Skip to main content.
Συνασπισμός της Αριστεράς των Κινημάτων και της Οικολογίας
22/02/2007

Ανυποχώρητος ο Επίτροπος ΜακΚρίβι στην απελευθέρωση των ταχυδρομικών υπηρεσιών στην Ευρ. Ένωση

Παρέμβαση Δ. Παπαδημούλη στην ολομέλεια του ευρωκοινοβουλίου

Απολύτως αρνητικός εμφανίζεται ο Επίτροπος κ. ΜακΚρίβι, στο αίτημα 10 ιστορικών ταχυδρομείων, μεταξύ των οποίων και τα ΕΛΤΑ, που αντιτίθενται στο άνοιγμα των ταχυδρομικών αγορών στην Ευρ. Ένωση από το 2009 και την κατάργηση του μονοπωλίου παροχής «καθολικής υπηρεσίας» από τα κρατικά ταχυδρομεία. Αυτό προκύπτει από συζήτηση στην ολομέλεια του ευρωκοινοβουλίου κατά τη διάρκεια του κοινοβουλευτικού ελέγχου.

Στη συζήτηση παρενέβη ο ευρωβουλευτής του ΣΥΝ Δημήτρης Παπαδημούλης, ο οποίος αφού αναφέρθηκε στις αρνητικές συνέπειες, που έχουν προκύψει από την απελευθέρωση των ταχυδρομικών υπηρεσιών στη Σουηδία τόνισε ότι: «εκτός από τις αρνητικές εμπειρίες της Σουηδίας υπάρχουν επίσης πολλά κράτη μέλη που αντιδρούν στη βιασύνη της Επιτροπής και υπάρχουν και δέκα μεγάλοι ιστορικοί ταχυδρομικοί φορείς που επισημαίνουν γραπτώς σημαντικούς κινδύνους.» Τέλος, κατέληξε στα εξής ερωτήματα: «Θα λάβετε υπόψη αυτές τις ενστάσεις ή θα επιμείνετε δογματικά στο ορόσημο της 1ης Ιανουαρίου 2009; Τι θα κάνετε για να μην πληγεί η έννοια της καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας, προσιτής σε όλους τους πολίτες, όταν ξέρουμε ότι ήδη στη Σουηδία υπάρχουν προβλήματα σε αυτό;»

Ο Επίτροπος κ. ΜακΚρίβι, αρμόδιος για θέματα εσωτερικής αγοράς, απαντώντας επεσήμανε ότι: «Είναι πρόθεσή μας να παραμείνουμε στο χρονοδιάγραμμα του 2009, το οποίο εκφράστηκε στην οδηγία του 2002 για το άνοιγμα των αγορών… Το θέμα τώρα βρίσκεται στα χέρια των συν-νομοθετών στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο και το συμβούλιο των υπουργών» και συμπλήρωσε: «Ας σημειωθεί ότι δεν κάναμε καμία αλλαγή στην υποχρέωση καθολικής υπηρεσίας και δώσαμε στα κράτη–μέλη πολλές επιλογές για τον τρόπο που θα την χρηματοδοτήσουν.»

Αναφερόμενος στο ζήτημα ο Δ. Παπαδημούλης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Το μπαλάκι βρίσκεται τώρα στην ελληνική κυβέρνηση. Θα συνταχθεί στο Συμβούλιο με την γραμμή της Κομισιόν ή με τα κράτη–μέλη και τους ιστορικούς ταχυδρομικούς φορείς ανάμεσα τους και τα ΕΛΤΑ, που αντιτίθενται στην άρον άρον απελευθέρωση - ιδιωτικοποίηση;»

To Γραφείο Τύπου