Skip to main content.
Συνασπισμός της Αριστεράς των Κινημάτων και της Οικολογίας
08/12/2005

Στην Κομισιόν οι παραπλανητικές ετικέτες γάλακτος

Ερώτηση του Δημ. Παπαδημούλη για πιθανή παραβίαση της οδηγίας 2005/29/ΕΚ περί αθέμιτων εμπορικών πρακτικών

Στην Κομισιόν φέρνει με ερώτησή του το θέμα με την παραπλανητική σήμανση του γάλατος που προέκυψε μετά από τους ελέγχους που διενήργησε ο ΕΦΕΤ, συνδέοντας το με την εφαρμογή της Κοινοτικής οδηγίας 2005/29/ΕΚ, περί αθέμιτων εμπορικών πρακτικών των επιχειρήσεων προς τους καταναλωτές.

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

"Με αφορμή τα αποτελέσματα του κλαδικού ελέγχου που διενεργήθηκε από τον ΕΦΕΤ για την σύννομη ή όχι επισήμανση του παστεριωμένου(φρέσκου) και συμπυκνωμένου γάλακτος, το Υπουργείο Ανάπτυξης της Ελλάδος εξήγγειλε ότι δίνει προθεσμία τρεις μήνες σε όλες τις επιχειρήσεις παστεριωμένου και συμπυκνωμένου γάλακτος προκειμένου να προσαρμοστούν με την κείμενη νομοθεσία αναφορικά με την επισήμανση των προϊόντων. Διαφορετικά θα τους επιβληθούν κυρώσεις. Σύμφωνα με τα στοιχεία που προέκυψαν από τον έλεγχο στο παστεριωμένο γάλα , το 77% των αποκλίσεων από την κείμενη νομοθεσία για τις σημάνσεις στις ετικέτες αφορά στην ονομασία πώλησης, το 69% στη διάκριση μεταξύ ομοειδών προϊόντων, το 73 % στη διαθρεπτική επισήμανση. Από τον έλεγχο στο συμπυκνωμένο γάλα, το 62% των αποκλίσεων από τη νομοθεσία αφορά στη παραπλάνηση ως προς τη σύνθεση, το 61% στη ονομασία πώλησης και το 33% στα συστατικά.

Με την οδηγία 2005/29/ΕΚ για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές των επιχειρήσεων προς τους καταναλωτές στην εσωτερική αγορά(η οποία τροποποιεί την οδηγία 84/450/ΕΟΚ, τις οδηγίες 97/7/ΕΚ, 98/27/ΕΚ, 2002/65/ΕΚ και τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 2006/2004), τα κράτη μέλη και οι πολίτες τους αποκτούν ένα νομικό οπλοστάσιο προς αντιμετώπιση τέτοιων φαινομένων.

Θεωρεί η Επιτροπή ότι το παραπάνω περιστατικό αποτελεί παραβίαση των υπαρχουσών οδηγιών για την παραπλανητική διαφήμιση; Θα μπορούσε να με πληροφορήσει η Επιτροπή εάν είναι ενήμερη για το συγκεκριμένο θέμα που προέκυψε στην Ελλάδα; ¨Έχουν υπάρξει παρόμοια περιστατικά παραπλανητικής διαφήμισης σε άλλα κράτη μέλη; Εάν ναι, σε ποιά; Ποιές ήταν οι παρεμβάσεις και οι ενέργειες της Επιτροπής για την αντιμετώπισή τους προς όφελος της προστασίας των καταναλωτών; Με ποιόν τρόπο θα διασφαλίσει η Επιτροπή την ορθή εφαρμογή της οδηγίας προκειμένου να αποσοβήσει φαινόμενα παρεκκλίσεων από αυτήν καθώς και περιπτώσεις αδιαφορίας εφαρμογής της από τους εκάστοτε κρατικούς φορείς;"

Αναφερόμενος στο ζήτημα, ο Δ. Παπαδημούλης δήλωσε:

"Η εγνωσμένη καλή ποιότητα του ελληνικού γάλακτος δεν δικαιολογεί την χρήση παραπλανητικών πρακτικών στην ενημέρωση των καταναλωτών. Η πιστή εφαρμογή της κοινοτικής και εθνικής νομοθεσίας είναι ο καλύτερος δρόμος για την υπεύθυνη ενημέρωση και την προστασία των καταναλωτών. "

To Γραφείο Τύπου