Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
26/06/2013

Κυριότερα προβλήματα του Δήμου Σκοπέλου από την εφαρμοζόμενη κυβερνητική πολιτική - Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ προς τους Υπουργούς Εσωτερικών, Ναυτιλίας

Η πρωτοβάθμια τοπική αυτοδιοίκηση στενάζει υπό το βάρος της υποχρηματοδότησης που έχει επιβάλει η εφαρμογή των μνημονίων.

Οι δήμοι βρίσκονται σε οριακό σημείο επιβίωσης, αντιμετωπίζοντας αδυναμία εκπλήρωσης ακόμη και των στοιχειωδών αναγκών.

Η κρίση αυτή που δημιουργήθηκε, έχει επηρεάσει και το Δήμο Σκοπέλου, στο ομώνυμο νησί της Περιφερειακής Ενότητας Σποράδων, το οποίο περιλαμβάνει τρείς δημοτικές κοινότητες Σκοπέλου, Γλώσσας, Κλήματος και έχει πληθυσμό 4.696 κατοίκους .

Οι κεντρικοί αυτοτελείς πόροι (Κ.Α.Π.) έχουν μειωθεί σημαντικά και μειώνονται περαιτέρω, το ίδιο και τα λιγοστά κονδύλια για επενδύσεις (ΣΑΤΑ).

Παράλληλα, ο δήμος έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα των ληξιπρόθεσμων οφειλών, οπότε και παρακρατούνται οφειλές της Κεντρικής Διοίκησης προς το Δήμο, έναντι της αποπληρωμής των ληξιπροθέσμων οφειλών του προς τρίτους.

Όμως αυτή η υποχρέωση του κράτους δεν υλοποιείται, γιατί, ενώ παρακρατούνται από τους οφειλόμενους προς τον δήμο πόροι, δεν έχει αρχίσει καμιά αποπληρωμή των υποχρεώσεων του δήμου.

Το πρόβλημα της ρευστότητας είναι πλέον σημαντικό και εντείνεται από το γεγονός ότι, υπάρχει αδυναμία είσπραξης  των δημοτικών εσόδων (πλατείες, νερό, κλπ.) λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι πολίτες και οι επιχειρήσεις.

Η υποχρηματοδότηση, τα μειωμένα έσοδα, λόγω της κρίσης και οι οφειλές προς τους τρίτους, έχουν δημιουργήσει στο δήμο μια κατάσταση, εξαιρετικά δύσκολη .

Η τουριστική κίνηση, όσον αφορά τους ξένους, φαίνεται να είναι καλή, όπως αποδεικνύεται από τις κρατήσεις. Δεν συμβαίνει όμως ίδιο με τον εσωτερικό τουρισμό, λόγω της οικονομικής συγκυρίας. Υπάρχουν επιφυλάξεις, για το αν θα έχει ικανοποιητική κίνηση.

Πέραν όμως της οικονομικής συγκυρίας, δυσκολίες στον εσωτερικό τουρισμό προς την Σκόπελο θέτει και η μη ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού με τη Θεσσαλονίκη, η οποία θεωρείται μεγάλος ακτοπλοϊκός κόμβος και διαθέτει διεθνές αεροδρόμιο.

Τελικά, ενώ θα περίμενε κανείς ότι, η σύνδεση Θεσσαλονίκης-Σποράδων είναι κάτι απολύτως φυσιολογικό, δεν φαίνεται να υπάρχουν πρόθυμοι ακτοπλόοι να αξιοποιήσουν αυτή τη γραμμή, παρά το γεγονός ότι με την κατασκευή της Εγνατίας οδού και το άνοιγμα της Βαλκανικής αγοράς θα μπορούσε να αυξηθεί το ρεύμα των τουριστών και προς τα νησιά των Βορείων Σποράδων.

Ο Δήμος Σκοπέλου, αγωνίζεται για την καθιέρωση ακτοπλοϊκής σύνδεσης Σκοπέλου- Θεσσαλονίκης με σκοπό, την ανάπτυξη του τουρισμού του νησιού και την ένταξη της Σκοπέλου στα προγράμματα κρουαζιέρας των ξένων ακτοπλοϊκών εταιρειών που σταθμεύουν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Επειδή η πρωτοβάθμια τοπική αυτοδιοίκηση, χωρίς πόρους, δεν είναι δυνατόν να επιτελέσει το σημαντικό έργο της, ιδίως στις σημερινές συνθήκες, που ο πολίτης χρειάζεται περισσότερο από ποτέ την βοήθεια της.

Επειδή ο τουρισμός αποτελεί σημαντικό τμήμα της οικονομίας της Σκοπέλου.

Επειδή η ακτοπλοϊκή σύνδεση Σκοπέλου-Θεσσαλονίκης αποτελεί προϋπόθεση περαιτέρω τουριστικής  ανάπτυξης του νησιού.

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί

Προτίθενται να λάβουν μέτρα και ποια, για την επίλυση των ανωτέρω προβλημάτων, τα οποία οδηγούν σε οικονομικό και κοινωνικό μαρασμό τον Δήμο Σκοπέλου;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Αλέξανδρος Μιχ. Μεϊκόπουλος

Θοδωρής Δρίτσας