Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
03/07/2013

Ειδική Αγωγή και Μειονοτική Εκπαίδευση - Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ προς τους Υπουργούς Εξωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων

Η εκπαίδευση των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη παραμένει υποβαθμισμένη και αναχρονιστική. Χρειάζεται αναβάθμιση και άρση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων και του αποκλεισμού, βελτίωση της παρεχόμενης μόρφωσης, κατοχύρωση του εκπαιδευτικού αγαθού για όλα τα παιδιά της μειονότητας. Για την εφαρμογή της μειονοτικής εκπαίδευσης υπεύθυνο είναι το Υπουργείο Παιδείας, ενώ τα σχολεία διοικητικά υπάγονται στα Γραφεία Μειονοτικών Σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ουσιαστική διοίκηση όμως ασκεί το Συντονιστικό Γραφείο Μειονοτικής Εκπαίδευσης που υπάγεται στο Υπουργείο Εξωτερικών, έχει έδρα στην Κομοτηνή και επικεφαλής του είναι ο Συντονιστής Μειονοτικής Εκπαίδευσης.

Σύμφωνα με την υφιστάμενη νομοθεσία η Ειδική Αγωγή είναι οργανικά ενταγμένη στα δημόσια σχολεία και θεωρείται αυτονόητη η επέκταση της στα μειονοτικά σχολεία. Ωστόσο, αν και στο 1Ο Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης στο Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Κενταύρου Ξάνθης και στο Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Σιδηρούς Έβρου, αρμοδιότητας του Συντονιστικού Γραφείου Μειονοτικών Σχολείων Π.Ε & Δ.Ε. Εκπ/σης, έχουν ιδρυθεί ισάριθμα Τμήματα Ένταξης, το διδακτικό έτος 2012-2013 προσλήφθηκε μόνο ένας αναπληρωτής εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής για να υπηρετήσει στο Τμήμα Ένταξης του Μειονοτικού Δημοτικού Σχολείου Κενταύρου Ξάνθης.

Με διακηρυγμένη την πρόθεση του Υπουργείου  Παιδείας να μην προσληφθούν αναπληρωτές τη σχολική χρονιά 2013-2014 δε θα υπάρχει δυνατότητα παροχής Ειδικής Αγωγής στους μαθητές με αναπηρία σε κανένα επίπεδο της Μειονοτικής Εκπαίδευσης. Παράλληλα στα Ειδικά Σχολεία της Θράκης στα οποία φοιτούν μαθητές με αναπηρία προερχόμενοι από την μειονότητα, δεν υπάρχει εκπαιδευτικός ο οποίος να γνωρίζει τη μητρική γλώσσα των μαθητών. Το ίδιο ισχύει και για τα τοπικά ΚΕΔΔΥ με όλα τα προβλήματα που αυτό συνεπάγεται στην αξιολόγηση κάθε προσερχόμενου μαθητή- τριας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αριθμός εγγραφέντων μαθητών σε Μειονοτικά σχολεία Α/θμιας Εκπ/σης για το σχολικό έτος 2012-13 ήτανε 6.102 μαθητές στο σύνολο των τριών νομών Έβρου, Ροδόπης και Ξάνθης.

Επειδή δεν υπάρχουν περιορισμοί όσον αφορά την πρόσβαση στην εκπαίδευση για λόγους εθνικότητας, φυλής, θρησκείας ή φύλου.

Επειδή όπως προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 21, παρ. 6 του Συντάγματος, του άρθρου 1, του νόμου 3699/2008 και του άρθρου 24, του νόμου 4074/2012 (Σύμβαση του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες – Εκπαίδευση), το κράτος δεσμεύεται και υποχρεώνεται, αναγνωρίζοντας το δικαίωμα στην εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία και με σκοπό την άσκηση του δικαιώματος αυτού, να λαμβάνει όλα τα απαιτούμενα μέτρα που διασφαλίζουν μεταξύ άλλων την ενιαία, ποιοτική και ελεύθερη πρόσβαση των μαθητών με αναπηρία στην εκπαίδευση και την απαιτούμενη υποστήριξή τους προκειμένου να διευκολυνθεί η αποτελεσματική εκπαίδευσή τους,

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

1.    Με ποιο τρόπο θα εξασφαλίσουν την ύπαρξη εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής στα σχολεία της Μειονοτικής Εκπαίδευσης της Θράκης, ώστε να διασφαλιστεί η αποδοχή όλων των μειονοτικών μαθητών εκ μέρους του εκπαιδευτικού συστήματος και των φορέων του;

2.    Θα προχωρήσουν στη δημιουργία Τμημάτων Ένταξης στα Μειονοτικά Σχολεία της Θράκης, φροντίζοντας παράλληλα να στελεχωθούν τα Ειδικά Σχολεία και τα ΚΕΔΔΥ με εκπαιδευτικούς που γνωρίζουν τη μητρική γλώσσα των μαθητών;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Αϊχάν Καρά Γιουσούφ

Γιώργος Πάντζας

Ιωάννης Αμανατίδης

Χουσεΐν Ζεϊμπέκ

Θεανώ Φωτίου

Τάσος Κουράκης

Τζένη Βαμβακά

Μαρία Κανελλοπούλου

Αφροδίτη Σταμπουλή

Χρήστος Καραγιαννίδης