Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
24/10/2013

Ερώτηση Δ.Γάκη, βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ προς τον Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων: Να αποσαφηνιστεί η κατάσταση στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και να καλυφθούν άμεσα τα κενά στα ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ της Δωδεκανήσου

Εκτός από τα μεγάλα προβλήματα που δημιουργούνται από τις ελλείψεις σε διδακτικό και διοικητικό προσωπικό σε όλη τη μέση εκπαίδευση στη Δωδεκάνησο, για τα οποία έχουμε καταθέσει σχετική ερώτηση (αρ. πρωτ. κοινοβουλευτικού ελέγχου 2989/22-10-2013), ιδιαίτερη και ξεχωριστή περίπτωση, είναι τα κενά διδακτικού προσωπικού στην Επαγγελματική εκπαίδευση.

Τον περασμένο Ιούλιο, το Υ.ΠΑΙ.Θ. έθεσε σε διαθεσιμότητα σχεδόν 2.500 εκπαιδευτικούς, καταργώντας 52 ειδικότητες τεχνικής εκπαίδευσης. Αυτό δημιούργησε, πέρα των άλλων γνωστών προβλημάτων, την ανάγκη πρόσληψης εκπαιδευτικών για κάλυψη των διδακτικών αναγκών μαθητών που είχαν ήδη φοιτήσει επιτυχώς στη Βʼ τάξη ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ στις καταργούμενες ειδικότητες και πλέον είναι μαθητές στην Γʼ τάξη.

Δέσμευση του Υπουργείου είναι η διασφάλιση με προσλήψεις ωρομίσθιων εκπαιδευτικών για να αποφοιτήσουν οι μαθητές αυτοί κανονικά. Πρόσφατα όμως οι Δωδεκανήσιοι μαθητές αυτών των ειδικοτήτων, έγιναν μάρτυρες μιας ακόμα απαράδεκτης τακτικής. Συγκεκριμένα, μέσα από τοπική προκήρυξη, ακολουθώντας  οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, η Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου στις 25/09/2013 προσέλαβε 8 εκπαιδευτικούς για τη μερική κάλυψη των εν λόγω λειτουργικών κενών. Ενώ αυτοί οι εκπαιδευτικοί τοποθετήθηκαν κανονικά σε σχολεία και ξεκίνησαν το διδακτικό τους έργο και ενώ εκκρεμούσε η πρόσληψη άλλων 9 ωρομίσθιων εκπαιδευτικών για την ολοκληρωτική κάλυψη των λειτουργικών κενών στα Επαγγελματικά Λύκεια και ΕΠΑΣ Δωδεκανήσου, η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Δωδεκανήσου ενημερώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων στις 09/10/2013 ότι περικόπτονται οι πιστώσεις και πλέον δεν καλύπτονται μισθολογικά οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί της τοπικής προκήρυξης, οπότε έπρεπε να απολυθούν και όσοι ήδη προσελήφθησαν.

Επίσης, χαρακτηριστικό παράδειγμα της τραγικής κατάστασης που επικρατεί στην επαγγελματική εκπαίδευση, είναι το γεγονός που συνέβη την 14/10/2013.  Με εγκύκλιο του υπουργού ΠΑΙ.Θ.,  δόθηκε η δυνατότητα στους μαθητές  της Β' τάξης των ΕΠΑΛ να επιλέξουν τον τομέα «Εφαρμοσμένων Τεχνών». Στη Δωδεκάνησο, δεν γίνονται μαθήματα στο γραμμικό / αρχιτεκτονικό σχέδιο στις  Β' και Γ´ τάξεις ενώ είναι εξεταζόμενο μάθημα στις πανελλήνιες εξετάσεις, καθώς δεν έχουν προσληφθεί  καθηγητές, την ίδια στιγμή που εκπαιδευτικοί αυτής της ειδικότητας έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα.

Οι ελλείψεις σε διδάσκοντες, δασκάλους και καθηγητές, σε ένα ευρύ φάσμα ειδικοτήτων, απαραίτητων για την ισότιμη πρόσβαση των μαθητών της Δωδεκανήσου αποβαίνει σε βάρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και απαξιώνει την επαγγελματική εκπαίδευση. Όλα αυτά, λειτουργούν ενάντια στις σύγχρονες εκπαιδευτικές αντιλήψεις για την επαγγελματική εκπαίδευση και τον ειδικό τους ρόλο στη νησιωτική χώρα.

Επειδή, η επαγγελματική εκπαίδευση, εμπλουτίζει και ολοκληρώνει εκπαιδευτική διαδικασία στα νησιά του Αιγαίου και έχει ευρύτερη θετική επιρροή και σημασία στην οικονομική και κοινωνική ζωή των νησιών.

Επειδή τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η επαγγελματική εκπαίδευση στη Δωδεκάνησο δεν είναι ένα μεμονωμένο γεγονός, αλλά αντίστοιχα προβλήματα έχουν και πολλά ακόμη ΕΠΑΛ πανελλαδικά.

Ερωτάται ο κ. υπουργός:

1.    Προτίθεται να στελεχώσει άμεσα και επαρκώς τις σχολικές μονάδες της επαγγελματικής και τεχνικής εκπαίδευσης της Δωδεκανήσου στη βάση των πραγματικών τους αναγκών;

2.    Ποιά ειδική μέριμνα θα επιδείξει η Κυβέρνηση για τους μαθητές της Επαγγελματικής και Τεχνικής εκπαίδευσης των ειδικοτήτων που καταργήθηκαν το καλοκαίρι ώστε να αποφοιτήσουν ομαλά από τα σχολεία τους και στην ειδικότητα που επέλεξαν;

3.    Προτίθεται να προβεί σε προσλήψεις καθηγητών της ανάλογης ειδικότητας για τη διδασκαλία του  γραμμικού / αρχιτεκτονικού σχεδίου που ανήκει στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα;

4.    Υπάρχει στον προγραμματισμό του υπουργείου σχέδιο που να περιλαμβάνει κλείσιμο σχολικών μονάδων τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης στις νησιωτικές περιοχές, μέσω συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων;  

Ο ερωτών βουλευτής

Δημήτριος Γάκης