Skip to main content.
Συνασπισμός της Αριστεράς και της Προόδου
27/09/1999

Στις τελετές έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς στο σεισμόπληκτο Μενίδι παραβρέθηκε ο Πρόεδρος του ΣΥΝ

Στις τελετές έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς στο σεισμόπληκτο Μενίδι παραβρέθηκε ο Πρόεδρος του ΣΥΝ Ν.Κωνσταντόπουλος.

Ο Πρόεδρος του ΣΥΝ παρέστη στις τελετές έναρξης του 17ου Δημοτικού Σχολείου και 1ου Λυκείου Αχαρνών.

Συναντήθηκε με τους διευθυντές των σχολείων, δασκάλους, καθηγητές, γονείς και μαθητές και συζήτησε μαζί τους τα οξύτατα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην έναρξη του σχολικού έτους μετά τις καταστροφές που προκάλεσε ο σεισμός.

Στο Μενίδι που και πριν από τον σεισμό υπήρχε οξύ στεγαστικό πρόβλημα, μετά τον σεισμό έγινε τραγικό αφού από τα 68 συνολικά σχολεία του Δήμου, 27 κρίθηκαν ακατάλληλα, 21 προς επισκευή και μόλις 20 κατάλληλα για μάθημα.

Σε δηλώσεις του ο Πρόεδρος του ΣΥΝ, μετά τις τελετές έναρξης, τόνισε:

Oι σεισμοί έχουν προκαλέσει στα σχολεία πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα από αυτό που ανακοινώνεται και εμφανίζεται δημοσίως.

Η κυβέρνηση, με ανακοινώσεις επί ανακοινώσεων, μεταθέτει την αντιμετώπιση των εκτάκτων αναγκών από Δευτέρα σε Δευτέρα.

Στο μεταξύ, έχουν δημιουργηθεί στην έναρξη της σχολικής χρονιάς και στη λειτουργία των σχολείων καταστάσεις διαφορετικών ταχυτήτων που επηρεάζουν ψυχολογικά μαθητές, γονείς κι εκπαιδευτικούς, αλλά και ακρωτηριάζουν το εκπαιδευτικό έργο, που δύσκολα θα αναπληρωθεί και θα ολοκληρωθεί.

Τρεις βδομάδες μετά τους σεισμούς και δεν έχουν τελειώσει οι επισκευές και τα έργα σε κτίρια, που μπορούν να διορθωθούν. Δεν έχουν εξασφαλιστεί και τοποθετηθεί προκατασκευασμένες αίθουσες. Δεν έχουν αντιμετωπιστεί προβλήματα μεταφοράς μαθητών από οργανωμένους και μη καταυλισμούς, προβλήματα λειτουργίας συστεγαζόμενων σχολείων και προβλήματα στελέχωσής τους.

Η κοινωνική και η ψυχολογική αναστάτωση, από την ανατροπή όλων των συνθηκών ζωής των σεισμοπαθών, μεταφέρεται αθροιστικά στην καθημερινότητα των παιδιών, και των σχολείων, προκαλώντας εξουθενωτικές πιέσεις σε ένα ήδη προβληματικό κι αδιέξοδο εκπαιδευτικό περιβάλλον.

Επισημαίνω ότι τα προβλήματα των σχολείων από τους σεισμούς αντιμετωπίζονται με γραφειοκρατικές διαδικασίες και πολιτικές εξαγγελίες, ενώ ο καιρός περνά και μονιμοποιούνται δυσάρεστες κοινωνικές, ψυχολογικές κι εκπαιδευτικές συνέπειες.

To Γραφείο Τύπου