Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
17/10/2013

Ομιλία του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα, κατά τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

βίντεο


Θεωρώ θετικό ότι μετά από πολύ καιρό έρχεται στη Βουλή το θέμα των υποβρυχίων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Είναι θετικό ότι έρχεστε να απαντήσετε, διότι εμείς θεωρούμε ότι αυτή η υπόθεση αποτελεί ένα τεράστιο σκάνδαλο οικονομικό,  πολιτικό, εξοπλιστικό, εις βάρος  του Ελληνικού Δημοσίου και των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας.

Στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά είναι αυτή τη στιγμή 4 υποβρύχια, πληρωμένα σχεδόν και ετοιμοπαράδοτα σχεδόν, τα οποία, ας μου επιτραπεί η έκφραση, αφήνονται να «σαπίζουν», τη στιγμή που και ανάγκη τα έχει το Πολεμικό Ναυτικό τη στιγμή που ο Έλληνας φορολογούμενος έχει βγάλει βαρύ τίμημα από την τσέπη του. Πάνω από 2,5 δις ευρώ έχουν στοιχίσει στον Ελληνικό λαό. Και μάλιστα σε εποχές κρίσης είναι αδιανόητο να συμβαίνει αυτό.

Και επειδή εδώ είναι μια υπόθεση που ξεκινάει από το 2000, με κρίσιμο σταθμό το 2010, θα ήθελα, κύριε υπουργέ, να δώσετε συγκεκριμένες απαντήσεις για σφάλματα, παραλείψεις, για εγκληματικές αποφάσεις, αλλά και για το τι θα κάνουμε από εδώ και στο εξής.

Διότι το 2010 μας παρουσίασε  ο τότε υπουργός Άμυνας  και σήμερα αντιπρόεδρος της κυβέρνησή σας, ο κ. Βενιζέλος, μαζί με τον κ. Παπακωνσταντίνου, που υπέγραψαν αυτή τη σύμβαση 3885/2010, ως μεγάλο κελεπούρι έναν επενδυτή ο οποίος θα βοηθούσε στην αποπεράτωση των υποβρυχίων τον κ. Safa και την Abu Dabi Mar.

Στην πορεία, όμως, δεν υπάρχει η Abu Dabi Mar και τα επενδυτικά της κεφάλαια, υπάρχει μια Λιβανέζικη εταιρία, στην πορεία μάθαμε ότι ο επενδυτής δεν έχει βάλει ούτε ένα ευρώ, έχει πάρει όμως δεκάδες, εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ από το ελληνικό δημόσιο και θέλω να μας καταθέσετε εδώ στη Βουλή ποιο είναι το ποσό που έχει εισπράξει ο κ. SAFA και ποιο είναι το ποσό που έβαλε γι’ αυτή την επένδυση, αν κάνω λάθος να με διαψεύσετε, και για ποια πρόοδο εργασιών, και βρισκόμαστε σήμερα με 1.200 εργαζόμενους στο δρόμο απολυμένους, με τα Ναυπηγεία μας που θα μπορούσαν να είναι βασικός μοχλός για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας κλειστά και με 4 από τα 6 που αρχικά παραγγείλαμε – μόνο ένα έχει παραλάβει το Πολεμικό Ναυτικό – 4 υποβρύχια να βρίσκονται στη στεριά και να στερούνται χρήσιμων και κρίσιμων υπηρεσιών στο στρατηγικό σχεδιασμό των Ενόπλων Δυνάμεων.

Το ερώτημα λοιπόν είναι τι σκοπεύετε να κάνετε κ. Υπουργέ με αυτή την υπόθεση. Τι θα κάνετε για να προστατεύσετε τα υποβρύχια που ανήκουν στις Ένοπλες Δυνάμεις και στο ελληνικό δημόσιο και κόστισαν 2,5 δις ευρώ, για ποιο λόγο αυτή η υπόθεση των υποβρυχίων ακινητοποιεί τα αντανακλαστικά των ελληνικών κυβερνήσεων από το 2000 ως σήμερα, ποιος χειρίζεται σήμερα σε επίπεδο νομικό, πολιτικό και διοικητικό αυτή την υπόθεση. Τέλος να μας ενημερώσετε αν υπήρχε καμιά επίπτωση στα υποβρύχια από το black out που έγινε μετά από το κλείσιμο των Ναυπηγείων και αν υπάρχει κάποιος υπεύθυνος γι ‘ αυτό. Και εν τέλει να μας πείτε με ποιο τρόπο το ελληνικό δημόσιο θα κινηθεί προκειμένου να διεκδικήσει τα οφειλόμενα σε αυτό και να ανακτήσει τον έλεγχο των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά προκειμένου να αποπερατωθούν άμεσα τα υποβρύχια και να δοθούν σε χρήση προς το πολεμικό Ναυτικό.

 

Δευτερολογία

Κύριε Υπουργέ, διέκρινα μια προσπάθεια, ομολογώ, να κρατήσετε κάποιες ισορροπίες στην τοποθέτησή σας και θα ήθελα να κάνω κάποιες παρατηρήσεις. Ακριβώς διότι κι εσείς αναγνωρίσατε ότι πρόκειται για ένα κρίσιμο εθνικής σημασίας θέμα.

Η πρώτη παρατήρηση που θέλω να κάνω. Εδώ έχουμε ένα κράτος που υποτίθεται πως έχει συνέχεια και έτσι πρέπει να είναι και δεν μπορεί το Υπουργείο Άμυνας να είναι διαφορετικό από το Υπουργείο Οικονομικών και το Υπουργείο Ανάπτυξης. Διαφορετικό είναι αλλά να λειτουργεί διαφορετικά. Οι συμβαλλόμενοι περίπου μας είπατε είναι το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης και πελάτες οι Ένοπλες Δυνάμεις, λέει το Υπουργείο Άμυνας. Εδώ πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι υπάρχουν τεράστιες πολιτικές ευθύνες – δεν σας βαραίνουν προσωπικά, αλλά βαραίνουν την κυβέρνηση της οποίας μετέχετε – πολιτικές ευθύνες διότι το 2010 υπήρξε μια σύμβαση, η οποία όχι μόνο δε διευκόλυνε για να φύγουμε από τον όπως τον ονομάσατε «βρώμικο αγωγό μεταβιβαστικών πληρωμών» αλλά πολύ φοβάμαι ότι αυτός ο «αγωγός» όχι μόνο δεν έκλεισε, όχι μόνο δεν απομονώθηκε, όχι μόνο δε βρέθηκε κλειστός και αποστειρωμένος, αλλά συνέχισε να ρέει.

Διότι δε μπορώ να πειστώ, κ. Υπουργέ, πώς είναι δυνατό να ψηφίζεται στη Βουλή ένας νόμος, βάσει του οποίου το Ελληνικό Δημόσιο χάνει αντισταθμιστικά οφέλη, χάνει εγγυητικές επιστολές προς γερμανικές τράπεζες και αναλαμβάνει την αποπεράτωση του έργου ένας επενδυτής ο οποίος αλλιώς μας παρουσιάζεται -  άραγε με τι εχέγγυα και τι κεφάλαιο αρχικό παρουσιάστηκε αυτός ο κύριος – και στην πορεία, δεν απαντήσατε συγκεκριμένα στο ερώτημα που σας έθεσα. Θα σας πω εγώ όμως. Δεν έχει βάλει ούτε ένα ευρώ, έχει εισπράξει συνολικά 350 εκ. ευρώ και κρατάει και ενέχυρο σε ελληνικό έδαφος, μέσα στα Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά που θα έπρεπε να είναι η ατμομηχανή της ανάπτυξης της χώρας μας σε περίοδο κρίσης, 4 ετοιμοπαράδοτα υποβρύχια, τα οποία είχα την ευκαιρία να τα επισκεφτώ με την παρουσία του Αρχηγού του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, ο οποίος με ενημέρωσε πλήρως για τη σημασία αυτών των υποβρυχίων στον επιχειρησιακό σχεδιασμό της άμυνας της χώρας και κ. Υπουργέ αυτό για μας είναι αδιανόητο.

Θα επαναλάβω λοιπόν. Θεωρούμε ότι στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά συντελείται ένα έγκλημα εις βάρος των ελλήνων φορολογούμενων και του ελληνικού δημοσίου.

 Και θα το πω, εμείς  θεωρούμε ότι εδώ υπάρχει οσμή σκανδάλων, εμείς θεωρούμε ότι η σύμβαση του 2010, που φέρνει την υπογραφή του κ. Παπακωνσταντίνου και του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης του κ. Βενιζέλου, είναι σύμβαση την οποία θα πρέπει να εξετάσουμε πλήρως ως προς την σκοπιμότητά της -δεν είναι μόνο ο καταδικασθείς Τσοχατζόπουλος το πρόβλημα της διαπλοκής και της διασπάθισης του δημόσιου χρήματος στη χώρα.  Ως εκ τούτου, εμείς κ. Υπουργέ θεωρούμε ότι πρέπει να κινηθεί άμεσα η Κυβέρνηση, σε συνεννόηση βέβαια με τα πολιτικά κόμματα, αλλά να κινηθεί άμεσα προκειμένου να διεκδικήσει το ελληνικό δημόσιο και είναι λεπτά θέματα αυτά, θέλει χειρισμούς λεπτούς και ισορροπημένους, ώστε να διεκδικήσει όσα οφείλει κατά την άποψή μας ο ψευτοεπενδυτής στο ελληνικό δημόσιο, λεπτούς χειρισμούς διότι πράγματι η σύμβαση αυτή είναι λεόντειος εις βάρος του ελληνικού δημοσίου και προς όφελος του ιδιώτη και ταυτόχρονα πρέπει να γίνουν χειρισμοί σε νομικό αλλά και σε πολιτικό επίπεδο προς την Ευρωπαϊκή Ένωση διότι κατά την εκτίμησή μας είναι μεγάλη υποκρισία να υπάρχουν κυρώσεις προς την ελληνική πλευρά για την ενίσχυση των Ναυπηγείων, τη στιγμή που γνωρίζουμε ότι ανάλογες παρεμβάσεις και ανάλογες αποφάσεις έχουν ληφθεί για σειρά από άλλες χώρες, χωρίς περιοριστικές κυρώσεις.

Τέλος, κ. Υπουργέ, θέλω να ανακοινώσω και σε σας και στο σώμα, ότι εμείς σε αυτή την υπόθεση, ιδίως σε μια εποχή φτώχειας, λεηλασίας, αποεπένδυσης, τραγωδίας για την πλειοψηφία του ελληνικού λαού, θεωρούμε έγκλημα το να σκουριάζει περιουσία 2,5 δις.

Εμείς αυτή την υπόθεση δεν πρόκειται να την αφήσουμε έτσι. Θα ζητήσουμε και θα καταθέσουμε άμεσα πρόταση για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής, διότι θεωρούμε ότι η σύμβαση του 2010 είναι μεγάλο οικονομικό και πολιτικό σκάνδαλο, και σας προκαλώ να το υποστηρίξετε κ. Υπουργέ, και θα παραπέμψουμε, επίσης, στον ανακριτή, ο οποίος ερευνά ήδη την υπόθεση από το 2000 μέχρι σήμερα, όλα τα στοιχεία σχετικά τη σύμβαση που αυτή τη στιγμή βρίσκονται στην κατοχή μας και θα ζητήσουμε να διερευνηθούν τυχόν ποινικές ευθύνες όλων όσοι εμπλέκονται στη σύμβαση αυτή, που για περισσότερο από 10 χρόνια αποτελεί ένα διαρκές, ένα συνεχές σκάνδαλο εις βάρος των συμφερόντων του ελληνικού δημοσίου και του ελληνικού λαού.