Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
26/08/2013

Ερώτηση του Ν. Αθανασίου, βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας: Απόλυτη περιφρόνηση του Αρείου Πάγου, επιδεικτική αγνόηση του Εφετείου και πλήρης απαξίωση της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή

Η υιοθέτηση ανήθικων ή και παράνομων τακτικών από τα τραπεζικά ιδρύματα σε καιρό κρίσης συνιστά αδιαμφισβήτητη πραγματικότητα. Αναρίθμητα είναι τα περιστατικά που καταγγέλλουν πολίτες, αρκετά δε εξ αυτών έχουν απασχολήσει και τις εργασίες του κοινοβουλευτικού ελέγχου, αναφορικά με τη συμπεριφορά τραπεζών, καθώς και συνεργαζόμενων με αυτές ιδιωτικών εταιρειών, κατά τη σύναψη και υλοποίηση του διακανονισμού οφειλών.

Πρόσφατα μας παρασχέθηκαν στοιχεία σύμφωνα με τα οποία, η ALPHA BANK επέτυχε υπό αμφιλεγόμενες συνθήκες τη σύναψη ιδιωτικού συμφωνητικού με τον υπόχρεο οφειλής προς αυτή, για την οποία η ίδια προσέφυγε μάλιστα δικαστικώς, προκειμένου να διασφαλίσει την κατάσχεση των κινητών περιουσιακών στοιχείων του υπόχρεου και των εγγυητών αυτού, όπως και την προσημείωση και υποθήκη της ακίνητης περιουσίας τους έως του συνολικού ύψους της οφειλής.

Η παρανομία της εν λόγω τράπεζας έγκειται στο γεγονός ότι συνεχίζει να αγνοεί:

1.    τόσο την απόφαση του Εφετείου Πατρών (υπʼ αριθμ.262/2005) με την οποία ακυρώνεται πρότερη απόφαση διαταγής πληρωμής (υπʼ αριθμ.59/2001 του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αμαλιάδας),

2.    όσο και την αμετάκλητη και οριστική απόφαση του Δικαστηρίου του Αρείου Πάγου (υπʼ αριθμ.1096/2006 Ζ΄Πολιτικό Τμήμα) με την οποία απορρίπτεται σχετική αίτησή της για αναίρεση της απόφασης του Εφετείου Πατρών.

Εναντίον της ALPHA BANK έχει ταχθεί με τις υπʼ αριθμ.Ζ2-23415/17-11-2006 και Ζ2-4984/28-02-2007 αντίστοιχα επιστολές του, ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή (Γενική Γραμματεία Καταναλωτή) του Υπουργείου Ανάπτυξης κ. Νικόλαος Λυκούσης, όπως ορίζει το πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της για τη διασφάλιση των οικονομικών συμφερόντων του καταναλωτή (δυνάμει του Ν.2251/94), ζητώντας της να συμμορφωθεί με την απόφαση του Αρείου Πάγου. Δυστυχώς, μετά το Εφετείο και τον Άρειο Πάγο, η  ALPHA BANK έγραψε στα παλαιά της υποδήματα και τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή. 

Κατόπιν όλων των παραπάνω, ερωτώνται οι κκ. Υπουργοί:

1.    Ποιο είναι το θεσμοθετημένο πλαίσιο ελέγχου του Υπουργείου Οικονομικών εντός του οποίου διεξάγεται η διαδικασία επιτήρησης της επίλυσης των οικονομικών διαφορών μεταξύ τραπεζικών ιδρυμάτων και πολιτών; 

2.    Η σωρεία καταγγελιών από απλούς πολίτες αποδεικνύει την ελλιπή αποτελεσματικότητα του πλαισίου αυτού ή το Υπουργείο Οικονομικών έχει στην κατοχή του επαρκή στοιχεία που δεν επιβεβαιώνουν το μέγεθος του προβλήματος;

3.    Πώς σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε τέτοιες μεμονωμένες αλλά ταυτόχρονα κραυγαλέες περιπτώσεις ασυδοσίας των τραπεζών κατά τις οποίες, αγνοούνται επιδεικτικά οι αποφάσεις της Ελληνικής Δικαιοσύνης, πλήττεται το κύρος αυτών και συνεχίζεται επί της ουσίας η δίωξη ανυπεράσπιστων πολιτών; 

4.    Μπορείτε να εξηγήσετε πως ορισμένοι αισθάνονται τόσο ισχυροί ώστε να αγνοούν αποφάσεις του Αρείου Πάγου;

5.    Πότε, αξιότιμοι κύριοι υπουργοί, θα εκσυγχρονιστείτε τόσο όσο απαιτεί ο εκσυγχρονισμός που επέτυχαν οι θιασώτες του νέου μαυραγοριτισμού;

6.    Πότε επιτέλους θα ελεγχθούν τα νομικά τμήματα των τραπεζών που ακυρώνουν την απονομή της δικαιοσύνης διά της μεθόδου των πολυετών καθυστερήσεων;  

Επειδή, πρόσφατα στη Βουλή συζητήθηκε επίκαιρη ερώτηση του συναδέλφου κ. Στάθη Παναγούλη με θέμα «Καταγγελία της αήθους συμπεριφοράς των Τραπεζών προς τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και ειδικότερα στον ΕΚΔΟΤΙΚΟ ΟΙΚΟ ΠΑΠΑΖΗΣΗ», ερώτηση που αφορά επίσης την ALPHA BANK, θα ήθελα να εκφράσω την ευχή τούτο να αποτελεί απλή σύμπτωση κι όχι μέθοδο που εφαρμόζει συστηματικά η εν λόγω Τράπεζα.

Ο ΕΡΩΤΩΝ  ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ (ΝΑΣΟΣ) ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ