» της χώρας πάνω στα ερείπια του Κοινωνικού Κράτους και του ΕΣΥ, ότι η χώρα δεν μένει όρθια με ισοπεδωμένους και αναξιοπρεπείς ανθρώπους. 

Με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που προηγήθηκε, το Υπουργείο χορήγησε στο Κοινωφελές Ίδρυμα ασφαλιστική ενημερότητα και του έδωσε  τη δυνατότητα είσπραξης οφειλομένων ποσών από τον ΕΟΠΥΥ και στη συνέχεια το περιθώριο πληρωμής μέρους των δεδουλευμένων προς τους εργαζόμενους και των χρεών προς τρίτους. Δηλαδή ενώ προφανώς είναι θετικό το γεγονός ότι οι 1200 εργαζόμενοι του νοσοκομείου που ήταν απλήρωτοι για μήνες μπόρεσαν να πάρουν ένα μέρος των δεδουλευμένων τους, το σημαντικό είναι ότι με την ΠΝΠ δεν αντιμετωπίζεται το συνολικότερο πρόβλημα των χρεών του Ιδρύματος και της αποζημίωσης του προσωπικού, πολύ περισσότερο δε, δεν διασφαλίζεται η απρόσκοπτη λειτουργία του νοσοκομείου και οι θέσεις εργασίας, όπως παραπειστικά αναφέρεται.

Η μόνη που διευκολύνεται με τη ρύθμιση αυτή είναι η διαδικασία πώλησης του νοσοκομείου σε ιδιώτες, που είναι ήδη σε εξέλιξη. Αυτό που εξασφαλίζει το Υπουργείο Υγείας με τη ρύθμιση, και στο βαθμό που θα ευοδωθεί και θα τελεσφορήσει η διαδικασία πώλησης, είναι η πλήρης απόσειση ευθυνών για την τύχη ενός υπερσύγχρονου και απαραίτητου για τη δημόσια περίθαλψη νοσοκομείου .

Είναι γεγονός  ότι το «Ερρίκος Ντυνά», αυτό το κοινώς παραδεκτό κόσμημα της σύγχρονης νοσοκομειακής περίθαλψης, βρίσκεται όντως σε «ιδιαίτερα δυσχερή οικονομική κατάσταση» όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση του σχεδίου νόμου. Για την εξέλιξη αυτή δεν ευθύνεται τόσο η οικονομική κρίση, η  αδυναμία του ΕΟΠΥΥ και τα δημοσιονομικά προβλήματα της χώρας , αλλά η  «αμαρτωλή» ιστορία  αδιαφανούς και μη χρηστής διαχείρισης του Ιδρύματος, η διαμάχη ισχυρών επιχειρηματικών συμφερόντων για την εκμετάλλευση του, και βεβαίως η ανοχή και συγκάλυψη των ατασθαλιών από το διαπλεκόμενο πολιτικό σύστημα της χώρας και από τις κατά καιρούς ηγεσίες του Υπουργείου Υγείας που ενώ είχαν την πολιτική ευθύνη και την εποπτεία (γι’αυτό το λόγο άλλωστε διόριζαν 3 στα 7 μέλη του ΔΣ), ανέχονταν, συγκάλυπταν ή και συνεργούσαν σ’ αυτό το «φαύλο» καθεστώς λειτουργίας του νοσοκομείου  .

Το πρώτο λοιπόν ζήτημα για μας είναι η διερεύνηση, με κάθε πρόσφορο μέσο, όλων των πτυχών και όλων των δεδομένων για την πορεία και την κατάληξη  αυτού του Ιδρύματος.

Η άποψη του Υπουργού Υγείας ότι δεν έχει δικαιοδοσία επί της οικονομικής διαχείρισης, είναι προσχηματική. Ίσα – ίσα, σήμερα που τα πράγματα έχουν οδηγηθεί σε αδιέξοδο, και ανεξάρτητα από το πώς βλέπει ο καθένας την προοπτική του νοσοκομείου, η Πολιτεία και ο αρμόδιος Υπουργός οφείλουν να αξιοποιήσουν κάθε θεσμική και νομική δυνατότητα για τον διαχειριστικό έλεγχο του «Ερρίκος Ντυνάν» και την απόδοση ευθυνών σε όσους, με πράξεις η παραλείψεις τους, το οδήγησαν στη χρεωκοπία. Δεν μπορεί για παράδειγμα ο Υπουργός Υγείας να  προετοιμάζει την πώληση του νοσοκομείου, αποφεύγοντας να τοποθετηθεί πάνω σε μείζονος σημασίας εκκρεμότητες όπως η έρευνα του ΣΔΟΕ  για κακοδιαχείριση, η αγωγή του «Κοργιαλένειου-Μπενάκειου» (του Νοσοκομείου «Ερυθρός» δηλαδή) κατά του ΕΕΣ και του Ερρίκος Ντυνάν για το γνωστό ακίνητο των 7,8 στρεμμάτων που παραχωρήθηκε αυθαίρετα σε κοινοπραξία κατασκευής εμπορικού κέντρου κλπ. Μέχρι και ο Διεθνής Ερυθρός Σταυρός θέτει ζήτημα αδιαφάνειας στη διαχείριση του “Ερρίκος Ντυνάν”, και δεν το έχει θέσει ακόμα η Ελληνική Πολιτεία;

Γι’ αυτό και η δική μας άποψη είναι εξονυχιστικός έλεγχος και πλήρης διαλεύκανση κάθε πτυχής της σκανδαλώδους υπόθεσης  που ακούει στο όνομα «Κοινωφελές ίδρυμα Ερρίκος Ντυνάν». Οφείλουμε να μάθουμε πώς ένα νοσοκομείο υψηλών προδιαγραφών και υψηλής ζήτησης, με ιδιωτικοοικονομικό management, που ήταν υπό την πολιτική  εποπτεία του Υπουργείου Υγείας, κατέληξε να χρωστά περίπου 240 εκ. ευρώ, να συρρικνώνει τις δραστηριότητες του και τη νοσηλευτική του κίνηση, να μην καταβάλει ασφαλιστικές εισφορές και να έχει τους εργαζόμενους του, που με το φιλότιμο και την ευσυνειδησία τους το κρατούν ακόμα όρθιο, απλήρωτους για μήνες.

Το δεύτερο και πιο σημαντικό βέβαια ζήτημα είναι το μέλλον του νοσοκομείου, άρα και των θέσεων εργασίας και του ιατρικού-νοσηλευτικού έργου που έχει τη δυνατότητα να προσφέρει.

Το Υπουργείο Υγείας πιστεύει ότι αυτό το πρόβλημα θα το λύσει η αγορά. Εμείς, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους εργαζόμενους και την κοινωνία, διατυπώνουμε την πολιτική θέση ότι η βιωσιμότητα του νοσοκομείου, η συνέχιση της λειτουργίας του και η διατήρηση του κοινωφελούς του χαρακτήρα, μπορεί να διασφαλιστεί μόνο στην προοπτική της ένταξης του στο ΕΣΥ, προφανώς μετά από αυστηρό διαχειριστικό έλεγχο και απόδοση ευθυνών και με απόλυτη προτεραιότητα την κατοχύρωση των εργασιακών, μισθολογικών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων.

Εμείς δεν πιστεύουμε ότι το δίλλημα είναι «προβληματικό Δημόσιο ή ελεύθερη αγορά» αλλά «δημόσιο νοσοκομείο με όρους διαφάνειας, ποιότητας και κοινωνικής ανταποδοτικότητας ή ιδιωτική κερδοσκοπία υπό την αιγίδα του Κράτους».

Σήμερα, ο Υπουργός Υγείας «νίπτει τας χείρας του» και δηλώνει ότι αν δεν προχωρήσει η πώληση, το Κράτος δεν μπορεί να παρέμβει και  το κλείσιμο του νοσοκομείου είναι μονόδρομος.

Είναι ο γνωστός μονόδρομος της ελεύθερης αγοράς που ρυθμίζει τα πάντα, χωρίς τον κρατικό παρεμβατισμό που υποτίθεται ότι εμποδίζει τον ανταγωνισμό και την επιχειρηματικότητα! Την είδαμε την επιχειρηματικότητα πως λειτούργησε στην περίπτωση του Ερρίκος Ντυνάν!

Η κυβέρνηση θεωρεί υποχρέωση της να ευνοήσει τον κερδοσκοπικό ανταγωνισμό των εγχώριων και διεθνών επιχειρηματικών ομίλων για τη νομή ενός «φιλέτου»  στο χώρο της Υγείας. Θα δούμε μάλιστα αν επιβεβαιωθεί το ενδιαφέρον γερμανικών εταιρειών που φαίνεται ότι  έχουν επιλέξει την Υγεία ως προνομιακό πεδίο επιχειρηματικής δραστηριοποίησης (τόσο στο χώρο των ιδιωτικών θεραπευτηρίων όσο και στο χώρο του φαρμάκου-ιατρικού εξοπλισμού).

Εμείς διεκδικούμε την αξιοποίηση ενός σύγχρονου νοσοκομείου από το Δημόσιο Σύστημα Υγείας που όλοι αναγνωρίζουμε ότι έχει σοβαρά ελλείμματα σε υποδομές και εξοπλισμό, πάντα στα πλαίσια ενός γενικότερου σχεδιασμού για τις νοσοκομειακές υπηρεσίες της Αθήνας και πάντα με όρους κάλυψης πραγματικών αναγκών, καθολικής και δωρεάν πρόσβασης των πολιτών, διαφάνειας, ελέγχου ποιότητας και κοινωνικής ανταποδοτικότητας.

Τώρα, όσον αφορά το 2ο άρθρο του ν/σ με θέμα «ρυθμίσεις για το Σώμα Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας( ΣΕΥΥΠ)», θα θέλαμε να κάνουμε την εξής παρατήρηση:

To ΣΕΥΥΠ είναι ένα Σώμα που υπάγεται απ’ ευθείας στον Υπουργό Υγείας, δεν λογοδοτεί πουθενά, ασκεί μόνο κατασταλτικό και όχι προληπτικό έλεγχο και δεν έχει μέχρι σήμερα συνεισφέρει ουσιαστικά στην αντιμετώπιση των φαινομένων συναλλαγής, προκλητής ζήτησης, σπατάλης και διαφθοράς που διαχρονικά ενδημούν στο ΕΣΥ. Άλλωστε δεν υπάρχει καμιά δημοσιευμένη έκθεση αξιολόγησης των υπηρεσιών του. Έτσι, η μόνη χρησιμότητα που μπορεί να του αναγνωρίσει κάποιος  είναι η διευκόλυνση της επικοινωνιακής τακτικής των εκάστοτε Υπουργών Υγείας για δήθεν «κάθαρση» και «νοικοκύρεμα» στο χώρο της Υγείας, κόντρα στις «συντεχνίες» και τα «τρωκτικά» που υπονομεύουν τη μεγάλη μεταρρυθμιστική τους προσπάθεια. Η επικοινωνιακή αξιοποίηση του ΣΕΥΥΠ επιβεβαιώνεται και από την πρόσφατη «έφοδο» στο ΑΤΤΙΚΟΝ, από κοινού με το ΕΚΕΠΥ, που εκμεταλλεύτηκε ο Υπουργός Υγείας για να αναφερθεί σε «κοπάνες» ειδικευμένων γιατρών από την εφημερία και να χρεώσει τα ράντζα σε ένα μεγάλο πανεπιστημιακό νοσοκομείο στους γιατρούς και το προσωπικό και όχι στη δική του πολιτική της υποχρηματοδότησης και υποστελέχωσης του ΕΣΥ εν μέσω  αυξημένης ζήτησης και υπερπληρότητας των κλινικών.

Το πρόβλημα με τη στελέχωση του ΣΕΥΥΠ δεν είναι τόσο τα βαθμολογικά προσόντα  των δημοσίων υπαλλήλων που μπορούν να αποσπαστούν, αλλά η έλλειψη συγκεκριμένων και μετρήσιμων κριτηρίων επιλογής .

Για το 3ο άρθρο του σ/ν που αφορά τα ΚΕΝ( Κλειστά Ελληνικά Νοσήλεια) και ρυθμίζει αναδρομικά τη δυνατότητα έκπτωσης 30% με υπουργική απόφαση προς τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης και τον ΕΟΠΥΥ , έχουμε να κάνουμε την εξής επισήμανση: τα αυξημένα ΚΕΝ και τα DRG’s δεν προωθήθηκαν ως εργαλείο εξορθολογισμού και ρεαλιστικής προσέγγισης του κόστους νοσηλείας ανά διαγνωστική-θεραπευτική κατηγορία, αλλά ως μηχανισμός λογιστικής εξυγίανσης των νοσοκομείων και πλασματικού ισοσκελισμού των προϋπολογισμών τους. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τα μεν προσδοκώμενα έσοδα από τον ΕΟΠΥΥ να είναι αδύνατον να εισπραχθούν, και να  εκτιναχθεί η δαπάνη που οφείλει να καταβάλλει ο ΕΟΠΠΥ προς τα ιδιωτικά Θεραπευτήρια και Μαιευτήρια. Στην ουσία τα ΚΕΝ αύξησαν το χρέος των ασφαλιστικών Ταμείων και του  ΕΟΠΠΥ προς τα νοσοκομεία και τις ιδιωτικές κλινικές, και στην πράξη αποτέλεσαν όχημα μεταφοράς δημόσιων πόρων στον επιχειρηματικό τομέα της Υγείας. 

Για τις υπόλοιπες τροπολογίες που κατατέθηκαν :

Συμφωνούμε τόσο με την τροπολογία για την εξόφληση των εργαζομένων στο ΕΣΥ όσο και με την τροπολογία για τη λειτουργία του Νοσοκομείου Παναγία στη Θεσσαλονίκη.

3-4. με τις τροπολογίες αυτές που αφορούν θέματα της ΕΠΥ, ρυθμίζονται αναδρομικά οφειλές του Δημοσίου σε προμηθευτές των νοσοκομείων, ακριβώς λόγω των προβλημάτων που δημιουργεί αυτό το σύστημα προμηθειών και κυρίως η δραστική περικοπή των προϋπολογισμών των νοσοκομείων τα τελευταία χρόνια που οδηγεί αναγκαστικά σε εξωσυμβατικές παραγγελίες και διόγκωση των χρεών στο ΕΣΥ. Καλώς γίνεται η ρύθμιση, αλλά το ερώτημα  είναι αν θα ενισχυθεί με εξειδικευμένο προσωπικό η ΕΠΥ και τα τμήματα προμηθειών των ΥΠΕ και των νοσοκομείων , έτσι ώστε να υπάρχουν σοβαρές και έγκυρες προδιαγραφές, να υπάρχει διαφάνεια στην επιλογή των προμηθευτών, επάρκεια υλικών και διασφάλιση της ποιότητας τους, καθώς και αποφασιστική αντιμετώπιση των φαινομένων συναλλαγής με τους «εργολάβους της υγείας» , που συμμετείχαν χρόνια τώρα στο γενικευμένο party των προμηθειών του Δημοσίου , με την ανοχή ή τη συγκάλυψη μερίδας του πολιτικού συστήματος .

5-6. ρύθμιση διοικητικών  εκκρεμοτήτων στα διασυνδεόμενα νοσοκομεία και στο ΕΟΠΥΥ.

Συμπερασματικά : Ο ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ καταψηφίζει επί της αρχής την ΠΝΠ που εισάγεται για κύρωση. Αναφερθήκαμε στις τροπολογίες τις οποίες συμφωνούμε και ψηφίζουμε παρών στις υπόλοιπες, με τις οποίες επιδιώκετε κάποιες επιμέρους ρυθμίσεις τεχνικού χαρακτήρα. Όμως η συνολικότερη απορρύθμιση της δημόσιας περίθαλψης δεν αντιμετωπίζεται, και ούτε μπορούμε να ελπίζουμε σε θετικές εξελίξεις στο χώρο της Υγείας όσο διατηρείται το ασφυκτικό μνημονιακό πλαίσιο και όσο παραμένει στην εξουσία η συγκεκριμένη συγκυβέρνηση, που κατεδαφίζει συστηματικά το ΕΣΥ, εξαθλιώνει μισθολογικά και εργασιακά τους γιατρούς και το υπόλοιπο προσωπικό, προσβάλλει την αξιοπρέπεια των ασθενών και υπονομεύει το δικαίωμα στην Υγεία των πλέον φτωχών , αδύναμων και ευάλωτων στρωμάτων της κοινωνίας. 

Κύρια σημεία ομιλίας της βουλευτή Κεφαλληνίας, Αφροδίτης Θεοπεφτάτου.

Το νοσοκομείο Μαντζαβινάτειο εξυπηρετεί τους κατοίκους Ληξουρίου, τους εκατοντάδες τουρίστες και δεκάδες παιδιά. Περίπου 7.500 επισκέπτες ασθενείς, μόνο στα εξωτερικά ιατρεία κατά το περασμένο έτος. Βρίσκονται σε εξέλιξη και εκπόνηση δωρεές που αναβαθμίζουν το νοσοκομείο. Έχει καταταχθεί στα 18 καλύτερα, μεσαία νοσοκομεία της χώρας, αλλά παρ’ όλα αυτά, διοικητικά συγχωνεύεται, συνενώνεται με το νοσοκομείο Κεφαλληνίας. Η διοικητική του συνένωση προαναγγέλλει την κατάργηση μονάδων και την υποβάθμιση των ιατρικών μονάδων. Το αποτέλεσμα θα είναι η πλήρης υποβάθμιση των υπηρεσιών υγείας για την Κεφαλλονιά και την Ιθάκη. Η τοπική κοινωνία και ο ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ ζητούν τη διατήρηση της διοικητικής του αυτοτέλειας, που θα ενισχύει και θα στηρίζει την παροχή των ιατρικών υπηρεσιών του.

Κύρια σημεία ομιλίας του βουλευτή Καρδίτσας, Νίκου Μιχαλάκη.

Με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που εκπόνησε σα δήθεν οδό σωτηρίας του Νοσοκομείου «Ερρίκος Ντυνάν», η τρικομματική κυβέρνηση ανοίγει οδός κερδοσκοπίας εις βάρος του δημοσίου και των εργαζομένων. Καταρχάς χρειάζεται απολογισμός και λογοδοσία της απερχόμενης διοίκησης και ευρύς διαχειριστικός έλεγχος. Το ασφυκτικό περιβάλλον έχει απαξιώσει το νοσοκομείο, έχει εξωθήσει σε άσχημη οικονομική και επαγγελματική κατάσταση τους εργαζόμενους και έχει ζημιώσει τους ασθενείς. Οι παροχές υγείας στην Ελλάδα έχουν υποβαθμιστεί με την αποψίλωση του ΕΣΥ από προσωπικό, τη μείωση της φαρμακευτικής κάλυψης, τη βύθιση των λειτουργικών δαπανών. Αυτή είναι η κατάσταση που οδήγησαν οι κυβερνήσεις του Γιώργου Παπανδρέου, του Λουκά Παπαδήμου, του Αντώνη Σαμαρά και των συμμάχων του, οι κυβερνήσεις που εφαρμόζουν τα διαδοχικά μνημόνια του καταστροφικού νεοφιλελεύθερου μονόδρομου, των χαλκευμένων, όπως όλα δείχνουν, στοιχείων της Ελληνικής, Στατιστικής Αρχής, των εσφαλμένων πολλαπλασιαστών του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου.

Κύρια σημεία ομιλίας του βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης, Γιάννη Αμανατίδη.

Η ενίσχυση της δημόσιας δωρεάν και πρωτοβάθμιας υγείας είναι καθήκον όλων μας. Ο ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ θα προασπίσει αυτό το δικαίωμα. Και στο πνεύμα αυτό κινείται η τροπολογία του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ για την κλινική Παναγία. Στην ανατολική Θεσσαλονίκη εξυπηρετούνται 350.000 κόσμου. Με τη διοικητική συγχώνευση μειώθηκαν οι θέσεις προσωπικού και υπήρξε απόπειρα αποψίλωσης του νοσοκομείου. Είναι μια σύγχρονη, επιστημονικά άρτια νοσοκομειακή μονάδα, με κρίσιμες κλινικές και μονάδες, και συμμετέχει στις γενικές εφημερίες. Εδώ και καιρό, και με την υποστήριξη των εργαζομένων, υπάρχει ολοκληρωμένη μελέτη ανέγερσης και επέκτασης του νοσοκομείου, προκειμένου να υπάρξει ακόμη καλύτερη, νοσοκομειακή περίθαλψη των κατοίκων της ανατολικής Θεσσαλονίκης, και όχι μόνο. Με επίσημα έγγραφα της υπηρεσίας του νοσοκομείου Άγιος Παύλος, το παράρτημα της Παναγίας, έχει κάλυψη κλινών άνω του 60%. Είναι σημαντικό να τρέξει άμεσα το ΕΣΠΑ, να γίνει η νέα πτέρυγα, και να ενισχυθεί με αυτόν τον τρόπο η συγκεκριμένη μονάδα, ως αποτέλεσμα και του αγώνα των εργαζομένων στο νοσοκομείο και των φορέων της Θεσσαλονίκης.

Κύρια σημεία ομιλίας του βουλευτή Αρκαδίας, Κώστα Ζαχαριά.

Η Πολιτεία και η κοινωνία, οι εργαζόμενοι στο Ερρίκος Ντυνάν χρειάζονται απαντήσεις για τις ατασθαλίες και τα χρέη που προκλήθηκαν όλα αυτά τα χρόνια, ειδικά όταν 3 στα 7 μέλη του ΔΣ του ιδρύματος τοποθετούνταν από το δημόσιο. Επομένως, θα ήταν αυτονόητη η διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου. Ως προς το σκέλος των Κλειστών Ελληνικών Νοσηλίων, προκοστολογούνται παροχές υγείας, χωρίς υποκατηγορίες ή ιδιαίτερων χαρακτηριστικών παθήσεων, νοσηρότητας, δημογραφικών δεδομένων και κυρίως απαραίτητων ή μη διαγνωστικών πράξεων και μεθόδων. Αποτέλεσμα, στην παρούσα κατάσταση να υπερκοστολογούνται υπηρεσίες και πράξεις. Η μετονομασία σε ελληνικά νοσήλια, επισημοποιεί πρακτικές διαχωρισμού σε έλληνες και μετανάστες ασθενείς που θα πληρώνουν υψηλότερα και δυσβάστακτα ποσά. Παρά την αλλαγή ονομασίας, και στην πραγματικότητα, τα ΚΕΝ έχουν παραχωρηθεί εξ ολοκλήρου στη γερμανική κυβέρνηση και κάτω από γερμανικό έλεγχο και αξιολόγηση. Σήμερα είχε συγκέντρωση το νοσοκομείο Μεταξά, το μεγαλύτερο αντικαρκινικό νοσοκομείο της χώρας, έξω από το υπουργείο Υγείας, το οποίο κινδυνεύει με συρρίκνωση θέσεων σε νοσηλευτικό και ιατρικό προσωπικό, ενώ ήδη οι χρόνοι αναμονής και κύκλων θεραπειών είναι εξαιρετικά δυσμενείς για τους καρκινοπαθείς.

Κύρια σημεία ομιλίας της βουλευτή Ηλείας, Ευσταθίας Γεωργοπούλου – Σαλτάρη.

Το «Ερρίκος Ντυνάν» ήταν κόσμημα, που ιδρύθηκε με δωρεές και παραχώρηση κινητής και ακίνητης περιουσίας του Ιδρύματος του Ερυθρού Σταυρού και τώρα βρίσκεται στην άθλια κατάσταση, οι εργαζόμενοι να φέρνουν αναλώσιμα και υλικά για την εξυπηρέτηση των ασθενών. Ακόμη αναμένονται οι δημοσιοποιήσεις των εκθέσεων, που αφορούν τη διαχείριση, οικονομική και λειτουργική, του νοσοκομείου. Ολη αυτή η κατάσταση καθώς και η μνημονιακή πολιτική στο χώρο της υγείας, έχει προκαλέσει ουσιώδη και μεγάλα αδιέξοδα. Στον νομό Ηλείας δεν λειτουργούν αξονικός τομογράφος και μαστογράφος, λόγω έλλειψης προσωπικού υπάρχουν μεγάλα προβλήματα στις εφημερίες, είναι βρόχος τα υψηλά ποσά δαπάνης για τη φύλαξη των μονάδων του νομού, ενώ η σχεδιαζόμενη υποβάθμιση του νοσοκομείου Αμαλιάδας θα επιτείνει τα προβλήματα νοσηλείας και φροντίδας για τον πληθυσμό.

Κύρια σημεία ομιλίας βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης, Ιωάννας Γαϊτάνη.

Ήταν φαιδρή η μεταφορά των τριών κλινικών του Παναγία, παραμονή των Χριστουγέννων, στον Άγιο Παύλο, λόγω των υποτιθέμενων ελλείψεων του δεύτερου και την υποτιθέμενη χαμηλή προσέλευση στις κλινικές. Όλη η κοινωνία, οι τέσσερις δήμοι, οι τοπικοί φορείς αγκάλιασαν την προσπάθεια υπεράσπισης του νοσοκομείου. Το Νοσοκομείο Παναγία πρέπει να συνεχίσει την απρόσκοπτη λειτουργία του. Παρά το γεγονός ότι το υπουργείο Υγείας φαίνεται να αποδέχεται την τροπολογία του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ, που σε κάθε περίπτωση είναι μεταβατική λύση, συνεχίζονται οι μετατάξεις προσωπικού με πρωτοβουλία του επικεφαλής της τοπικής ΥΠΕ.

Κύρια σημεία ομιλίας του βουλευτή Φθιώτιδας, Βασίλη Κυριακάκη.

Το γνωστό θέαμα του παραλόγου συνεχίζεται και στην περίτπωση του «Ερρίκος Ντυναν» με μια ακόμα σπασμωδική  προσπάθεια επίλυσης.κι απ τη σημερινή κυβέρνση. Τράπεζες, Επιχειρηματίες Υγείας, αποτυχημένοι διοικητές, Υπουργοί Υγείας, κάνουν ότι μπορούν για να βάλουν ταφόπλακα στο πιο συγχρονο νοσοκομείο της χώρας που ξεκίνησε για κοινωφελές εργο και κατάντησε πεδίο μαχης κερδοσκοπικών συμφερόντων. Οι ρίζες του προβλήματος ανάγονται

•     Στην πολυπλοκότητα του νομικού καθεστώτος απο την ιδρυση του. Πρόκειται για ένα ΝΠΙΔ άρρηκτα συνδεδεμένο με ΝΠΔΔ, πρόκειται δηλαδή για μια ιδιωτική επιχείρηση ουσιαστικά υπο την προστασία του κράτους και του ελληνικου Ερυθρού Σταυρού.

•    Στη χρόνια διαχειριστική ανικανότητα.

•    Στη σύγκρουση ιδιωτικών συμφερόντων στην πλατη εργαζομένων και γιατρών και συγκεκριμένα της Μαρφιν και του Ιατρικού Ομιλου Αθηνων

•    Στην εφαρμοζόμενη μνημονιακή πολιτική

Αποτέλεσμα είναι  να μειωνεται διαρκώς ο τζίρος του νοσοκομείου , (40 εκ το 2012, τα 37 ειναι για τη μισθοδοσία, συνολικλες οφειλές 120 εκ σε προμηθευτές, 90 εκστη Μαρφίν, πολλά σους εργαζόμενους στα ταμεία, εφορίες δημόσιες υπηρεσίες ενώ τα ταμεία χρωστούν αυτη τη στιγμή στο Ερρικος Ντυνάν 19 εκ.

Η λύση δεν ειναι αυτή που επανειλλημένα προτείνεται απο κυβερνησεις, διοικήσεις δηλαδή το κλείσιμο ή η ιδιωτικοιποίηση του, αλλά πρώτα ο έλεγχος των οικονομικών και των διοικητικών αποφάσεων του Ιδρύματος και η απόδοση ευθυνών για ολα αυτά τα χρόνια της κακοδιαχείρισης  και τέλος η ένταξη του στο ΕΣΥ

Αλλά στο σημερινό ν/σ φέρνετε και άλλες ρυθμίσεις για την Υγεία όπως για τον ΕΟΠΥΥ , τις προμήθειες των νοσοκομείων, το Σώμα Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Προνοιας και ετσι οφείλουμε να πούμε λιγα λόγια για την τραγική πραγματικότητα στον χώρο της Υγείας, ως συνέπεια βέβαια, της χρόνιας νεοφιλελεύθερης πολιτικής στην Υγεία και της δίχρονης μνημονιακής πολιτικής κατεδάφισης του δημόσιου Συστήματος Υγείας

Σε μια κοινωνία με πάνω απο το 1/3 του πληθυσμού να ειναι ανασφάλιστη, με την κρίση και την αποδόμηση του ΕΣΥ να οδηγεί στην αύξηση των αυτοκτονιών, της νοσηρότητας, της θνησιμότητας της μείωσης του προσδόκιμου της επιβιωσης της αύξησης της περιγεννητικήςκαι βρεφικής θνησιμότητας και των λοιμωδών νοσημάτων. Αυτά τα στοιχεία δεν ειναι δικά μας αλλά ειναι του ΟΟΣΑ , ειναι της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υείας, της UNICEF, των οικονομολόγων υγείας ελλήνων και ξένων

Καθε λογικός ;άνθρωπος αυτή τη στιγμή θα ενίσχυε το δημόσιο συστημα υγείας αντι να το υποβαθίζει, όχι μόνο για ανθρωπιστικούς, αλλά και για την αποτελεσματικότητα της οικονομίας κλιμάκων που εσεις διακυρήττετε. Κάνατε ένα λαθάκι λοιπόν όπως λέει ο κ. Τομσεν του ΔΝΤ ή συνειδητά κατεδαφίζεται το ΕΣΥ προς όφελος του ιδιώτικου τομέα; Όλοι οι προηγούμενοι οργανισμοί και η Σχολή Δημόσιας Υγείας συνομολογούν ότι σε περιόδους κρίσης οι όποιες περικοπές στον τομέα υγείας ουσιαστικά αυξάνουν το κόστος των υγειονομικών υπηρεσιών.

Στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας έχουμε εναν ΕΟΠΥΥ χρεοκοπημένο απο την ίδρυση του, χρεοκοπημένο όμως όσον αναφορά στους γιατρούς, τα φαρμακεία και τους φαρμακοποιούς, τα δημόσια νοσοκομεία ,ενώ απο την άλλη ιδιωτικές μεγαλοκλινικές και διαγνωστικά κέντρα και νοσοκομεία υπερχρεώνουν με τρελούς ρυθμους υπερτινάζοντας τις οφειλές του δημοσίου απο 6,5 δις του Ιουνίου σε 9,5 δις.

Τα εργαστήρια του ΙΚΑ καταργήθηκαν αντι να ενσωματωθούν στον νέο ΕΟΠΥΥ ή στο ΕΣΥ . Ελευθεοροεπαγγελματίες, ιδώτες , εργαστήρια στενάζουν και κλείνουν πολλοί από αυτούς μην μπορώντας να ανταπεξέλθουν στις υπέρογκες ανάγκες αλλά και λόγω οφειλών του ΕΟΠΥΥ προς αυτούς

.Μειώθηκαν οι φαρμακευτικές δαπάνες σε σημείο που οι ασφαλισμέμοι δεν μπορούν αν βρόυν τα φάρμακα τους .

Αυξήθηξε η συμμετοχή των ασφαλισμένων, ιδιαίτερα των χρόνια πάσχοντες νεφρικής ανεπάρκειας, σκλήρυνση κατα πλάκας, καρκινοπαθείς που πλέον μονο απο κρατικά φαρμακεία πρέπει να προμηθεύονται τα φάρμακα τους και οδηγούνται σε απίστευτη ταλαιπωρία αυξάνοντας τους κινδύνους στην υγεία τους

Για τα ΚΥ έχουμε σε πολλούς νομους το φαινόμενο, πρόσφατα στις 15/1 είχαμε εγγραφο του δοικητη Νοσοκομείου Λαμίας προς όλα τα κεντρα υγείας της περιοχή,ς και υπάρχουν και σε άλλους νομούς, να υποχρεώνουν τους γενικούς γιατρούς των κέντρων Υγείας μετά την πρωινή τους εργασία να εφημερεύουν στο νοσοκομείο της περιοχής, ουσιατικά στερώντας στον πληθυσμό των περιοχών των κέντρων υγείας από τις υπηρεσίες επειγόντων περιστατικών για την υπόλοιπη μέρα Ειναι τραγική αυτή η κατάσταση απαξίωσης της πρωτοβάθμιας υγείας και των κένρων υγείας. Σας καλούμε να αναστείλετε αυτες τις αποφάσεις διοικητών, ήδη στη Φθιώτιδα έχουν ξεσηκωθεί όλοι οι κατοικοι των Δήμων που υπάρχουν κέντρα Υγειας

Τι να πούμε για τα νοσοκομεία και το σφαγιασμό κονδυλίων και υποστελέχωσης που έχει οδηγήσει σε κλισιμο κλινών, ΜΕΘ, χειρουργείων, τμημάτων, στην εξόντωση του προσωπικού, στο εξευτελιστικο μισθολόγιο τους στην αλλαγή των εργασιακων σχέσεων τους με μπλοκάκια, στην κατάργηση θέσεων ειδικότητας και τη μαζικη μετανάστευση νεων γιατρών για ειδικότητα , στον αποκλεισμό των ανασφάλιστων, - δεν αξιοποιείτε ουτε τα πενιχρά κονδύλια τα οποια συγκεντρώνονται απο τα νοσοκομεία για να καλύψουν άλλες ανάγκες,- τη συγχώνευση – κατάργηση τμημάτων, κλινικών νοσοκομείων, - για παράδειγμα σας αναφέρω ότι η Άμφισσα με τον νέο οργανισμο θα μεινει χωρίς παιδίατρο, το Ρέθυμνο και άλλες πόλεις χωρίς βασικές ειδικότητες που υπήρχαν. Εδώ να σημειώσουμε ότι θεωρούμε θετική την εξαιρεση των νοσοκομείων Αμφισσας, Καρπενησίου,Λαμίας από την συγχώνευση των οργανισμών.

ίΤραγικές ελλειψεις σε αναλώσιμα υλικά, υγειονομικά στοιχειώδη υλικά που κάνουν επικινδυνη την κατάσταση που έιδε ο κ. Σπρένγκερ ο διεθυντης του Ευρωπαϊκού Κέντρου Πρόληψης Νοσημάτων, του ΚΕΕΛΠΝΟ της Ευρώπης δηλαδή, ο κ Μπερτολίνι ο εκπρόσωπος του ΠΟΥ αλλα δεν ειδε ο Υπουργός Υγείας ουτε οι δικοί μας αρμόδιοι του δικούε μας ΚΕΕΛΠΝΟ που επιμένουν ότι για την αυξηση των ενδονοσοκομειακών λοιμώξεων φταίνει οι νοσηλευτές και οι γιατροί. Φτάσαμε στο σημείο τα νοσοκομεία να μην έχουν μελάνια και χαρτί για να τυπώσουν συνταγές να μην έχουν φακέλλους ιστορικών και πλείστα άλλα που διαπίστωσα αυτοπροσώπως στο νοσοκομείο Λαμίας αλλα και σε άλλα νοσοκομεία της περιοχής μου .Αληθεια διατηρείτε το υπάρχον σύστημα προμηθειών με τη τροπολογία το οποιο έχει οδηγήσει σε αυτήν τη τραγική ανεπάρκεια; Οι εργολαβίες βέβαια επεκτέινονται θα συμπεριλάβετε και τα εργαστήρια σε λίγο στην πσροχή προς του ιδιώτες

Στόχος σας ειναι η πλήρης απόσυρση του κράτους απο την χρηματοδότηση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας μέσα και απο την ένταξη του στον ΕΟΠΥΥ το επόμενο διάστημα, ωστε να ολοκληρωθει η διάλυση του και η παράδοση του στον ιδιωτικό τομέα. Αλλά ο λαός, η κοινωνία και οι εργαχόμενοι στην Υγεία, Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα σας αφήσουν να ολοκληρώσετε το καταστροφικό έργο. Θα σας διώξουν πολύ συντομα και θα μπουν τα θεμέλια για ένα σύγχρονο, δωρεάν , δημόσιο σύστημα υγείας για κάθε κάτοικο αυτής της χώρας ώστε να γίνει πράξη ότι η υγεία ειναι πρώτιστο κοινωνικό αγαθό και όχι εμπόρευμα.