Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
07/10/2013

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων: Συνεχώς αυξάνονται τα προβλήματα λειτουργίας του 2ου ΕΠΑΛ στο Βόλο

Πριν από τρία χρόνια η πρώτη μνημονιακή κυβέρνηση, με το νόμο Διαμαντοπούλου, μετέτρεψε τα ΤΕΕ σε ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ ευαγγελιζόμενη μάλιστα την ανάπτυξη του Τεχνικού Λυκείου, το οποίο θα ήταν ποιοτικό και με αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα.

Τρία χρόνια μετά όχι μόνο δεν έχει βελτιωθεί η λειτουργία των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ, αλλά όπως και κάθε τύπου σχολείο απαξιώνεται από τις μνημονιακές πολιτικές που ακολουθούνται από τις τελευταίες κυβερνήσεις. Η τρόικα ζήτησε υποχρηματοδότηση της παιδείας, λιγότερους καθηγητές, λιγότερα σχολεία και οι υπουργοί νομοθέτησαν την περεταίρω απαξίωση του δημόσιου σχολείου.

Το 2ο ΕΠΑΛ του Βόλου αποτελεί δυστυχώς μια τυπική περίπτωση επαγγελματικού λυκείου.

Παρά το γεγονός ότι έχει περάσει σχεδόν ένας μήνας από την έναρξη της του σχολικού έτους, οι μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ, όπως και πολλών ΕΠΑΛ, δεν έχουν εφοδιαστεί με τα σχολικά βιβλία των ειδικοτήτων, ενώ υπολείπονται και βιβλία γενικής παιδείας, όπως καταγγέλλει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου.

Ειδικά για τους μαθητές της Γ΄ τάξης, το δυναμικό είναι γνωστό πριν από τη λήξη του περυσινού σχολικού έτους, ενώ το δυναμικό της Β’ τάξης θα μπορούσε να υπολογιστεί με σχετικά καλή προσέγγιση και να υπολείπονται μόνο συμπληρωματικές αποστολές.

Για τους μαθητές δε της Α’ τάξης, μετά τις καλοκαιρινές αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα και στο θεσμικό πλαίσιο, που αφορά τους τομείς και τα προγράμματα σπουδών, παραμένουν ακόμη άγνωστοι και οι τίτλοι και οι κωδικοί των βιβλίων που θα μοιραστούν.

Τα προβλήματα λειτουργίας του 2ου ΕΠΑΛ δεν περιορίζονται στις ελλείψεις των βιβλίων αλλά επεκτείνονται στις ελλείψεις των καθηγητών καθώς και σε ότι αφορά τις κτιριακές εγκαταστάσεις.

Συγκεκριμένα, καθημερινά τοποθετούνται καθηγητές διαφόρων μαθημάτων, κυρίως γενικής παιδείας, οι οποίοι μετά από λίγες μέρες ανακαλούνται και αντικαθίστανται από άλλους. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μην μπορεί να ομαλοποιηθεί η κατάσταση στη σχολική κοινότητα, να σταθεροποιηθεί το πρόγραμμα του σχολείου και να μην διδάσκονται τα μαθήματα.

Επίσης, σύμφωνα με επιστολή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, υπάρχουν σημαντικά προβλήματα που αφορούν τις κτιριακές εγκαταστάσεις που παρά τις συνεχόμενες οχλήσεις του διευθυντή του σχολείου προς την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Βόλου, καμία εξέλιξη δεν παρατηρήθηκε σε σχέση με τα χρονίζοντα προβλήματα του κτιρίου. Τα προβλήματα αυτά αφορούν:

•    Επισκευές αιθουσών διδασκαλίας, διαδρόμων, γραφείων (φωτιστικά, ηλεκτρικοί πίνακες, πρίζες, αντιηλεκροπληξιακοί διακόπτες, βαφές, ελλείψεις σε θρανία, παράθυρα , πόρτες, βαψίματα, θερμαντικά σώματα, στεγανώσεις).

•    Πλήρη ανακαίνισης των τουαλετών των μαθητών και των καθηγητών.

•    Πρόσθετα παγκάκια και κάδοι απορριμμάτων στην αυλή.

•    Αντιολισθητικές λωρίδες στα κλιμακοστάσια –αποκαταστάσεις αλεξικέραυνων.

Τέλος, η μη ύπαρξη εφεδρικού προσωπικού καθαριότητας έχει ως αποτέλεσμα να μη γίνεται πλημμελώς ο καθαρισμός των χώρων, σε περιπτώσει αδείας ή ασθένειας του προσωπικού.

Επειδή τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το 2ο ΕΠΑΛ Βόλου δεν είναι ένα μεμονωμένο γεγονός, αλλά αντίστοιχα προβλήματα έχουν και πολλά ακόμη ΕΠΑΛ πανελλαδικά

Επειδή οι συγκεκριμένες ελλείψεις δυσχεραίνουν ακόμη περισσότερο το ήδη διαταραγμένο από τις μνημονιακές επιλογές τεχνικό σχολείο

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός

1.    Για ποιο λόγο δεν έχουν μοιραστεί ακόμη τα βιβλία ειδικότητας και γενικής παιδείας στους μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ Βόλου;

2.    Σε πόσα ακόμη ΕΠΑΛ πανελλαδικά υπάρχουν αντίστοιχες ελλείψεις;

3.    Σε τι ενέργειες θα προβεί και πότε για να έχουν άμεσα οι μαθητές τα βιβλία που τους λείπουν;

4.    Τι θα πράξει έτσι ώστε να καλυφτούν μόνιμα τα κενά εκπαιδευτικών και να μην υπάρχει προσωρινή κάλυψη από εναλλασσόμενο διδακτικό προσωπικό;

5.    Θα μεριμνήσει για τις κτιριακές και λοιπές ελλείψεις των ΕΠΑΛ, μεταξύ των οποίων και το 2ο ΕΠΑΛ Βόλου;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Αλέξανδρος Μιχ. Μεϊκόπουλος

Τάσος Κουράκης