Skip to main content.
Συνασπισμός της Αριστεράς των Κινημάτων και της Οικολογίας
10/05/2007

ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ Β' ΑΘΗΝΑΣ ΤΟΥ ΣΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ 6η ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ

2-3 Ιούνη 2007

Βάζουμε τον πήχη ψηλότερα

Στη δίχρονη θητεία της (Άνοιξη 2005 - Άνοιξη 2007) η  Ν.Ε προσπάθησε να συντονίσει την οργάνωση μας στους προσανατολισμούς του κόμματος, που απαιτούσαν μια πιο εξωστρεφή και αποτελεσματική δράση.

Στην κατεύθυνση αυτή προσανατόλισε τις οργανωμένες μας δυνάμεις στα μεγάλα κοινωνικά αλλά και τοπικά μέτωπα, στην συμμετοχή και στήριξη αγώνων και κινητοποιήσεων. Κορυφαίοι σταθμοί της πολιτικής της δράσης αποτέλεσαν, η οργάνωση του 4ου Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Φόρουμ, η προετοιμασία και διεξαγωγή των αυτοδιοικητικών εκλογών, η στήριξη στους αγώνες του φοιτητικού κινήματος για δημόσιο δωρεάν Πανεπιστήμιο και μέσω αυτών η προώθηση της κοινής δράσης και συνεργασίας με τις δυνάμεις του ΣΥ.ΡΙΖ.Α και της "Πρωτοβουλίας για την συσπείρωση της Αριστεράς".

Στους πολιτικούς αυτούς στόχους η Οργάνωσή μας ανταποκρίθηκε θετικά. Κατορθώσαμε γύρω από αυτές τις δράσεις μας, να συσπειρώσουμε ευρύτερες κοινωνικές και πολιτικές δυνάμεις, να καταγραφούμε στις δημοτικές εκλογές ως μια διακριτή εναλλακτική αυτοδιοικητική δύναμη και να πετύχουμε τους εκλογικούς μας στόχους.

Σήμερα είμαστε πιο ώριμοι, πιο αισιόδοξοι για τις δυνατότητες της Οργάνωσης μας και για την πορεία του κόμματος.   

Η Β' Αθήνας είναι η μεγαλύτερη εκλογική περιφέρεια της χώρας. Το ειδικό της βάρος στα αποτελέσματα των βουλευτικών εκλογών είναι αποφασιστικής σημασίας για την επίτευξη των εκλογικών μας στόχων και το γεγονός αυτό μας επιφορτίζει με ιδιαίτερες ευθύνες στην συλλογική προσπάθεια του κόμματος.

Σε αυτές τις συνθήκες η απερχόμενη Ν.Ε, προτείνει την αναστολή της απόφασης της προηγούμενης Νομαρχιακής Συνδιάσκεψης για κατάτμηση της ενιαίας Ν.Ε Β' Αθήνας σε περισσότερες εδαφικές. Θεωρούμε ότι η ενιαία Ν.Ε, ως δοκιμασμένο οργανωτικό σχήμα, μπορεί να ανταποκριθεί πιο αποτελεσματικά στις ιδιαίτερες πολιτικές και οργανωτικές απαιτήσεις αυτής της εκλογικής αναμέτρησης. Το νέο οργανωτικό σχήμα θα απαιτούσε ένα αναγκαίο χρόνο προσαρμογής και η στελέχωση 4 ή 5 Νομαρχιακών οργάνων θα αποδυνάμωνε τις τοπικές οργανώσεις από έμπειρα στελέχη, η παρουσία και δράση των οποίων είναι απαραίτητη για τον προεκλογικό σχεδιασμό και την ανάπτυξη δράσης  των Π.Κ.

Η θητεία της  νέας  Ν.Ε  συμπίπτει χρονικά με την πολιτική και οργανωτική προετοιμασία μας  για  τις εκλογές. Το νέο όργανο  θα κληθεί να σχεδιάσει τις πολιτικές παρεμβάσεις και πρωτοβουλίες του επόμενου διαστήματος,  να στηρίξει τις οργανώσεις, να συμβάλει στην ενεργοποίηση του συνόλου των κομματικών μας δυνάμεων.   

Στην Β' Αθήνας θα ανεβάσουμε τον πήχη πιο ψηλά, έχοντας εμπιστοσύνη στην απήχηση της πολιτικής και των ιδεών της ριζοσπαστικής και ανανεωτικής Αριστεράς, της κοινής δράσης και συνεργασίας της Αριστεράς.

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ 

Στα δύο χρόνια, που μεσολάβησαν από την τελευταία Συνδιάσκεψη της Ν.Ε, η κυβέρνηση της Ν.Δ, εγκαταλείποντας την πολιτική της «ήπιας προσαρμογής» επέβαλε με πυγμή το ακραίο νεοφιλελεύθερο πρόγραμμα της, με τεράστιο κοινωνικό κόστος για τους εργαζομένους.

Στο όνομα της μείωσης των ελλειμμάτων ακολουθείται πολιτική διαρκούς και εντεινόμενης λιτότητας σε μισθούς και συντάξεις. Η θέση πλατιών κοινωνικών στρωμάτων επιδεινώθηκε, καθώς το εισόδημα, τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα τους, η απασχόληση δέχθηκαν επίθεση.

Τα κοινωνικά προβλήματα οξύνθηκαν. Η ακρίβεια, η αχαλίνωτη κερδοσκοπία, τα ανεξέλεγκτα καρτέλ στην αγορά πλήττουν τα εισοδήματα των εργαζομένων και συνταξιούχων. Η νέα φτώχεια είναι παρούσα. Η υπερχρέωση των πολιτών στις τράπεζες μέσω δανείων για τη διασφάλιση μιας στοιχειώδους ποιότητας ζωής (κατοικία, καταναλωτικά αγαθά κ.α)διαμορφώνει μια ζοφερή και αδιέξοδη πραγματικότητα.

Ταυτόχρονα επιβάλλονται νέα φορολογικά βάρη, περικόπτονται κοινωνικές δαπάνες. Η δημόσια περιουσία εκποιείται, η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων γενικεύεται, περιλαμβάνοντας  και κερδοφόρες επιχειρήσεις (ΟΤΕ - ΟΠΑΠ - Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο) καθώς και την παραχώρηση δημόσιων υποδομών  και υπηρεσιών (ολυμπιακά ακίνητα -  σύμπραξη Δημοσίου - Ιδιωτικού) με χαριστικούς και σκανδαλώδεις όρους στον ιδιωτικό τομέα. Η κυβέρνηση της Ν.Δ επιχειρεί να θέσει τέρμα στην έννοια του δημόσιου τομέα και των δημόσιων αγαθών.

Η νέα γενιά βρίσκεται στο στόχαστρο της νεοφιλελεύθερης επίθεσης της κυβέρνησης. Τα δικαιώματα στην μόρφωση, στην απασχόληση, στην κοινωνική ασφάλιση συρρικνώνονται δραματικά. Οι νέοι και οι γυναίκες κατέχουν την πρώτη θέση στην ανεργία, στις ευέλικτες εργασιακές σχέσεις. Η «ελαστικοποίηση» του 8ώρου, η διαφοροποίηση ''νέων'' και ''παλαιότερων'' εργαζομένων όσο αφορά στα ασφαλιστικά δικαιώματα, η προώθηση της ιδιωτικοποίησης  στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω της συνταγματικής κατοχύρωσης με την αναθεώρηση του άρθρου 16 και το νόμο πλαίσιο πλήττουν πρώτα απʼ όλα τη νέα γενιά.

Είναι πλέον κοινή πεποίθηση ότι η νέα γενιά θα ζήσει χειρότερα από την προηγούμενη.

Οι μόνοι που ευνοούνται από την κυβέρνηση της Ν.Δ είναι οι μεγάλες επιχειρήσεις, η κερδοφορία των οποίων αυξάνει διαρκώς, και το πελατειακό κράτος. Το πρόσφατο σκάνδαλο με τα ασφαλιστικά ταμεία αποδεικνύει όχι μόνο τις ωφέλειες του τραπεζικού και χρηματιστηριακού κεφαλαίου από τους τεράστιους τζίρους των διαθέσιμων των  ασφαλιστικών ταμείων αλλά και τις χρυσοφόρες θέσεις που τα κόμματα του δικομματισμού προορίζουν για τους «ημέτερους».

Τα αντιλαϊκά μέτρα συνοδεύονται με ένταση του αυταρχισμού και της καταστολής, με συστηματική παραβίαση  των ατομικών και δημοκρατικών δικαιωμάτων και ελευθερίων (υποκλοπές, κάμερες, απαγωγές Πακιστανών, πολιτική επιστράτευση ναυτεργατών, ευρωφακέλωμα - περιορισμός ασύλου - καταστολή και κατασυκοφάντηση φοιτητικών κινητοποιήσεων). Μετά τις εξελίξεις με την υπόθεση του βασικού μετόχου και την προφανή συνταγματική αναντιστοιχία,  η λειτουργία των ΜΜΕ έχει γίνει πιο αδιαφανής αλλά και πιο συντηρητική. Τείνει να χειραγωγήσει την κοινή γνώμη επιβάλλοντας στο δημόσιο διάλογο ένα καθεστώς τρόμου και ποινικοποίησης της διαφορετικής από την κυρίαρχη άποψης.

Το ΠΑΣΟΚ είναι ανίκανο να πάρει αποστάσεις από τις βασικές αντιλαϊκές «μεταρρυθμίσεις» που προωθεί  η Ν.Δ. Το ανανεωτικό λίφτινγκ που επιχείρησε προκειμένου να εμφανίσει νέο πρόσωπο απέτυχε. Οι «μεταρρυθμίσεις» της κυβέρνησης βασίζονται σε μεγάλο μέρος τους στην πολιτική πρακτική και το θεσμικό πλαίσιο που είχαν προετοιμάσει οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ.  Γίνεται προφανές ότι δεν είναι σε θέση να ασκήσει ουσιαστική αντιπολίτευση στην κυβέρνηση. Περιορίζεται σε αντιπαράθεση για επιμέρους ζητήματα, σε φραστικούς διαξιφισμούς με την κυβέρνηση, χωρίς να αμφισβητεί την ουσία των νεοφιλελεύθερων πολιτικών επιλογών της. Κορυφαίο δείγμα αυτής της πολιτικής δικομματικής συναίνεσης, είναι η στάση της ηγεσίας του ΠΑΣΟΚ απέναντι στην πρόταση της κυβέρνησης για την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος, και η άρνηση του στις προτάσεις του ΣΥ.ΡΙΖ.Α για κοινή τοποθέτηση στην Βουλή.

Και ενώ κάνει προσπάθεια να ενισχύσει το κοινωνικό του προφίλ και να εμφανιστεί υπέρ φτωχών και αδυνάτων, με προεκλογικές υποσχέσεις, με το εκλογικό πρόγραμμα που κατέθεσε, αποκαλύπτεται ότι δεν μπορεί να διατυπώσει μια εναλλακτική πολιτική πρόταση, καθώς κινείται στο ίδιο νεοφιλελεύθερο με την ΝΔ πλαίσιο.

Γι αυτό, ενώ η δυσαρέσκεια των λαϊκών στρωμάτων απέναντι στην Ν.Δ είναι έντονη, το ΠΑΣΟΚ δεν φαίνεται να εισπράττει από την κυβερνητική φθορά.

Το ΚΚΕ αποφεύγει να συμμετέχει στα μέτωπα που ανοίγονται και συνεχίζει την καταγγελία και τις επιθέσεις κατά του ΣΥΝ και των κινημάτων, που δεν ελέγχει, παρά τα μηνύματα που δέχεται από τμήμα της  εκλογικής  του βάσης για την στάση του αυτή (Δημοτικές Εκλογές, άρθρο 16). Η στάση αυτή της ηγεσίας του ΚΚΕ εκτός της αποδυνάμωσης της αναγκαίας κοινής δράσης και συνεργασίας των δυνάμεων της Αριστεράς, υπονομεύει την αποτελεσματικότητα των αγώνων των εργαζομένων και της νεολαίας, του μαζικού λαϊκού κινήματος. Αντικειμενικά, η διασπαστική του στάση βοηθά στο πέρασμα της αντιλαϊκής πολιτικής της κυβέρνησης.

Το ΚΚΕ, όσο περνάει ο καιρός, απομακρύνεται ολοένα περισσότερο από τον κοινό βηματισμό που αναπτύσσεται στην Ευρώπη και παγκοσμίως από τις δυνάμεις της κοινωνικής και πολιτικής Αριστεράς που αντιστέκονται στη σύγχρονη βαρβαρότητα, καθιστώντας το μια ιδιότυπη αρνητική εξαίρεση.  

ΣΥΝ: Κινηματική και Προγραμματική αντιπολίτευση στο νεοφιλελευθερισμό

Ο ΣΥΝ την περίοδο αυτή κατόρθωσε να αναδειχθεί ως κύρια αντιπολιτευτική δύναμη.

Στη Βουλή αποκάλυψε την ουσία των νεοφιλελεύθερων επιλογών της Ν.Δ, τις συναινετικές επιλογές του ΠΑΣΟΚ, την αδιέξοδη στάση του ΚΚΕ,  απευθύνοντας προτάσεις κοινής στάσης της αντιπολίτευσης για μεγάλα ζητήματα (Ολυμπιακή, εργασιακές σχέσεις, ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα, ελεύθερη πρόσβαση στα Α.Ε.Ι κ.λ.π), οι οποίες απορρίφθηκαν.

Ο ΣΥΝ προσπάθησε να ανοίξει την συζήτηση και να αναδείξει στην ελληνική κοινωνία το θέμα του ευρωσυντάγματος, παρά τις προθέσεις τους δικομματισμού να περιορίσουν τη συζήτηση σε συναινετικό πλαίσιο στη βουλή και μακριά από τους πολίτες.

Εξέφρασε την άποψη ότι η συνταγματοποίηση του νεοφιλελευθερισμού και η αδυναμία χειραφέτησης από τις αμερικανικές επιδιώξεις υπονομεύουν το κοινό ευρωπαϊκό μέλλον και απομακρύνει ακόμα περισσότερο τους πολίτες από το ευρωπαϊκό οικοδόμημα.

Η πρόταση μας για την διενέργεια δημοψηφίσματος έτυχε της επιδοκιμασίας της κοινής γνώμης. Τα δημοψηφίσματα αλλά και τα αποτελέσματα τους σε Γαλλία και Ολλανδία επιβεβαίωσαν και δικαίωσαν τις εκτιμήσεις μας.

Ο ΣΥΝ ανέλαβε σημαντικές πρωτοβουλίες και παρεμβάσεις στα μεγάλα οικονομικά, κοινωνικά και δημοκρατικά ζητήματα. Υπερασπίστηκε με συνέπεια τα ατομικά δικαιώματα και τις δημοκρατικές κατακτήσεις και ελευθερίες και γι' αυτό δέχθηκε την επίθεση της Ν.Δ. Δυνάμωσε η παρουσία του κόμματος στους αγώνες των εργαζομένων και της νεολαίας, στα κοινωνικά κινήματα για τα δικαιώματα.

Ο ΣΥΝ σε μια αμφίδρομη σχέση με τα κινήματα, κατάφερε να τα εκφράσει πολιτικά και να στηρίξει τα δίκαια αιτήματα τους. Η μάχη για το άρθρο 16, που αρχικά με δεδομένη την συναίνεση του ΠΑΣΟΚ φαινόταν χαμένη, δόθηκε με πείσμα από το κίνημα των πανεπιστημιακών και των φοιτητών και σε πολιτικό επίπεδο από τη δική μας Αριστερά και κερδήθηκε. Η συνταγματική αναθεώρηση, «μητέρα των μεταρρυθμίσεων» της κυβέρνησης, κατέρρευσε. Το ΠΑΣΟΚ αναγκάσθηκε να αναδιπλωθεί. Επιβεβαιώθηκε ότι μόνο η Αριστερά και οι λαϊκοί αγώνες μπορούν να βάζουν φραγμούς στις συντηρητικές πολιτικές επιλογές. Ο αγώνας για το άρθρο 16 συνδέθηκε με τον αγώνα για την προστασία του δημοσίου χώρου και των δημοσίων αγαθών. Η στήριξη και η συμμετοχή μας στις κινητοποιήσεις συνοδεύτηκαν από συγκεκριμένες προτάσεις. Οι προτάσεις μας για την ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και το αντινομοσχέδιο που καταθέσαμε απέναντι στο νόμο-πλαίσιο ανέδειξαν ταυτόχρονα την κατεύθυνση των αλλαγών που πρέπει να γίνουν στην εκπαίδευση.

Ο αγώνας για το δημόσιο δωρεάν πανεπιστήμιο, ο σταθερός προσανατολισμός μας στα προβλήματα της νεολαίας ανοίγουν νέες προοπτικές προσέγγισης της νέας γενιάς και προσφέρουν δυνατότητες οργανωτικής ανάπτυξης της νεολαίας του ΣΥΝ.   

Η ενεργή συμμετοχή του κόμματος στο Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Φόρουμ, η επιτυχημένη διοργάνωση του 4ου ΕΚΦ στην Αθήνα και η πραγματοποίηση του 1ου Συνεδρίου του Κόμματος Ευρωπαϊκής Αριστεράς  ενίσχυσαν την αριστερή - ευρωπαϊκή φυσιογνωμία του κόμματος. Μας δίνουν τη δυνατότητα  να είμαστε οργανικά ενταγμένοι σε μια πανευρωπαϊκή προσπάθεια της Αριστεράς. Η παρέμβαση του ΚΕΑ σε μια σειρά γεγονότα υπήρξε σημαντική. (Στο ευρωσύνταγμα ήταν το μόνο κόμμα του ευρωκοινοβουλίου που υποστήριξε το ΟΧΙ - δράσεις σε όλες τις χώρες κατά της οδηγίας Μπολκενστάϊν - αγώνας εναντίον της επισφαλούς και ανασφάλιστης εργασίας κ.α). Ο ΣΥΝ στο πλαίσιο του ΚΕΑ θα συνεχίσει να συμβάλει ενεργά στην επεξεργασία και προβολή μιας εναλλακτικής πρότασης για το μέλλον της Ευρώπης.

ΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΜΑΣ

Δημοτικές Εκλογές

Ήταν θετικό το γεγονός ότι η  προετοιμασία για τις δημοτικές εκλογές ξεκίνησε τουλάχιστον 1 χρόνο πριν την διεξαγωγή τους. Υπήρξε μια μεγάλη κινητικότητα στην συντριπτική πλειοψηφία των οργανώσεων μας. Συγκροτήθηκαν αυτόνομες Δ.Κ με κινηματικά χαρακτηριστικά με άλλες δυνάμεις της ριζοσπαστικής Αριστεράς, σε αρκετούς δήμους της Β', ανένταχτους, κοινωνικά και οικολογικά ευαίσθητους πολίτες, προβλήθηκαν εναλλακτικά προγράμματα, υπήρξαν πρωτοβουλίες γύρω από τοπικά  ζητήματα, συσπειρώθηκαν ευρύτερες κοινωνικές δυνάμεις. Το εκλογικό αποτέλεσμα ήρθε να επιβραβεύσει την προσπάθεια αυτή.

Η εκλογική επιτυχία στους δήμους της Β' Αθήνας και η επικράτηση στον β' γύρο των υποψηφίων Δημάρχων μας στην Καισαριανή, Ν.Σμύρνη, Ελληνικό, Ν.Φιλαδέλφεια συνέβαλε σε σημαντικό βαθμό στη συνολική θετική εκλογική εικόνα του κόμματος. Πλέον οι Αριστεροί Δήμαρχοι στη Β' Αθήνας, μαζί με τους Δημάρχους της Πετρούπολης, Λυκόβρυσης και Ν.Πεντέλης, ανέρχονται στους  7.

Στους περισσότερους δήμους τα ποσοστά είναι υψηλότερα των βουλευτικών - σε κάποιες περιπτώσεις είναι πολλαπλάσια. Καταφέραμε να δημιουργήσουμε ρωγμές στον δικομματισμό.

Η εκλογή Δημοτικού Συμβούλου στο Περιστέρι, στον 4ο  Δήμο της χώρας, όπου η δικομματική πόλωση ήταν ασφυκτική αποτελεί μια νέα αφετηρία να συνεχισθεί υπό καλύτερες  προϋποθέσεις η παρουσία και η δράση μας.

Στο ιδιαιτέρως θετικό εκλογικό αποτέλεσμα στους δήμους της περιοχής μας θεωρούμε ότι συνέβαλε, εκτός των άλλων:

-    Η έγκαιρη προετοιμασία των οργανώσεων μας για τις δημοτικές εκλογές και κυρίως η έγκαιρη συγκρότηση και παρουσία των Δ.Κ

-    Τα πρόσωπα  που ηγήθηκαν των αυτοδιοικητικών σχημάτων. Έμπειρα αυτοδιοικητικά και πολιτικά στελέχη, με παρουσία και δράση στα τοπικά πράγματα και ισχυρή κοινωνική εμβέλεια.

-    Θετικά επίσης  λειτούργησε η ανανέωση σε πρόσωπα.

-    Το εύρος των δυνάμεων που κατόρθωσαν να συσπειρώσουν οι δημοτικές μας  παρατάξεις, το οποίο περιελάμβανε  δυνάμεις της ριζοσπαστική Αριστεράς, ανένταχτους  αλλά και δυνάμεις από το ΠΑΣΟΚ, που διαφοροποιήθηκαν από το κομματικό χρίσμα και  συστρατεύθηκαν πάνω σε δράσεις και προγράμματα.

-    Η συσπείρωση των κομματικών μας  δυνάμεων.

Υπάρχουν δήμοι της Β' Αθήνας, όπου τα ποσοστά είναι χαμηλότερα των βουλευτικών. Σε αυτούς τους δήμους η πίεση που δέχθηκαν τα ψηφοδέλτια ήταν τεράστια καθώς ο αριθμός των υπαρχόντων ψηφοδελτίων ήταν από 6 έως και 10.

Μπορεί σε αυτές τις περιπτώσεις να μην επιτεύχθηκε ο στόχος εκπροσώπησης στον θεσμό, η πολιτική δουλειά όμως που έγινε από τις οργανώσεις μας αποτελεί παρακαταθήκη. Βεβαίως πρέπει να μας προβληματίσουν τα χαμηλά εκλογικά ποσοστά του κόμματος, αυτοδιοικητικά και βουλευτικά, στις λαϊκές συνοικίες της Δυτικής Αθήνας.

Τόσο η Ν.Ε όσο και η ΚΠΕ οφείλουν να μελετήσουν σοβαρά το φαινόμενο και κυρίως να ανιχνεύσουν τρόπους αντιμετώπισης του.

Ιδιαίτερης πολιτικής σημασίας είναι η επικράτηση των υποψηφίων στο β' γύρο στο Ελληνικό και στην Καισαριανή, όπου η σκληρή γραμμή του ΚΚΕ για  καταψήφιση τους δεν βρήκε απήχηση σε μεγάλο τμήμα των ψηφοφόρων του. Το μήνυμα ενότητας του ΣΥΝ βρήκε πρόσφορο έδαφος στον απλό κόσμο της Αριστεράς, φέρνοντας σε αμηχανία την ηγεσία του ΚΚΕ.

Το γεγονός ότι καταφέραμε να επιτύχουμε το σύνολο των στόχων, πολιτικών και ποσοτικών,  που είχαμε  θέσει στην Νομαρχιακή Συνδιάσκεψη, δηλαδή να κάνουμε διακριτά τον λόγο και την παρουσία μας και να κερδίσουμε την μάχη της εκλογικής αναμέτρησης με όρους αυτονομίας του χώρου μας, ενίσχυσε την αυτοπεποίθηση των μελών μας.   

- Το Νομαρχιακό ψηφοδέλτιο στη Β' Αθήνας ''άντεξε'' στην ασφυκτική πίεση του δικομματισμού.

Στους περισσότερους Δήμους της Β' Αθήνας το ποσοστό του Νομαρχιακού είναι πάνω από το βουλευτικό.

Η δραστηριοποίηση των οργανώσεων της Β' Αθήνας για την προβολή των ''Ενεργών Πολιτών'' (κιόσκια - περιοδείες - συγκεντρώσεις κλπ) υπήρξε σαφώς μεγαλύτερη από αυτή του 2002, με δεδομένο ότι το βάρος πάντα  δίνεται στις δημοτικές εκλογές.

Μετά τις δημοτικές εκλογές συχνά ξεχνάμε τις δεσμεύσεις μας για παρουσία και δράση 4ετίας. Θεωρούμε ότι:  

- Πρέπει να επιδειχθεί επιμονή   στη συνέχιση της  λειτουργίας και παρουσίας των αυτοδιοικητικών κινήσεων. Δεν πρέπει να αποδειχθούν ''προεκλογικής  χρήσης'', αλλά αυτοδιοικητικά υποκείμενα με κινηματικό χαρακτήρα που θα λειτουργούν, θα παρεμβαίνουν, θα συσπειρώσουν πολίτες γύρω από τοπικά θέματα και διεκδικήσεις. Χρειάζεται να αξιοποιήσουμε την παρουσία των «Ενεργών Πολιτών» στο Νομαρχιακό Συμβούλιο, με την προώθηση και στο επίπεδο αυτό τοπικών και υπερτοπικών προβλημάτων.

- Οι Δ.Κ πρέπει να κρατηθούν ζωντανές και να αποτελέσουν χώρο μαζικής δράσης μελών και φίλων του κόμματος.

- Στους Δήμους που κατεβήκαμε στις εκλογές σε συνεργασία με ΠΑΣΟΚ ή ΝΔ, και δεν είχαμε Δ.Κ ή αυτή είναι ''σφραγίδα'', παίρνουμε πρωτοβουλίες για συγκρότηση  Δ.Κ με τα παραπάνω χαρακτηριστικά.

- Σε Δήμους όπου το εύρος των Δ.Κ είναι περιορισμένο από τώρα να μας απασχολήσει το πώς αυτές θα διευρυνθούν, το τι πρέπει να αλλάξει στον τρόπο λειτουργίας, ώστε να γίνουν πιο ανοιχτές,  ελκτικές και με δραστηριότητα. Μην υποτιμάμε επίσης την ανάγκη ανανέωσης σε πρόσωπα.   

- Ο συντονισμός, η ανταλλαγή εμπειριών και η κοινή δράση Δ.Κ σε διαδημοτικό επίπεδο θεωρούμε ότι είναι χρήσιμα για την ανάδειξη υπερτοπικών προβλημάτων.  Πρωτοβουλίες σαν κιʼ αυτή που πήραν οι Δ.Κ Γαλατσίου - Ν.Ιωνίας - Αμαρουσίου - Ν.Ηρακλείου για το κτήμα Βεϊκου και τα μεγάλα εμπορικά κέντρα της περιοχής, όπως επίσης και η πρωτοβουλία της δημοτικής παράταξης Ελληνικού για τον συντονισμό των ΔΚ της παραλίας με άξονα τα προβλήματα του παραλιακού μετώπου πρέπει να συνεχισθούν και να αποτελέσουν παράδειγμα και σε άλλες περιοχές της Β' Αθήνας.  

Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Φόρουμ

Η επιτυχία της διεξαγωγής του 4ου ΕΚΦ, κορυφαίου γεγονότος για τον συντονισμό στην Ευρώπη κινημάτων κατά του πολέμου και του νεοφιλελευθερισμού, αποτελεί ταυτόχρονα και επιτυχία του ΣΥΝ, η συμμετοχή και πολιτική - οργανωτική συμβολή του οποίου υπήρξε καθοριστική.

Η    πολιτική επιλογή μας να συμμετέχουμε ενεργά στο κίνημα κατά της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης, που κορυφώθηκε με τις εργασίες του 4ου ΕΚΦ και την μεγάλη διαδήλωση, στηρίχθηκε από τις   οργανωμένες  μας κομματικές  δυνάμεις  σε επίπεδο Β' Αθήνας, παρά τις δυσκολίες της περιόδου (προετοιμασία για δημοτικές εκλογές). Πολλά μέλη μας δραστηριοποιήθηκαν στα τοπικά Φόρουμ, ή τις επιτροπές στήριξης του 4ου ΕΚΦ, συνέβαλαν σημαντικά στη συγκρότηση και διεύρυνση τους, δούλεψαν εθελοντικά για την διεξαγωγή του. Η παρουσία μας, όπως άλλωστε όλου του κόμματος και της νεολαίας, στη μεγάλη διαδήλωση ήταν πολύ καλή. Το κομματικό μπλοκ της Β' Αθήνας, από πλευράς μαζικότητας, οργάνωσης και περιφρούρησης ήταν το καλύτερο που είχαμε έως τώρα σε πορεία. Το σύνολο σχεδόν των Δημοτικών Κινήσεων συμμετείχε και υποστήριξε το 4ο ΕΚΦ.

Μετά τη μεγάλη διοργάνωση το Φόρουμ έκανε «κοιλιά». Το νέο νομαρχιακό όργανο, σε συνεννόηση με τα κομματικά στελέχη που συμμετέχουν στο κεντρικό συντονιστικό του Φόρουμ, πρέπει να απασχοληθεί με το θέμα της από εδώ και πέρα οργάνωσης της δουλειάς, ενόψει των αγώνων και κινητοποιήσεων που θα ξεδιπλωθούν στο άμεσο μέλλον.  

Τοπικά - Περιβαλλοντικά

Με την προωθούμενη συνταγματική αναθεώρηση η κυβέρνηση της Ν.Δ επιχειρεί να προωθήσει  τις επιθετικές πολιτικές της απέναντι στο περιβάλλον, να παραδώσει 40 εκατομμύρια στρέμματα δασικών εκτάσεων, η προστασία των οποίων αίρεται, σε αδηφάγα συμφέροντα. Αυτό για την Β' Αθήνας θα σημάνει τη μείωση των περιαστικών δασών και την περαιτέρω οικοπεδοποίηση, καθώς με το αποχαρακτηρισμό δασών και δασικών εκτάσεων, δεν ισχύει πλέον το τεκμήριο κυριότητας του δημόσιου και επομένως οι δασικοί χώροι περνούν στην ιδιοκτησία μικρών και μεγάλων συμφερόντων. Εδώ πρέπει να επισημάνουμε ότι για το άρθρο 24 έγινε άμεση και σημαντική κινητοποίηση από οικολογικές κινήσεις, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, κινήσεις πολιτών, στην οποία συμμετείχαν ενεργά οι δυνάμεις μας (30 περίπου Δ.Κ καθώς και οι επικεφαλής που υπέγραψαν το κείμενο της Πρωτοβουλίας κατά της αναθεώρησης των άρθρων 24,117 και 100 του Συντάγματος. Πολλά δημοτικά συμβούλια έβγαλαν ψήφισμα ενάντια στην αναθεώρηση του 24. Έγιναν εκδηλώσεις ενημέρωσης των πολιτών).

Συνεχίζουμε να είμαστε σε ετοιμότητα, καθώς και στην επόμενη Βουλή η απειλή για τα δάση θα επανέλθει.

Στα δύο χρόνια, από την προηγούμενη Συνδιάσκεψη της Οργάνωσης μας, η επέλαση στη δημόσια γη και τους ελεύθερους χώρους, η τάση άλωσης των ακτών και η εμπορευματοποίηση των συλλογικών αγαθών συνεχίστηκε και αυξήθηκε.

Απέναντι σε αυτές τις επιλογές της κυβέρνησης τα μέτωπα που δημιουργήθηκαν ήταν σημαντικά και η συμβολή της Οργάνωσης μας - κυρίως μέσα από τη δράση των Δ.Κ - υπήρξε σε πολλές περιπτώσεις καθοριστική και είχε συνέχεια.

Στο κέντρο της προσοχής μας βρέθηκε η περιφρούρηση χώρων, που έχουν υπερτοπική σημασία όπως το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού, το Γουδή, το Ποικίλο Όρος, το στρατόπεδο Χαϊδαρίου. Γύρω από αυτά υπήρξαν παρεμβάσεις, ανακοινώσεις στον τύπο, ερωτήσεις στη Βουλή και κινηματικές δράσεις.

Σημαντικές πολιτικές παρεμβάσεις και αγώνες αναπτύχθηκαν για τη χωματερή, από τις δυνάμεις μας στη Δυτική Αθήνα, στις οποίες πρωτοστάτησε ο Δήμος Πετρούπολης. Όπως επίσης και για την υπογειοποίηση του προαστιακού, για την οποία κινητοποιήθηκαν η Δ.Κ Αγ. Αναργύρων και με εξαιρετικά συστηματικό και σταθερό τρόπο η Δ.Κ Ταύρου.

Επίσης στις προτεραιότητες μας ήταν η μεταολυμπιακή χρήση των ολυμπιακών εγκαταστάσεων σε όφελος του περιβάλλοντος και των πολιτών και όχι σε όφελος του κερδοσκοπικού κεφαλαίου, (στο Γαλάτσι και στο Μαρούσι σημειώθηκε έντονη δράση) όπως και η απομάκρυνση  κεραιών κινητής τηλεφωνίας και  πυλώνων υψηλής τάσης, που είναι κοντά σε κατοικημένες περιοχές και στον Υμηττό. Γύρω από αυτά τα θέματα αναπτύχθηκε ένα σημαντικό κίνημα πολιτών. Οι βουλευτές του ΣΥ.ΡΙΖ.Α και ο Ευρωβουλευτής μας τα προώθησαν στη Βουλή και στην Ευρωβουλή.

Βεβαίως υπήρξαν και αδυναμίες και προβλήματα. Βάλαμε στόχους που δεν καταφέραμε να υλοποιήσουμε, π.χ η απόφαση στη Γραμματεία της Ν.Ε να εκδόσουμε φυλλάδιο για τους ελεύθερους χώρους στη Β' σε συνεργασία με το τμήμα Οικολογίας. Έγινε μια πρώτη καταγραφή πήγε στα συντονιστικά της Ν.Ε και δεν ξαναγύρισε ποτέ.

Ήταν επίσης παράλειψή μας που δεν συμμετείχαμε, οι όμορες περιοχές, έντονα στο κίνημα που αναπτύχθηκε, για τη δημιουργία μουσείου μουσικής στο χώρο της Columbia που παρά το γεγονός ότι βρίσκεται στην Α' Αθήνας έχει υπερτοπική σημασία.

Η δράση για όλα αυτά και άλλα μεγάλα ζητήματα υπεράσπισης του περιβάλλοντος και της δημόσιας γης, που  συνδέονται άμεσα με την ποιότητα ζωής και την δημόσια υγεία των πολιτών της περιοχής μας πρέπει να συνεχιστεί, σε συνεργασία με τα κινήματα, τους φορείς, τις οικολογικές οργανώσεις. Μπορούμε να αξιοποιήσουμε θετικές εμπειρίες από επιτυχημένες πρωτοβουλίες της «Ανοιχτής Πόλης». Η πρωτοβουλία της Κυψέλης μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα σε δήμους της Β' Αθήνας, που έχουν παλιά εργοστάσια και εγκαταλελειμμένα κτίρια, στα οποία μπορούμε να δώσουμε ζωή και με αυτόν τον τρόπο να κινητοποιήσουμε φίλους, συντρόφους, ανένταχτους, νέους ανθρώπους.

Δράσεις για ελεύθερη πρόσβαση στις παραλίες, σαν και αυτή που έγινε πριν τις δημοτικές εκλογές από το Λιμάνι της Αγωνίας, την Ανοιχτή Πόλη και Δ.Κ της περιοχής, οφείλουμε να αποδείξουμε ότι δεν ήταν προεκλογικού επικοινωνιακού χαρακτήρα. Εξ άλλου το πρόβλημα της αναψυχής των κατοίκων του λεκανοπεδίου είναι διαρκές και οξύνεται.    

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Π.Κ - Ν.Ε.

Οι αυτοδιοικητικές εκλογές, το ΕΚΦ, οι μεγάλες κινητοποιήσεις για την παιδεία, εξόχως εξωστρεφή γεγονότα, έθεσαν σε κίνηση  τις Π.Κ, τις έφεραν σε επαφή με το κοινωνικό τους περιβάλλον. Ιδιαίτερη δραστηριοποίηση υπήρξε επίσης  για το άρθρο 16, καθώς σε αρκετούς δήμους της Β' Αθήνας εκτός από σχετικές εκδηλώσεις και συζητήσεις, ψηφίσματα Δημοτικών Συμβουλίων, με την συμβολή των δυνάμεων μας συγκροτήθηκαν τοπικές επιτροπές για το άρθρο 16 και έγινε προσπάθεια αυτές να αποκτήσουν το μεγαλύτερο δυνατό εύρος, με την συμμετοχή φορέων.

Κατά την διάρκεια της διετίας πραγματοποιήθηκαν επίσης πολιτικές συγκεντρώσεις και άλλες εκδηλώσεις με στόχο την προβολή των θέσεων και προτάσεων του κόμματος για σημαντικά πολιτικά θέματα, (Ευρωσύνταγμα - οικονομικά και κοινωνικά ζητήματα - Παιδεία κ.α).

Επιχειρήσαμε να ενισχύσουμε την πολιτική μας παρουσία στους δήμους της Δυτικής Αθήνας, σε μια περιοχή όπου συσσωρεύονται μεγάλα κοινωνικά, οικονομικά και περιβαλλοντικά προβλήματα. Υπήρξαν παρεμβάσεις, παρουσία και δράση, τόσο των Π.Κ όσο και των αυτοδιοικητικών, με δημόσιες εκδηλώσεις - ημερίδες - περιοδείες κ.λ.π. για τα προβλήματα της περιοχής όπως το Ποικίλο Όρος, τους ΧΥΤΑ, τα νοσοκομεία, τον Προαστιακό. Για τα κοινωνικά, οικονομικά, εργασιακά, που είναι ιδιαιτέρως   έντονα στις Δυτικές συνοικίες, η ενασχόληση ήταν αποσπασματική, παρόλο που το συντονιστικό της Δυτικής Αθήνας σε ειδική του συνεδρίαση με εκπρόσωπο  του τμήματος εργατικής πολιτικής του κόμματος επιχείρησε να βρει τρόπους επαφής των Π.Κ με εργασιακούς χώρους της περιοχής.

Προκειμένου να πολιτικοποιήσουμε την λειτουργία των Π.Κ και να ενισχύσουμε τον πολιτικό εξοπλισμό μελών και στελεχών καθιερώσαμε  θεματικές συνεδριάσεις  και συσκέψεις της Ν.Ε και των Π.Κ, με θεματολογία όπως Ευρωσύνταγμα, Κόμμα Ευρωπαϊκής Αριστεράς, Κοινωνικό Φόρουμ, Νεολαία, προγραμματικά αυτοδιοικητικά θέματα - άρθρο 16 κ.α.

Στον τρόπο λειτουργίας των οργανώσεων μας, έγιναν  θετικά βήματα  αυτό όμως δεν σημαίνει ότι «αλλάξαμε σελίδα».

Ο αριθμός των νέων εγγραφών, είναι σαφώς μικρότερος των δυνατοτήτων  που μας προσέφερε η εξωστρεφής δράσης της περιόδου. Αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι η εγγραφή νέων μελών δεν αποτελεί μόνιμο μέλημα των Π.Κ και αυτό πρέπει και μπορεί να αλλάξει.

Τα γνωστά οργανωτικά προβλήματα, όπως συμμετοχή των μελών, αδυναμία ενεργοποίησης του συνόλου των οργανωμένων δυνάμεων και μόνιμης επαφής με τις τοπικές κοινωνίες συνεχίζουν να μας απασχολούν.  

Στη Β' Αθήνας λειτουργούν Π.Κ 2 και 3 ταχυτήτων. Ιδιαίτερες αδυναμίες στη λειτουργία και δράση τους παρουσιάζουν οι Π.Κ Ιλίου, Μεταμόρφωσης, Φιλοθέης, Παλαιού και Νέου Ψυχικού, Ν.Πεντέλης, Μοσχάτου. Θεωρούμε ότι σε αυτές τις περιοχές υπάρχουν σημαντικά περιθώρια και δυνατότητες οργανωτικής ανασυγκρότησης, κρίνοντας από την ενεργοποίηση των τοπικών οργανωμένων μας δυνάμεων στις αυτοδιοικητικές εκλογές και από τα υψηλά εκλογικά ποσοστά σε πολλούς εκ των προαναφερθέντων Δήμων. Στην πορεία προς τις εκλογές η Ν.Ε οφείλει να στηρίξει τις παραπάνω οργανώσεις και να συμβάλει στην αποκατάσταση της λειτουργίας τους. Το νέο όργανο οφείλει επίσης να συμβάλει θετικά στην αντιμετώπιση προβλημάτων συνοχής και συσπείρωσης, που παρουσιάζουν κάποιες οργανώσεις μας.  Η ανασυγκρότηση της Π.Κ Ελληνικού, η οποία σε μεγάλο βαθμό συνέβαλε στην εκλογική επιτυχία στις δημοτικές εκλογές, με την θετική παρέμβαση της Ν.Ε προσμετράται  στα θετικά του απερχόμενου οργάνου.

Η εμπειρία από τα 7 συντονιστικά της Ν.Ε, η λειτουργία των οποίων έχει ως στόχο την πιο άμεση ενημέρωση των στελεχών, την ανταλλαγή εμπειριών, τον συντονισμό οργανώσεων για υπερτοπικά θέματα, διαφέρει από περιοχή σε περιοχή.

Με δεδομένο ότι λίγα συντονιστικά συνεδριάζουν τακτικά, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η απευθείας επαφή του μέλους της Ν.Ε με την Π.Κ είναι πιο αποτελεσματική, χωρίς βεβαίως αυτό να σημαίνει ότι τα συντονιστικά δεν μπορούν να φανούν χρήσιμα όπου υπάρχει ανάγκη διαδημοτικού συντονισμού όμορων Π.Κ.    

Η Ν.Ε και οι Π.Κ δεν ανταποκρίθηκαν, στο βαθμό που θα έπρεπε, στη στήριξη της Νεολαίας  στην προσπάθεια της για οργανωτική ανάπτυξη. Η ενασχόληση μας με την νεολαία περιορίστηκε σε συζητήσεις και εκδηλώσεις, χωρίς όμως συνέχεια.

Ανολοκλήρωτη έμεινε επίσης  και η προσπάθεια  για συγκρότηση δικτύου μικρομεσαίων και επαγγελματοβιοτεχνών.

Υπήρξε αδυναμία της οργάνωσης μας να καλύψει το οικονομικό της πλάνο στην οικονομική εξόρμηση για τον Ρ/Σ 105.5, παρά τις αισιόδοξες αρχικές προβλέψεις. Το οικονομικό κόστος των αυτοδιοικητικών εκλογών βάρυνε υπερβολικά τις οργανώσεις μας, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι  πρέπει να συμβιβαζόμαστε ούτε με τη μόνιμα προβληματική οικονομική κατάσταση των Π.Κ και της Ν.Ε, ούτε με την μη τήρηση της στοιχειώδους υποχρέωσης των μελών μας,  που είναι η μηνιαία οικονομική συνδρομή και η συμμετοχή τους στις οικονομικές εξορμήσεις του κόμματος.

Συμπερασματικά, μπορούμε να πούμε ότι αυτή τη διετία  έγιναν βήματα στη λειτουργία και δράση της οργάνωσης μας, που μπορούν να φέρουν θετικά οργανωτικά, πολιτικά και εκλογικά αποτελέσματα.

Σε αυτή την πορεία, η απερχόμενη Ν.Ε, παρά τις αδυναμίες της και την περιορισμένη προσωπική διαθεσιμότητα και προσφορά ορισμένων μελών της, συνέβαλε θετικά στον σχεδιασμό, συντονισμό και στην προώθηση των πολιτικών προτεραιοτήτων του κόμματος στη Β' Αθήνας.

ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ 

Το Διαρκές Συνέδριο του ΣΥΝ οριστικοποίησε την εκλογική τακτική του ΣΥΝ, με την απόφαση για συσπείρωση, κοινή δράση και εκλογική συνεργασία των δυνάμεων του ΣΥ.ΡΙΖ.Α και της Πρωτοβουλίας για την Αριστερά, θεωρώντας ότι αυτή η συμπόρευση είναι «…και ελπιδοφόρα αλλά και αποτελεσματική απάντηση στα πολιτικά διλήμματα, στους συντηρητικούς μονόδρομους και στα αδιέξοδα της δικομματικής εναλλαγής».

Το κόμμα βρίσκεται ήδη στη φάση υλοποίησης της απόφασης και με γρήγορους ρυθμούς προετοιμάζεται πολιτικά και οργανωτικά προκειμένου, σε περίπτωση πρόωρων εκλογών, που θεωρούνται πιθανές,  να βρίσκεται σε κατάσταση ετοιμότητας.

Με την πολιτική συγκέντρωση στο ''Παλλάς'' και την ομιλία του Προέδρου του ΣΥΝ (27/3) ξεκίνησε η πολιτική μας εξόρμηση, η οποία στην περιοχή ευθύνης μας, στους Δήμους της Β' Αθήνας, πρέπει να πραγματοποιηθεί  παράλληλα με τις εσωκομματικές διαδικασίες για την Νομαρχιακή Συνδιάσκεψη και την εκλογή αντιπροσώπων.

Ο  Μάης είναι μήνας εξόρμησης του ΣΥΝ για το περιβάλλον, κατά τον οποίο επιδιώκουμε με εκδηλώσεις και κυρίως με δράσεις να αναδείξουμε σχετικά θέματα και να προβάλουμε τις θέσεις μας.

Στο επόμενο διάστημα και μέχρι τις εκλογές οι οργανώσεις μας στη Β' Αθήνας χρειάζεται να κινηθούν σε δύο κατευθύνσεις: αφενός να αξιοποιήσουν και να αναδείξουν τους πολιτικούς στόχους τις πρωτοβουλίες που λαμβάνονται από το κόμμα σε κεντρικό επίπεδο και σχετίζονται με την πολιτική ατζέντα και την πολιτικής συγκυρία και αφετέρου να κάνουν πιο έντονη και μαζική την παρουσία τους, προκειμένου να προωθήσουν την επίλυση υπερτοπικών και τοπικών - λαϊκών προβλημάτων στους χώρους ευθύνης τους.

Α. Προβολή πολιτικών στόχων

Οι Π.Κ μαζί με τις άλλες συνεργαζόμενες δυνάμεις της Ριζοσπαστικής Αριστεράς δίνουν βάρος σε θέματα που απασχολούν τους πολίτες (συντάξεις - μισθοί - εργασιακές σχέσεις - ακρίβεια) συνδέοντας τα με την επικαιρότητα και προβάλλοντας ταυτόχρονα τις δικές μας θέσεις. Για παράδειγμα, αυτή την περίοδο το θέμα της έντονης κοινωνικής ανασφάλειας των πολιτών χρειάζεται να συνδεθεί με το σκάνδαλο των ομολόγων και τη διακυρηγμένη πρόθεση της κυβέρνησης μετά τις εκλογές να ανοίξει θέμα ασφαλιστικού.

Πρέπει επίσης να υπενθυμίζουμε στους πολίτες ότι η επόμενη Βουλή είναι αναθεωρητική, ότι επί της ουσίας υπάρχει δικομματική συναίνεση για την αλλαγή του άρθρου 16 και ότι ο κίνδυνος για τα δάση (άρθρο 24) είναι πάντα υπαρκτός, καθώς οι πιέσεις του κερδοσκοπικού κεφαλαίου για «αξιοποίηση» της δασικής γης είναι τεράστιες, όπως και οι πειρασμοί του πελατειακού συστήματος για ψήφους.

Στις πολιτικές μας προτεραιότητες περιλαμβάνουμε επίσης τον αγώνα ενάντια στις προωθούμενες ιδιωτικοποιήσεις, την ανάγκη υπεράσπισης του δημόσιου χώρου και των δημόσιων αγαθών, τα ζητήματα της δημοκρατίας και των δικαιωμάτων. Ταυτόχρονα προβάλουμε την ανάγκη κοινής δράσης και συσπείρωσης της Αριστεράς.

Χρειάζεται στο πλαίσιο αυτό να αναδείξουμε τις επεξεργασίες και προτάσεις που έχει καταθέσει ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α για το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα, για το 35ώρο, το ασφαλιστικό, τη πρόταση για ελεύθερη πρόσβαση στα πανεπιστήμια, τις προτάσεις μας για το περιβάλλον κ.α.

Οι θέσεις αυτές προβάλλονται μέσα από πολιτικές συγκεντρώσεις και άλλες εκδηλώσεις που οργανώνουμε άμεσα σε συνεργασία με τις δυνάμεις του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.

Β. Επαφή με τους εργαζόμενους

Στις λαϊκές περιοχές της Β' Αθήνας χρειάζεται να παρεμβαίνουμε πιο συστηματικά και συγκροτημένα στην εργασιακή ανασφάλεια των πολιτών. Σε συνεργασία με την ''Αυτόνομη Παρέμβαση'', την συνδικαλιστική μας παράταξη, πρέπει να οργανώσουμε την παρουσία μας στους χώρους εργασίας, να ενημερώνουμε για τα δικαιώματα των εργαζομένων, να αναδεικνύουμε την ανάγκη ένταξης στο συνδικαλιστικό κίνημα και την ανάγκη ενίσχυσης της Αριστεράς.

Πολλοί δήμοι της Β' Αθήνας έχουν μεγάλες εμπορικές αγορές οι οποίες σήμερα πλήττονται ιδιαιτέρως από τον οξύ ανταγωνισμό από εισαγόμενα προϊόντα, από το παραεμπόριο αλλά κυρίως από την εν εξελίξει δημιουργία μεγάλων εμπορικών κέντρων, όπως το “The mall” στο Μαρούσι, που δημιουργούν συνθήκες ασφυξίας στους παραδοσιακούς χώρους άσκησης του εμπορίου.

Χρειάζεται να εντείνουμε τη δραστηριότητα μας στους χώρους των εμποροβιοτεχνών σε συνεργασία με την Ν.Ε των Ε.Β.Ε.

Γ. Τοπικά ζητήματα - ποιότητα ζωής

Συνεχίζουμε ακόμα πιο μαχητικά τις  δράσεις που ξεκίνησαν την προηγούμενη περίοδο για μεγάλα υπερτοπικά θέματα (ΧΥΤΑ, Ποικίλο Όρος, Προαστιακός, παραλία, μεταολυμπιακή χρήση κ.α) και για θέματα διεκδίκησης ελεύθερων χώρων, υπεράσπισης δημόσιας γης και συλλογικών αγαθών.

Στις πρωτοβουλίες που παίρνουμε προσπαθούμε να είμαστε σε επαφή με οικολογικές κινήσεις και άλλες κινήσεις πολιτών της περιοχής.

Προωθούμε με ερωτήσεις τα τοπικά ζητήματα μέσω της Κ.Ο του ΣΥ.ΡΙΖ.Α στη Βουλή και προβάλουμε τις πρωτοβουλίες και κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις για τους Δήμους της Β' Αθήνας.

Επιμένουμε περισσότερο στην προώθηση πρωτοβουλιών για ζητήματα, που η μέχρι τώρα ενασχόληση μας υπήρξε αποσπασματική. Προσπαθούμε να αναδείξουμε προβλήματα που έχουν να κάνουν τόσο με την κοινωνική κατάσταση των περιοχών (ανεργία - νέα φτώχεια - εργασία -  ΕΒΕ - νεολαία - γυναίκες) όσο και με την καθημερινότητα του πολίτη (κοινωνικές υποδομές, ποιότητα ζωής, ελεύθερος χρόνος, πολιτισμός, αστικό περιβάλλον).

Δ. Τοπικές επιτροπές ΣΥ.ΡΙΖ.Α

Η συγκρότηση και η λειτουργία τοπικών επιτροπών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α μπορεί να παίξει θετικό ρόλο στην προώθηση των ζητημάτων που προαναφέραμε, δηλ. στην ανάδειξη των πολιτικών προτεραιοτήτων και στην ενίσχυση των μετώπων για τα τοπικά ζητήματα, όπως επίσης και στην διεύρυνση του ακροατηρίου μας.

Οι επιτροπές συγκροτούνται από εκπροσώπους  των συνεργαζόμενων δυνάμεων, με την συμμετοχή και ανένταχτων, που θα έχουν την ευθύνη του εκλογικού αγώνα. Επιδιώκεται η διεύρυνση των επιτροπών, με κάλεσμα σε δυνάμεις, κινήσεις και πρόσωπα από τον οικολογικό χώρο και  πολιτικά διαφοροποιημένους από το ΠΑΣΟΚ.

Ε. Πολιτικές Κινήσεις - Δραστηριοποίηση μελών

Στην πορεία προς τις εκλογές, η οργανωτική ανασυγκρότηση των Π.Κ συνεχίζεται με πιο γρήγορους ρυθμούς, και εξωστρεφή προσανατολισμό. Οι οργανώσεις λαμβάνουν τα αναγκαία μέτρα προκειμένου να βελτιώσουν τον τρόπο λειτουργίας, δράσης και την πολιτική τους παρουσία. Επεξεργάζονται και δουλεύουν πάνω σε συγκεκριμένο πλάνο, ειδικεύοντας τον πολιτικό προγραμματισμό και τους εκλογικούς στόχους του κόμματος στην περιοχή ευθύνης τους.

Τα κομματικά μέλη, πέρα από την τήρηση των καταστατικά πολιτικών τους υποχρεώσεων, συμμετέχουν ενεργά σε συνδικαλιστικούς και άλλους μαζικούς  φορείς. Οι Γραμματείες των Π.Κ   τα παροτρύνουν στην κατεύθυνση αυτή και έχουν εικόνα για την δραστηριοποίηση τους.

Η εγγραφή νέων μελών και η οικονομική αυτοτέλεια των οργανώσεων αποτελούν μόνιμο πολιτικό στόχο κάθε Π.Κ, που απαιτεί καλό σχεδιασμό, προσωπικά πλάνα, συστηματική παρακολούθηση και επιμονή.

Ειδικότερα: για την οικονομική εξόρμηση που ήδη έχει ξεκινήσει και θα διαρκέσει μέχρι 15 Ιούνη, οι Π.Κ εγκαίρως προμηθεύονται κουπόνια, καθορίζουν τα πλάνα τους, με προσωπικές χρεώσεις, καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια υλοποίησης των οικονομικών της στόχων, έχοντας επίγνωση της πολιτικής σημασίας της προσπάθειας, καθώς η προεκλογική καμπάνια θα στηριχθεί σε μεγάλο βαθμό στα έσοδα της οικονομικής εξόρμησης.  

- Η έκδοση νέας κάρτας μέλους θεωρούμε ότι μπορεί να βοηθήσει στην τακτοποίηση των οργανωτικών καταστάσεων, στην καταγραφή των συνδικαλιστικών και άλλων ιδιοτήτων και ειδικών ενδιαφερόντων των μελών του κόμματος.

Μπορεί επίσης, συνοδευόμενη από μια καλά σχεδιασμένη προσπάθεια οργανωτικής ανάπτυξης του κόμματος, να λειτουργήσει θετικά για την προσέγγιση οπαδών μας, που έχουν επαφή με τις τοπικές μας οργανώσεις και την εγγραφή νέων μελών.

- Σχετικά με την συγκρότηση του ψηφοδελτίου της Β' Αθήνας, οι οργανώσεις εγκαίρως δίνουν τις προτάσεις τους στη Ν.Ε, η οποία καταθέτει την πρόταση της για τις υποψηφιότητες της  Β', στην ΚΠΕ. Η εμπειρία και τα πρόσωπα που έχουν αναδειχθεί από τις τελευταίες αυτοδιοικητικές εκλογές πρέπει να αξιοποιηθούν.

ΣΤ. Νεολαία

Η ενασχόληση των οργανώσεων μας με θέματα νεολαίας πρέπει να γίνει σταθερή και μόνιμη.

Με τον αέρα που μας δίνει το μεγαλειώδες εκπαιδευτικό κίνημα, αλλά και η συνεπής και χωρίς ηγεμονισμούς συμβολή του κόμματος αλλά και της νεολαίας σε αυτό, πρέπει να καλέσουμε τους νέους και τις νέες να ενταχθούν στην Νεολαία του ΣΥΝ. Οι συνθήκες σήμερα είναι περισσότερο από ποτέ ευνοϊκές για να προσφέρουμε στους νέους ανθρώπους μια διαφορετική αντίληψη για τα πράγματα και την πολιτική. Τη δική μας αντίληψη συμμετοχής και συλλογικής δράσης.

Η απερχόμενη Ν.Ε, με την συμβολή των νέων σε ηλικία μελών της, έχει επεξεργασθεί ένα σχέδιο δράσης για την νεολαία. Στη νέα περίοδο, σε συνεργασία με τα αρμόδια όργανα της Νεολαίας του ΣΥΝ, αυτό μπορεί να επικαιροποιηθεί   και να αποτελέσει βάση για τη δράση των κομματικών μας οργανώσεων, με στόχο τη στήριξη της Νεολαίας του ΣΥΝ στην προσπάθεια της για εγγραφή νέων μελών και ίδρυση νέων Π.Κ στους Δήμους της Β' Αθήνας.

'Aμεσο καθήκον για τις κομματικές οργανώσεις αποτελεί η μέριμνα για «επαφές» με την σπουδάζουσα, για την επιτυχία των σχημάτων μας στις φοιτητικές εκλογές (Μάης 2007).

Ζ. Γυναίκες

Η οργάνωση της Β' Αθήνας θεωρεί ότι συστατικό στοιχείο της  δημοκρατικής λειτουργίας των κομματικών οργανώσεων είναι η υπεράσπιση των αγώνων των γυναικών για ισότητα. Σημαντικό στοιχείο της δράσης των οργανώσεων θα είναι το άνοιγμα μετώπων από τη μεριά των δυνάμεων του ΣΥΝ στις γειτονιές για τη χειραφέτηση και απελευθέρωση των γυναικών, για τα ζητήματα της εργασίας, της υγείας, του κοινωνικού κράτους, της βίας, της προστασίας της μητρότητας, τις μονογονεϊκές οικογένειες κ.α, με στόχο την κοινωνική προβολή αυτών των θεμάτων αλλά και την αύξηση της πολιτικής μας επιρροής στις γυναίκες ψηφοφόρους. Για τα παραπάνω θέματα μπορούν να οργανωθούν ανά δήμο συζητήσεις, συσκέψεις αλλά και δράσεις. Στην προσπάθεια προσέγγισης των γυναικών, θετική μπορεί να είναι η συμβολή της Π.Κ Γυναικών, θεματικής οργάνωσης βάσης, η οποία ανήκει στο δυναμικό της Β' Αθήνας.      

Η Ν.Ε καλεί τα μέλη της οργάνωσης της Β' Αθήνας στην πορεία προς τις εκλογές να συμβάλουν στην υλοποίηση του πολιτικού προγραμματισμού στην περιοχή ευθύνης μας, να στηρίξουν με έμπνευση και αισιοδοξία την πολιτική εξόρμηση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α, για την επίτευξη των εκλογικών στόχων, για να ανοίξουν νέοι δρόμοι στις πολιτικές και κοινωνικές εξελίξεις στο τόπο, με την ισχυροποίηση των δυνάμεων της σύγχρονης ριζοσπαστικής Αριστεράς.  

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ  1
Στο Κεφάλαιο για την
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΜΑΧΗ

Το κόμμα μας στο Διαρκές Συνέδριό του αποφάσισε κατά πλειοψηφία την κάθοδό μας στις εκλογές με το σχήμα ΣΥΡΙΖΑ και με την πολιτική διακήρυξη που συνοδεύει αυτή την επιλογή.

Η απόφαση του Διαρκούς Συνεδρίου είναι δεδομένη και ως μέλη και στελέχη του κόμματος θα δώσουμε την εκλογική μάχη για την μεγαλύτερη δυνατή επιτυχία του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ μέσα από το σχήμα ΣΥΡΙΖΑ.

. Εκφράσαμε την αντίθεσή μας σε αυτή την απόφαση και γιατί δεν πιστεύουμε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ αναπτύσσει ουσιαστική δυναμική και γιατί η πολιτική του διακήρυξη  είναι ριζικά αντίθετη με τις αποφάσεις όλων των συνεδρίων του κόμματος μέχρι σήμερα μηδέ εξαιρουμένου και του τελευταίου.

. ΟΙ διαφωνίες μας είναι δεδομένες κι έχουν σχέση με:

. Την προγραμματική ασυμβατότητα των συνεργαζόμενων, με τον ΣΥΝ δυνάμεων.

. Τον μονομερή προσανατολισμό των συνεργασιών του κόμματος στο χώρο της κομμουνιστογενούς αριστεράς.

. Την υποβάθμιση ή και εγκατάλειψη βασικών φυσιογνωμικών χαρακτηριστικών του κόμματος για να επιτευχθεί η εκλογική συνεργασία. Ενδεικτικά αναφέρουμε΅

Στρατηγική του δημοκρατικού δρόμου προς τον σοσιαλισμό, εγκατάλειψη του αριστερού ευρωπαϊσμού, αποφυγή ουσιαστικής κριτικής στο ΚΚΕ, ισοπεδωτική κριτική στα κόμματα που συνεργαζόμαστε στα πλαίσια του ΚΕΑ, όπως Κομμουνιστική Επανίδρυση, Κόμμα Ιταλών κομμουνιστών, ΓΚΚ κ.λ.π.

. Σε όλα αυτά, πρέπει να προστεθούν και οι ασάφειες- που παρακολουθούν τον ΣΥΡΙΖΑ από τη δημιουργία του- γύρω από την οργανωτική μορφή της συγκρότησής του, το ρόλο των συνιστοσών και τον τρόπο αξιοποίησης των ανένταχτων με ορατό πλέον τον κίνδυνο της υποκατάστασης και απαξίωσης των Π.Κ. και των οργάνων του κόμματος.

. Υπογραμμίζουμε ότι για μας ο ΣΥΡΙΖΑ αποτελεί μόνο μια εκλογική συνεργασία, και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί αυτή ως διαδικασία μετασχηματισμού ή μετάλλαξης ή αλλαγής του κόμματος που εκφράζεται είτε ως συμμετοχή του ΣΥΝ στη «μεγάλη Αριστερά με το ΚΚΕ», είτε ως «επανίδρυση κι ανασύνθεση της ριζοσπαστικής Αριστεράς» δηλαδή δια του ΣΥΡΙΖΑ δημιουργία νέου φορέα, χωρίς το ΚΚΕ.

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ  2
στο Κεφάλαιο Δημοτικές Εκλογές

Τα αυτοδιοικητικά αποτελέσματα ήταν και μπορούν να λειτουργήσουν θετικά το επόμενο διάστημα για το κόμμα μας, αν γίνει προσεκτική ανάγνωση τους και κυρίως αν αξιοποιηθούν με τη σκέψη μας στραμμένη στην κοινωνία και όχι στο εσωτερικό του ΣΥΝ.

Οι επιτυχίες που σημειώσαμε και παράλληλα η αυτοκαταστροφική πολιτική του ΚΚΕ, που το θέτει εκτός Αυτοδιοίκησης, μας βοήθησαν να παραμείνουμε ισχυρή δύναμη στο θεσμό.

Αυτή η ουσιαστική και επικοινωνιακή επιτυχία δεν συνιστά από μόνη της και άνοδο της πολιτικής επιρροής του κόμματος. Αυτό συνάγεται από το σύνολο των αποτελεσμάτων και από τη σοβαρή μελέτη τους.

Σε κάθε περίπτωση δεν συνιστά αποτέλεσμα της λεγόμενης «αριστερής στροφής» και του ΣΥΡΙΖΑ. Η επιτυχία της εκλογής των Δημάρχων μας ιδιαίτερα στη Β'Αθήνας, βασίζεται στη μεγάλη τους πλειονότητα, σε ψηφοδέλτια ευρύτατων πολιτικών και κοινωνικών συνεργασιών, ψηφοδέλτια που είχαν μάλιστα την δημόσια αντίθεση και την άρνηση υποστήριξής τους από το ΣΥΡΙΖΑ. (Πετρούπολη, Νέα Φιλαδέλφεια, Λυκόβρυση, Ν. Πεντέλη)

Όπως επίσης και σε όποιες αυτόνομες καθόδους καταγράψαμε ποσοστά ψηλότερα των δικών μας πολιτικών δυνατοτήτων π.χ. Αγ. Παρασκευή, Ηλιούπολη, Μοσχάτο, Ν. Ψυχικό, Παπάγου,  αυτά έχουν σχέση με επιτυχή εκλογικά σχήματα, ανοιχτά στις τοπικές κοινωνίες με πολυσυλλεκτικές δυνατότητες με το κύρος και την κοινωνική εμβέλεια των επικεφαλής στις τοπικές κοινωνίες χωρίς να αυτοπεριορίζονται στα όρια του ΣΥΡΙΖΑ.

Η καθήλωση των αυτοδιοικητικών ποσοστών μας σε συνδυασμό με τα επίσης χαμηλά εκλογικά ποσοστά του κόμματος σε αρκετούς δήμους και ιδιαίτερα στη Δ. Αθήνα παρά την καλή παρουσία και δράση των Π.Κ. πρέπει να μας προβληματίσει. Χρειάζεται σοβαρή διερεύνηση και μελέτη του φαινομένου αυτού.

Τα μέλη της Γραμματείας της Ν.Ε.

Ζαράνης Ηλείας

Κελαϊδίτης Ξένος

Κοψίδης Μάκης

Μαυροκεφαλίδης Χρήστος

Σκαμπαρδώνης Σταμάτης


ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ ΤΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑΣ
ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Β' ΑΘΗΝΑΣ

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ
ΓΙΑ ΤΗΝ 6η ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ

Α. Χρονοδιάγραμμα της Συνδιάσκεψης

α) Η 6η Συνδιάσκεψη της οργάνωσης Β' Αθήνας του ΣΥΝ θα γίνει 2 και 3 Ιουνίου.

β) Οι συνελεύσεις των ΠΚ θα γίνουν από  30/4 έως 30/5/2007

Β.  Τα θέματα της Συνδιάσκεψης

α) Τα θέματα που θα απασχολήσουν την συνδιάσκεψη είναι:
-Οι «ΘΕΣΕΙΣ» της Ν.Ε (Πολιτικό σκέλος. Απολογισμός και Πρόγραμμα δράσης).
-Η εκλογή της νέας Ν.Ε.

β) Η συζήτηση των «Θέσεων» της ΝΕ γίνεται σε συνελεύσεις - ανά ΠΚ -του κόμματος.
Για το κείμενο των «Θέσεων» της ΝΕ γίνεται ειδική ψηφοφορία στην οποία καταγράφονται οι ψήφοι ΥΠΕΡ, ΚΑΤΑ και ΛΕΥΚΟ.

γ) Οι τροπολογίες και οι προτάσεις που διατυπώνονται στην συνέλευση καταγράφονται στα πρακτικά και - εφ' όσον ζητηθεί - μπαίνουν σε   ψηφοφορία στην συνέλευση.

Γ. Μέλη-Συμμετοχή στην συζήτηση καί τις ψηφοφορίες

Η εκλογή αντιπροσώπων για την συνδιάσκεψη γίνεται από τις ΠΚ.

Οι συνελεύσεις και οι ψηφοφορίες γίνονται στα γραφεία της ΠΚ ή σε δημόσιο χώρο, που γνωστοποιείται έγκαιρα στην ΝΈ.

Οι οργανωτικές καταστάσεις για την συνδιάσκεψη έχουν ως αφετηρία τις οργανωτικές καταστάσεις (καταστάσεις μελών) που χρησιμοποιήθηκαν στην προηγούμενη 5η Συνδιάσκεψη της Ν.Ε. Β' Αθήνας (Απρίλιος 2005). Συμπληρώνονται με τα νέα μέλη και αφαιρούνται μόνο περιπτώσεις μελών που δήλωσαν αποχώρηση ή μετακινήθηκαν σε άλλη ΠΚ, ή έχει ανασταλεί η κομματική τους ιδιότητα.

Στην βάση του αριθμού των τελικών καταστάσεων -μετά τις πιθανές συμπληρώσεις και τις πιθανές αφαιρέσεις- θα γίνει ο υπολογισμός του αριθμού των αντιπροσώπων που εκλέγει η κάθε ΠΚ.

Δικαίωμα συμμετοχής στις ψηφοφορίες έχουν όλα τα μέλη του κόμματος που έχουν εγγραφεί τουλάχιστον 3 μήνες πριν την ημερομηνία διεξαγωγής της ψηφοφορίας (σημείο 2 του κανονισμού εκλογής) και είναι οικονομικά τακτοποιημένα. Οι Π.Κ που δεν συντηρούν κομματικά γραφεία, παραδίδουν στη Ν.Ε από τις συνδρομές των μελών τους, 10 ευρώ για κάθε ψηφίσαντα κατ' ελάχιστον.

Η ψηφοφορία για την εκλογή αντιπροσώπων αρχίζει στην ίδια συνεδρίαση που ολοκληρώνονται οι ψηφοφορίες στα κείμενα και μπορεί, είτε να ολοκληρωθεί στην ίδια συνεδρίαση, είτε να συνεχιστεί και να ολοκληρωθεί την επόμενη ημέρα. Το κάθε μέλος του κόμματος μπορεί να συμμετάσχει στην συζήτηση, να θέσει υποψηφιότητα για αντιπρόσωπος και να ψηφίσει για τα κείμενα και τους αντιπροσώπους, μόνο στην ΠΚ που είναι καταγραμμένο.

Δ. Εκλογή αντιπροσώπων

α) Εκλογικό μέτρο:
Το μέτρο αντιπροσώπευσης είναι 1 αντιπρόσωπος ανά 10 εγγεγραμμένα μέλη.

β) Για να ισχύσει ο αριθμός των μελών που δηλώνει η κάθε ΠΚ, οι ψηφίσαντες πρέπει να είναι τουλάχιστον τα 2/3 του δηλωμένου αριθμού των μελών. Σε περίπτωση που οι ψηφίσαντες είναι λιγότεροι από τα 2/3 του δηλωμένου αριθμού, τότε ο αριθμός των ψηφισάντων προσαυξάνεται κατά 50% και το άθροισμα που προκύπτει είναι ο αριθμός των αποδεκτών για την ΝΕ, μελών. Στη βάση αυτού του αριθμού γίνεται η εκλογή των αντιπροσώπων.

γ) Σε ΠΚ που ο αριθμός των μελών τους είναι μεγαλύτερος των 7 αλλά μικρότερος των 10, εκλέγεται ένας αντιπρόσωπος, εφόσον έχουν ψηφίσει τουλάχιστον 6 μέλη.

δ) Εφ' όσον στην εκλογή συμμετέχουν και εκλεγούν μέλη της απερχόμενης ΝΕ, τότε η ΠΚ στέλνει ως υπεράριθμους, ίσο αριθμό επιλαχόντων. Εάν οι επιλαχόντες είναι μέλη της ΝΕ, εκλέγονται χωρίς όμως να συμπαρασύρουν τους επιλαχόντες.

ε) Για την ποσόστωση των γυναικών, τη δυνατότητα σταυροδοσίας και την ύπαρξη ξεχωριστών ψηφοδελτίων ισχύουν τα σημεία 2, 3 και 4 του κανονισμού εκλογής που υπάρχει στο Καταστατικό του ΣΥΝ.

στ) Εάν ο αριθμός των σταυρών που προκύπτει - από την εφαρμογή του 40% της σταυροδοσίας δεν είναι ακέραιος, μετατρέπεται στον αμέσως μεγαλύτερο αριθμό. Δηλαδή:

1 αντιπρόσωπος->1 σταυρός, 2 αντιπρόσωποι-> 1 σταυρός, 3 αντιπρόσωποι-> 2 σταυροί, 4 αντιπρόσωποι-> 2 σταυροί, 5 αντιπρόσωποι-> 2 σταυροί, 6 αντιπρόσωποι-> 3 σταυροί, 7 αντιπρόσωποι-> 3 σταυροί, 8 αντιπρόσωποι-> 4 σταυροί, 9 αντιπρόσωποι-> 4 σταυροί, 10 αντιπρόσωποι-> 4 σταυροί, 11 αντιπρόσωποι-> 5 σταυροί, 12 αντιπρόσωποι-> 5 σταυροί, 13 αντιπρόσωποι-> 6 σταυροί, 14 αντιπρόσωποι-> 6 σταυροί, 15 αντιπρόσωποι -> 6 σταυροί, 16 αντιπρόσωποι-> 7 σταυροί.

Ε. Εφορευτική Επιτροπή

Σε κάθε ΠΚ, εκλέγεται εφορευτική επιτροπή, η οποία τηρεί την διαδικασία εκλογής των αντιπροσώπων, συμπληρώνει και υπογράφει τα σχετικά πρακτικά, τα οποία αποστέλλει στην ΝΕ, επισυνάπτοντας και τον κατάλογο των μελών.

Απρίλιος, 2007