Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
19/02/2013

Διαθεσιμότητα υπαλλήλων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. οι οποίοι είναι απόλυτα απαραίτητοι για την εύρυθμη λειτουργία της υπηρεσίας λόγω ειδικότητας - Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ

Προς τους Υπουργούς Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων - Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης - Εσωτερικών

ΚατΆ εφαρμογή του άρθρου 16 του Ν. 3891/2010, μεταφέρθηκαν σε διάφορες υπηρεσίες του δημόσιου τομέα (Αποκεντρωμένες Διοικήσεις Περιφερειών, Περιφέρειες) 27 υπάλληλοι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. καλύπτοντας θέσεις του κλάδου ΔΕ Διοικητικού. Σήμερα οι 27 αυτοί υπάλληλοι έχουν τεθεί σε «διαθεσιμότητα» κατΆ εφαρμογή του μέτρου αυτού της κυβερνητικής πολιτικής.

Οι υπάλληλοι αυτοί ανήκουν στους Κλάδους Μηχανοδηγών και Συνοδών Αμαξοστοιχιών και πρόκειται για πιστοποιημένους μηχανοδηγούς και απόλυτα εξειδικευμένους υπαλλήλους στο σιδηροδρομικό έργο, των οποίων η επιστροφή στην εταιρεία κρίνεται απολύτως απαραίτητη, σύμφωνα και με σχετικό έγγραφο της εταιρείας. Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τα έτη 2011 και 2012 έχουν συνταξιοδοτηθεί 35 Μηχανοδηγοί και 13 Συνοδοί Αμαξοστοιχιών, ενώ η εταιρεία δεν έχει προβεί σε καμία νέα πρόσληψη. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, κάθε μήνα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. να πληρώνει κατά μέσο όρο 550 ρεπό στους μηχανοδηγούς λόγω της σοβαρής έλλειψης προσωπικού. Το κόστος υπολογίζεται σε περίπου 46.000? το μήνα ή 550.000? ετησίως! Κόστος που θα μπορούσε να είναι σαφώς μικρότερο αν επέστρεφαν όσοι μηχανοδηγοί επιθυμούν και  έχουν μεταταχθεί υποχρεωτικά ή με δικιά τους αίτηση έπειτα από ψυχολογική πίεση.

Επειδή, οι αντικειμενικές ανάγκες της εταιρείας θα καλυφθούν με την επιστροφή των εν λόγω εξειδικευμένων υπαλλήλων στα καθΆ ύλην καθήκοντά τους, ενώ αποτελεί τουλάχιστον τεράστια αντίφαση στο εσωτερικό του δημόσιου τομέα η μη ορθολογική αξιοποίηση του προσωπικού ανάλογα με τα προσόντα και την ειδικότητά του, και μάλιστα με συνέπεια την εξοικονόμηση πόρων,

Επειδή, ακόμα χειρότερα, η διαδικασία της «διαθεσιμότητας» φαίνεται ότι είναι έτοιμη να «πάρει στο λαιμό της» ακόμα και απαραίτητο προσωπικό του δημόσιου τομέα θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο την απώλεια της εργασίας τους ανθρώπων που και απαραίτητοι είναι και μπορούν να αξιοποιηθούν σε θέσεις που συνάδουν απολύτως με την ειδικότητά τους,

Επειδή, από την απάντηση σε προηγούμενη συναφή ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ δε φαίνεται να υπάρχει η απαραίτητη μέριμνα για την αποκατάσταση των θέσεων εργασίας των εν λόγω υπαλλήλων.

Ερωτώνται οι συναρμόδιοι υπουργοί:

1.    Τι σκοπεύετε να πράξετε προκειμένου να επιστρέψουν οι υπάλληλοι στις θέσεις τους στην εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. και να μην κινδυνέψουν να βρεθούν απολυμένοι;

2.    Έχετε λάβει τα κατάλληλα μέτρα προκειμένου μέσα από τις διαδικασίες της «διαθεσιμότητας» και των υποχρεωτικών μετατάξεων να αποφευχθούν παρόμοιου τύπου αστοχίες;

Οι ερωτώντες βουλευτές:

Βούτσης Νικόλαος

Μητρόπουλος Αλέξης

Στρατούλης Δημήτρης