Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
19/04/2013

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού: Μέλημα και υποχρέωση της Πολιτείας η ισότιμη πρόσβαση των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα εκπαιδευτικά αγαθά

Τη φετινή σχολική χρονιά 8 μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες πρόκειται να αποφοιτήσουν από το ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Σοφάδων. Οι μαθητές αυτοί, μολονότι επιθυμούν να απολαύσουν του δικαιώματός τους στη μόρφωση και να συνεχίσουν τις σπουδές τους, θα βρεθούν εκτός σχολικής και εκπαιδευτικής διαδικασίας, αφού δεν υπάρχει τύπος σχολείου στον νομό Καρδίτσας που θα μπορούσε να καλύψει τις εκπαιδευτικές ανάγκες τους. Με το με αριθμό 1291/21-2-2013 έγγραφο της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης ζητείται η ίδρυση ΕΠΑΛ Ειδικής Αγωγής, το οποίο μπορεί να συστεγαστεί με το ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής.

Επισημαίνεται ότι από το σχολικό έτος 2010 – 2011 η Δ/νση Ειδικής Αγωγής, κατΆ εντολή της Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου, έχει σταματήσει να εκδίδει, όπως συνέβαινε όλα τα προηγούμενα έτη, την προβλεπόμενη από την κείμενη νομοθεσία σχετική εγκύκλιο που αφορά στη διαδικασία ίδρυσης Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής, Τμημάτων Ένταξης, Τομέων και εργαστηρίων στα ΕΕΕΕΚ κλπ.

Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να παραμένει εκτός πλαισίου Ειδικής Αγωγής μεγάλος αριθμός μαθητών με αναπηρία σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας, κατά παράβαση του άρθρου 21 του Συντάγματος, της Σύμβασης του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των ΑμεΑ, όλων των διεθνών Συμβάσεων αλλά και της έννοιας του άρθρου 1 του νόμου 3699/2008, σύμφωνα με το οποίο η  πολιτεία είναι υποχρεωμένη να κατοχυρώνει και να αναβαθμίζει διαρκώς τον υποχρεωτικό χαρακτήρα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ως αναπόσπαστο μέρος της υποχρεωτικής και δωρεάν δημόσιας παιδείας και να μεριμνά για την παροχή δωρεάν δημόσιας ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης στους αναπήρους όλων των ηλικιών και για όλα τα στάδια και τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Αποτελεί επίσης υποχρέωσή της  να διασφαλίζει σε όλους τους πολίτες με αναπηρία και διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ίσες ευκαιρίες για πλήρη συμ¬μετοχή και συνεισφορά στην κοινωνία, ανεξάρτητη δι-αβίωση, οικονομική αυτάρκεια και αυτονομία, με πλήρη κατοχύρωση των δικαιωμάτων τους στη μόρφωση και στην κοινωνική και επαγγελματική ένταξη.

Επειδή μια πολιτισμένη κοινωνία δεν επιτρέπεται να υποβιβάζει τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία  στη συμμετοχή ή στη συνεισφορά τους στην κοινωνική ζωή

Επειδή στους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτι¬κές ανάγκες πρέπει να παρέχεται σε -δημόσιες εκπαιδευτικές δομές- ΕΑΕ, η οποία στο πλαίσιο των σκοπών της προσχολικής, πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθ¬μιας, τριτοβάθμιας, μη τυπικής, άτυπης και δια βίου εκ¬παίδευσης- επιδιώκει να αναπτύξει την προσωπικότητά τους και να τους καταστήσει κατά το δυνατόν ικανούς για αυτόνομη συμμετοχή στην οικογενειακή, επαγγελ¬ματική, κοινωνική και πολιτισμική ζωή.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός

1.    Σε ποια βαθμίδα κλίμακας ιεράρχησης προτεραιοτήτων του Υπουργείου Παιδείας κατατάσσεται η μέριμνα για την Ειδική Αγωγή , δεδομένου ότι αποτελεί έναν εκπαιδευτικό τομέα με τεράστιο κοινωνικό αντίκτυπο;

2.    Σε ποιες συγκεκριμένες ενέργειες θα προβεί, ώστε η Ειδική Αγωγή να αποκτήσει ουσιαστικό χαρακτήρα και τα σχολεία της να λειτουργούν κανονικά παρέχοντας την απαραίτητη ποιότητα Εκπαίδευσης στους μαθητές με Αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες;

3.    Προτίθεται να προβεί άμεσα στην ανακοίνωση της ίδρυσης ΕΠΑΛ Ειδικής Αγωγής στην  Καρδίτσα, αλλά και όπου αλλού στη χώρα υπάρχει ανάγκη ίδρυσης ή προαγωγής ειδικών σχολείων;

ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ

Νίκος Μιχαλάκης

Γιώργος Βαρεμένος

Δημήτρης Γάκης

Δημήτρης Γελαλής

Μαρία Διακάκη

Ευάγγελος Διαμαντόπουλος

Γιάννης Ζερδελής

Μαρία Κανελλοπούλου

Χαρά Καφαντάρη

Αναστάσιος Κουράκης

Μιχάλης Κριτσωτάκης

Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος

Γιώργος Πάντζας

Θανάσης Πετράκος

Γιάννης Σταθάς

Αφροδίτη Σταμπουλή

Δημήτρης Στρατούλης

Μαρία Τριανταφύλλου