Skip to main content.
Συνασπισμός της Αριστεράς των Κινημάτων και της Οικολογίας
24/10/2005

Η Ευρ. Επιτροπή απαντά στον ευρωβουλευτή Δημήτρη Παπαδημούλη για την ασφάλεια πτήσεων στην ΕΕ

Σε συγκεκριμένα ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια των πτήσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση απαντά ο αρμόδιος Επίτροπος για τις Μεταφορές κ. Ζακ Μπαρό. Ο ευρωβουλευτής του ΣΥΝ Δημήτρης Παπαδημούλης είχε υποβάλλει τα ακόλουθα ερωτήματα ύστερα από την αεροπορική τραγωδία με το Boeing της κυπριακής εταιρείας Helios που προκάλεσε έντονο προβληματισμό σε Ελλάδα και Κύπρο και έθεσε σοβαρά ερωτηματικά για ολόκληρο το σύστημα ασφάλειας των πτήσεων.

Πιο συγκεκριμένα, οι ερωτήσεις και οι αντίστοιχες απαντήσεις του κ. Ζ. Μπαρό έχουν ως εξής:

α) Πόσες επιθεωρήσεις έχει διεξαγάγει στα κράτη μέλη ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας από την έναρξη λειτουργίας του στο πλαίσιο του άρθρου 45 του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1592/2002; Πόσες στην Κύπρο; Τι στοιχεία έχουν προκύψει από τις επιθεωρήσεις;

Ζ.Μ. «Μέχρι στιγμής, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) έχει πραγματοποιήσει στα κράτη μέλη 27 επιθεωρήσεις. Ως προς την Κύπρο, προβλεπόταν μία επιθεώρηση για το 2006, η οποία όμως θα πραγματοποιηθεί μέσα στο 2005 λόγω των εξελίξεων. Τέλος Αυγούστου του 2005 μετέβησαν στην Κύπρο δύο εμπειρογνώμονες στο πλαίσιο προκαταρκτικής αποστολής.

Η τελευταία κατέδειξε ότι έχει σημειωθεί πρόοδος σε σχέση με τα αποτελέσματα των επιθεωρήσεων που πραγματοποίησε ο Σύνδεσμος Αεροπορικών Αρχών (Joint Aviation Authorities/JAA)[1] κατόπιν αιτήματος της Επιτροπής. Η επιθεώρηση του EASA θα καλύπτει το σύνολο των καθηκόντων ασφάλειας που υπάγονται στην αρμοδιότητα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.»

β) Ποια κράτη μέλη έχουν ενσωματώσει στα εθνικά τους δίκαια την οδηγία 2003/42/ΕΚ, σχετικά με τη συλλογή πληροφοριών και την υποχρέωση αναφοράς περιστατικών πολιτικής αεροπορίας;

Ζ.Μ. «Η προθεσμία ενσωμάτωσης της οδηγίας 2003/42/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουνίου 2003 έληγε στις 5 Ιουλίου 2005. Στην Επιτροπή βρίσκεται σε εξέλιξη ανάλυση των απαντήσεων.»

γ) Δεδομένου ότι ορισμένα κράτη μέλη ήδη κατάρτισαν και δημοσιοποίησαν «μαύρη λίστα» επικίνδυνων αεροπορικών εταιρειών και ότι ανάλογη πρόβλεψη για κατάρτιση τέτοιου είδους λίστας υπάρχει στο άρθρο 4 της πρότασης Κανονισμού (COM (2005) 48 τελικό) σχετικά με την πληροφόρηση των επιβατών για την ταυτότητα των αεροπορικών εταιρειών, πότε θεωρεί η Επιτροπή ότι θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία υιοθέτησης του Κανονισμού;

Ζ.Μ. «Οι κοινές προσπάθειες Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Συμβουλίου και Επιτροπής ενδέχεται να οδηγήσουν σε έκδοση σχετικού κανονισμού μέσα στο 2005.»

[1] Όργανο στο οποίο συμμετέχουν οι υπηρεσίες πολιτικής αεροπορίας κρατών από όλο τον κόσμο

To Γραφείο Τύπου