Skip to main content.
Συνασπισμός της Αριστεράς των Κινημάτων και της Οικολογίας
28/02/2007

ΑΓΩΓΟΣ ΜΠΟΥΡΓΚΑΣ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

ΚΟΜΙΣΙΟΝ:    

"Τεκμηριωμένης χρησιμότητας έργο". 

"Ευελπιστούμε ότι το έργο θα υλοποιηθεί"

"Η κατασκευή και εκμετάλλευση του πρέπει να συμμορφώνονται με την περιβαλλοντική νομοθεσία της Κοινότητας"

Απάντηση του Επιτρόπου Πίμπαλγκς στον Δ.Παπαδημούλη

Σε ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΝ Δ. Παπαδημούλη σχετικά με την καθυστέρηση στην υλοποίηση του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη απάντησε ο Επίτροπος κ. Πίμπαλγκς, αρμόδιος για θέματα ενέργειας.

Όπως επεσήμανε ο Επίτροπος στην απάντησή του, «Η Επιτροπή υποστηρίζει όλα τα τεκμηριωμένης χρησιμότητας έργα μεταφοράς αργού πετρελαίου από τη Μαύρη Θάλασσα στις ευρωπαϊκές αγορές με πετρελαιαγωγούς. Τέτοια έργα, εκτός που ενισχύουν την ασφάλεια εφοδιασμού της Ευρώπης, δυνάμει συμβάλλουν σε μείωση των θαλάσσιων μεταφορών πετρελαίου μέσω των κορεσμένων τουρκικών στενών, περιορίζοντας έτσι και τους σοβαρούς κινδύνους για το περιβάλλον και για τον τοπικό πληθυσμό. Κατά συνέπεια, η Επιτροπή προσβλέπει στην υπογραφή της συμφωνίας κατασκευής του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης και ευελπιστεί ότι το έργο θα υλοποιηθεί.»

Στη συνέχεια ο κ. Πίμπαλγκς τόνισε: «Η Επιτροπή γνωρίζει ότι υπάρχει κάποια καθυστέρηση σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα στο οποίο συμφώνησαν οι ενδιαφερόμενες χώρες τον Σεπτέμβριο του 2006. Καθώς όμως η Επιτροπή δεν εμπλέκεται στις διαπραγματεύσεις, δεν γνωρίζει τις λεπτομέρειες που οδήγησαν στην καθυστέρηση.»

Καταλήγoντας, αναφέρθηκε στο ζήτημα περιβαλλοντικής προστασίας της περιοχής: «Δεδομένου ότι ο πετρελαιαγωγός θα βρίσκεται σε κοινοτικό έδαφος, η κατασκευή και εκμετάλλευσή του πρέπει να συμμορφώνονται με την περιβαλλοντική νομοθεσία της Κοινότητας που καλύπτει τέτοιου τύπου μεγάλα ενεργειακά έργα και αφορά συγκεκριμένα τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου (οδηγία 85/337/EEC όπως τροποποιήθηκε με τις οδηγίες 97/11/EC και 2003/35/EC), καθώς και τις θιγόμενες ζώνες ειδικής προστασίας (οδηγία για τα πτηνά και οδηγία για τα ενδιαιτήματα) αναφορικά κυρίως με τις επιπτώσεις των έργων σε τοποθεσίες του δικτύου Natura 2000.»

To Γραφείο Τύπου