Skip to main content.
Συνασπισμός της Αριστεράς των Κινημάτων και της Οικολογίας
25/08/2005

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΝΤΛΕΙ ΥΠΕΡΕΣΟΔΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΛΠΑΖΟΥΣΑ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ ΤΟΥ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ

ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ ΔΡΑΣΤΙΚΑ Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΣΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ

ΝΑ ΤΕΘΕΙ ΑΜΕΣΑ ΠΛΑΦΟΝ ΣΤΟΥΣ ΚΡΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΤΙΜΗ ΤΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ

Ο Π. Λαφαζάνης, μέλος της Π.Γ. και υπεύθυνος Οικονομικής και Κοινωνικής Πολιτικής του ΣΥΝ, σχετικά με την καλπάζουσα αύξηση των τιμών του πετρελαίου, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

Η παγκόσμια εξουσία των πολυεθνικών του πετρελαίου και των κερδοσκοπικών κεφαλαίων έχει εκτινάξει σε πρωτοφανή ύψη τις τιμές του πετρελαίου, καταληστεύοντας στην κυριολεξία όλους τους λαούς του πλανήτη.

Στις σημερινές έκτακτες συνθήκες, χρειάζονται ριζοσπαστικά μέτρα σε εθνικό επίπεδο για να προστατευθεί όσο το δυνατόν ο έλληνας καταναλωτής και η ελληνική οικονομία όχι μόνο από τη διεθνή ληστεία αλλά και την αισχροκέρδεια του εγχώριου κυκλώματος του πετρελαίου και την απληστία του κράτους.

Επισημαίνουμε για άλλη μια φορά την ασυδοσία του καρτέλ των εγχώριων διυλιστηρίων και την απεριόριστη αισχροκέρδεια των εταιρειών εμπορίας του πετρελαίου, οι οποίες δουλεύουν με ληστρικά περιθώρια κέρδους και παραπλανούν ανεξέλεγκτα τους καταναλωτές, διαφημίζοντας ανύπαρκτα πλεονεκτήματα σε διάφορα είδη βενζίνης, τη στιγμή που τα προμηθεύονται από τις ίδιες πηγές.

Την ίδια ώρα, το κυβερνητικό οικονομικό επιτελείο τρίβει σιωπηρά τα χέρια του από την άνοδο των διεθνών και εγχώριων τιμών του πετρελαίου, μιας και απ' αυτήν την εξέλιξη αντλεί τεράστια απρογραμμάτιστα υπερέσοδα για τις "μαύρες τρύπες", που μπορεί μέσα στο 2005 να αγγίξουν και το 1 δις ευρώ.

Η κυβέρνηση, αντί να χαλιναγωγεί την κερδοσκοπία στα καύσιμα, δυστυχώς, στην πράξη την τροφοδοτεί και την αξιοποιεί για να αντλεί έσοδα σε βάρος των καταναλωτών.

Επαναφέρουμε για άλλη μια φορά την πρότασή μας:

Πρώτον: Για άμεστη, δραστική μείωση του ΦΠΑ στα πετρελαιοειδή

Δεύτερον: Την καθιέρωση πλαφόν στις τιμές: α) των προϊόντων που προσφέρουν τα διυλιστήρια, πρώτ' απ' όλα της βενζίνης και του πετρελαίου κίνησης β) των προϊόντων που διακινούν οι εταιρείες εμπορίας πετρελαίου με τον δραστικό περιορισμό των περιθωρίων για τα κέρδη τους γ) της τελικής πώλησης της βενζίνης από τα πρατήρια, ώστε να συγκρατηθούν στο κατώτερο δυνατό επίπεδο.

To Γραφείο Τύπου