Skip to main content.
Συνασπισμός της Αριστεράς των Κινημάτων και της Οικολογίας
17/08/2005

Δήλωση του Ν. Βούτση, μέλους της Π.Γ., υπεύθυνου του Γρ. Τύπου και Επικοινωνίας του ΣΥΝ σχετικά με τις απόψεις που αρνούνται τις ιδιαίτερες ευθύνες των εταιρειών φτηνού κόστους και του καθεστώτος απελευθέρωσης για τα αεροπορικά ατυχήματα.

Έσπευσαν, διεθνώς, οι Ηρακλείς των νεοφιλελεύθερων απελευθερώσεων να αντικρούσουν τις εύλογες αιτιάσεις για την ασύδοτη κερδοφορία των εταιρειών "χαμηλού κόστους", που έχει οδηγήσει σε πρωτοφανή υποβάθμιση των στάνταρντς ασφαλείας διεθνώς στις αεροπορικές πτήσεις.

Τα στοιχεία της ΙΑΤΑ είναι αποκαλυπτικά (56 από τα 106 "δηλωμένα" δυστυχήματα αφορούν εταιρείες "χαμηλού κόστους") για το πού έχει οδηγήσει ο αυτόματος πιλότος των ιδιωτικοποιήσεων των αεροπορικών εταιρειών. Άλλωστε ο ανηλεής ανταγωνισμός τιμών και υπηρεσιών έχει οδηγήσει σε γενικότερη πίεση για υποβάθμιση των στάνταρντς ασφαλείας όλων των εταιρειών, δημόσιου και ιδιωτικού συμφέροντος. Ενώ, είναι προφανές, ότι η αξιοποίηση των εξαιρετικών τεχνολογικών επιτευγμάτων σ΄ αυτόν τον τομέα υπέρ του κοινωνικού συνόλου θα οδηγούσε σε συνεχή αναβάθμιση του επιπέδου ασφάλειας και των παρεχομένων υπηρεσιών.

Τα διεθνή πολιτικά και οικονομικά διευθυντήρια που επέβαλαν την "απελευθέρωση των αιθέρων" είχαν και έχουν ως μοναδική μέριμνα την πάση θυσία κερδοφορία. Ευνοούν την "απελευθέρωση" από τα δεσμά των ελέγχων, των κανόνων, των ευθυνών και των αναγκαίων δεσμεύσεων για ασφαλείς πτήσεις.

Αυτά τα ίδια διεθνή πολιτικά και οικονομικά κέντρα που, στα πλαίσια της αντιτρομοκρατικής εκστρατείας, τροφοδοτούν το δίλημμα "ελευθερίες ή ασφάλεια" με επιλογή την "ασφάλεια" σε βάρος των ατομικών ελευθεριών, επιλέγουν αντίθετα, στο υπαρκτό δίλημμα "κερδοφορία ή ασφάλεια" για τις αερομεταφορές, ανοιχτά την ασύδοτη κερδοφορία σε βάρος της ασφάλειας.

To Γραφείο Τύπου