Skip to main content.
Συνασπισμός της Αριστεράς και της Προόδου
19/03/1998

ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ

Σχολιάζονταςτις ανακοινώσεις του υπουργού Μεταφορών για τηνΟλυμπιακή Αεροπορία, το Γραφείο Τύπου του ΣΥΝτονίζει:

Ομολογία της κυβερνητικής αποτυχίας και μνημείο αποσπασματικότητας και προχειρότητας αποτελούν οι σημερινές δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών για την Ολυμπιακή Αεροπορία.

Ο κ.Μαντέλης παραδέχτηκε την αποτυχία του πρηγούμενου σχεδίου εξυγίανσης με ευθύνη της κυβέρνησης και των διορισμένων από αυτήν διοικήσεων, που κόστισε 700 δις στους φορολογούμενους πολίτες,

Αντί, όμως, ολοκληρωμένου επιχειρησιακού σχεδίου με σαφείς στόχους για το μέλλον της Ολυμπιακής παρουσίασε ένα γενικόλογο και πρόχειρο κατάλογο αποσπασματικών μέτρων που απαιτούν διευκρινίσεις μέσα από διάλογο.

Η Ολυμπιακή συνεχίζει να στερείται στρατηγικού σχεδιασμού, προγράμματος μετεγκατάστασης στα Σπάτα και της αναγκαίας χρηματοδότησης.

Η προσπάθεια μετατροπής των εργαζομένων σε αποκλειστικούς υπευθύνους και αποδιοπομπαίους τράγους δεν πείθει. Είναι κολοσσιαίες οι ευθύνες όλων των κυβερνήσεων των τελευταίων χρόνων καθώς και των διορισμένων από αυτές διοικήσεων για την υπονόμευση του αναγκαίου εκσυγχρονισμού και της εξυγίανσης της Ολυμπιακής και των άλλων δημοσίων επιχειρήσεων.

Ο Συνασπισμός δεν υπερασπίζεται τη σημερινή κατάσταση. Η Ολυμπιακή Αεροπορία χρειάζεται αλλαγές για να εξυγιανθεί και να σταθεί στην αγορά, να εξυπηρετεί και όχι να επιβαρύνει τον πολίτη-καταναλωτή.

Χρειάζεται επιχειρησιακό σχέδιο αναδιάρθρωσης κι εξυγίανσης. Πρόγραμμα ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας και της ανταγωνιστικότητας. Σύγχρονο μάνατζμεντ με επιχειρηματικά κριτήρια. Αλλαγές και εγγυήσεις διαφάνειας στο σύστημα έργων και προμηθειών. Νέος τρόπος εκλογής της διοίκησης και κατάρτισης προϋπολογισμού. Έλεγχος σε ετήσια βάση των πεπραγμένων από διαρκή κοινοβουλευτική επιτροπή.

Ο ΣΥΝ προτείνει:

Πρώτον, να σταματήσει η "μαύρη προπαγάνδα” κυβερνητικών αρμοδίων σε βάρος της ΟΑ. Πλήττεται το κύρος της διεθνώς, αμφισβητείται ακόμη και η λειτουργική της ικανότητα σε μια στιγμή που κλείνονται τα συμβόλαια και οι συμβάσεις για τον πασχαλινό και τον θερινό τουρισμό και ενώ είναι γνωστό ότι υπάρχουν σενάρια που θα ήθελαν τη συρρίκνωση της ΟΑ προς όφελος των ισχυρών ανταγωνιστών

Δεύτερον: Να γίνει συγκεκριμένη αποτίμηση του τριετούς προγράμματος εξυγίανσης. Τί απέδωσε. Γιατί απέτυχε. Ποιος ευθύνεται.

Τρίτον: Να αποσαφηνιστεί ο ρόλος και η θέση της ΟΑ ως προς τα Σπάτα. Πότε και πως θα γίνει η μετεγκατάσταση. Τί λειτουργίες και ποιον ρόλο θα έχει στον νέο αερολιμένα.

Τέταρτον: Να υπάρξει ολοκληρωμένο επιχειρησιακό σχέδιο. Να εντοπιστούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και οι τομείς με δυνατότητες ανάπτυξης.

Πέμπτον: Στο πλαίσιο ενός τέτοιου ολοκληρωμένου σχεδίου να τεθούν και τα θέματα που αφορούν στους εργαζόμενους, τους κανονισμούς εργασίας, τις εργασιακές σχέσεις.

Εκτον: Ο διάλογος για το μέλλον της Ολυμπιακής να είναι ουσιαστικός και όχι προσχηματικός. Με αυθαιρεσίες είναι αδύνατον να επιτύχει οποιαδήποτε προσπάθεια εξυγίανσης.

To Γραφείο Τύπου