Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
01/04/2013

Ερώτηση Χ. Καφαντάρη, βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ προς τους Υπουργούς Οικονομικών - Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης: Πώληση και μίσθωση κτιρίου ΔΟΥ Χολαργού - Αγ. Παρασκευής

Με πρόσφατη απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ 28 κτίρια του Δημοσίου δίδονται για «αξιοποίηση» σύμφωνα με την «Πρόσκληση για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για την πώληση και μίσθωση 28 δημοσίων κτηρίων».

Μεταξύ των 28 κτιρίων αναφέρεται και το κτίριο της ΔΟΥ Χολαργού. Σημειώνουμε  ότι  το κτίριο της ΔΟΥ  Χολαργού, που εξυπηρετεί σήμερα τις συγχωνευμένες ΔΟΥ Χολαργού και ΔΟΥ Αγ. Παρασκευής,   είναι σύγχρονο και ιδιόκτητο, ο δε Δήμος Χολαργού είχε δώσει αγώνες  για να αγορασθεί από το Υπουργείο Οικονομικών, με αποτέλεσμα σήμερα το Δημόσιο να μην επιβαρύνεται από δαπάνες μισθωμάτων.

Δεδομένου ότι, το σκεπτικό των «αξιοποιήσεων» των δημόσιων κτιρίων είναι κατά κύριο λόγο η εξοικονόμηση πόρων, την εποχή που για τον ίδιο λόγο κόβονται μισθοί και συντάξεις,

Ερωτώνται ο κ.κ. Υπουργοί:

1.    Με βάση ποια οικονομοτεχνική μελέτη η μέθοδος «πώληση και μίσθωση» (sales and lease back)  του κτιρίου τις ΔΟΥ Χολαργού-Αγ. Παρασκευής δεν θα προκαλέσει επιπλέον δαπάνη του  προϋπολογισμού;

2.    Πώς διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον όταν το αντίτιμο για οτιδήποτε πωλείται από το ΤΑΙΠΕΔ (επομένως και για το κτίριο της ΔΟΥ  Χολαργού), κατατίθεται υποχρεωτικά εντός 10 ημερών  στον Ειδικό Λογαριασμό των Δανειστών στην Τράπεζα της Ελλάδας;

3.    Πώς διασφαλίζεται το  δημόσιο συμφέρον, όταν με τη διαδικασία  «πώληση και μίσθωση»  και σύμφωνα  με τους όρους της προκήρυξης  διεθνούς διαγωνισμού  από το ΤΑΙΠΕΔ  το δημόσιο θα πληρώνει  στους αγοραστές  ενοίκια  για χρονικό διάστημα 20-25 ετών αντί εγγυημένου  ετήσιου  μισθώματος;

4.    Πώς διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον  όταν το  Δημόσιο θα βαρύνεται  επιπλέον με την ετήσια  ασφάλιση των κτιρίων, αλλά και την τακτική  συντήρησή τους;

5.    Ποιο τελικά θα είναι το όφελος, ή η συνολική ζημία για το δημοσιονομικό πρόβλημα της χώρας;

Η ερωτώσα βουλευτής

Χαρούλα Καφαντάρη