Skip to main content.
Συνασπισμός της Αριστεράς των Κινημάτων και της Οικολογίας
21/09/2005

Συνάντηση Αλ.Αλαβάνου με τον Πρωθυπουργό και Υπουργό Μεταφορών για το θέμα της Ολυμπιακής Αεροπορίας

Κλίμα προβληματισμού από την κυβέρνηση για τις προτάσεις του Συνασπισμού

Ο Πρόεδρος της Κ.Ο. του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς Αλ.Αλαβάνος και ο Π.Λαφαζάνης, μέλος της Π.Γ. του ΣΥΝ συναντήθηκαν σήμερα με τον Πρωθυπουργό κ. Κ.Καραμανλή και τον Υπουργό Μεταφορών κ.Λιάπη για το θέμα της Ολυμπιακής Αεροπορίας.

Μετά το τέλος της συνάντησης ο Πρόεδρος του ΣΥΝ δήλωσε:

«Είχαμε μια εκτεταμένη συζήτηση με τον Πρωθυπουργό και τον Υπουργό Μεταφορών κ. Λιάπη σχετικά με το μεγάλο πρόβλημα της Ολυμπιακής Αεροπορίας.

Εμείς του θέσαμε μια σειρά ζητήματα για τις θέσεις μας, ως Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς.

-Το πρώτο ζήτημα είναι ότι, λόγοι ασφάλειας των πτήσεων, που είναι πολύ σημαντικοί, επιτάσσουν την ύπαρξη μιας εθνικής αεροπορικής εταιρείας με ψηλά ποιοτικά στάνταρ, που μόνο η Τεχνική Βάση της Ολυμπιακής σήμερα τα δίνει. Λόγοι οικονομικοί, αναπτυξιακοί, τουριστικοί αλλά και λόγοι εθνικής ασφάλειας, επιτάσσουν την ύπαρξη εθνικού αερομεταφορέα. Δεν θα θέλαμε με τίποτα η Ο.Α. να καταλήξει σε χέρια εταιρειών, όπως για παράδειγμα αυτή με την οποία έχει υπάρξει το προσύμφωνο για την πώλησή της, οι οποίες βρίσκονται στη διάθεση ισραηλινών και αμερικανικών κεφαλαίων.

-Πιστεύουμε ότι, σημαντικοί λόγοι εθνικής ασφάλειας της χώρας μας, που ξέρουμε ότι έχει προβλήματα στα ανατολικά της σύνορα, δεν επιτρέπουν μια τέτοια λύση.

Ζητήσαμε επίσης από τον Πρωθυπουργό να προχωρήσει η εξεταστική επιτροπή του άρθρου 149 της Βουλής. Διότι υπάρχει ένα παρελθόν στις σχέσεις κράτους- Ολυμπιακής, που δεν είναι αυτό που μας λέει η Ε.Ε. Υπάρχουν πολλές οφειλές του κράτους στην Ο.Α. που δεν έχουν καταγραφεί, που έχουν σχέση με τη διακίνηση υπαλλήλων, με τις εκπτώσεις που επέβαλε και το τιμολόγιο που επέβαλε το ίδιο το κράτος, με τη διακίνηση αεροπλάνων με βάση προγραμματισμούς που έχουν σχέση με συμφέροντα του κράτους και όχι με τα συμφέροντα της εταιρείας.

Όλα αυτά πρέπει να διερευνηθούν. Όπως πρέπει να διερευνηθούν και οι προμήθειες, ειδικά του στόλου, οι οποίες έχουν γίνει τα προηγούμενα χρόνια και δημιουργούν πάρα πολλά ερωτηματικά.

Ζητήσαμε, επομένως, πριν γίνει οιαδήποτε επιλογή, να υπάρξει αυτή η εξεταστική επιτροπή του άρθρου 149.

Ζητήσαμε επίσης να προχωρήσει με μαχητικότητα η υπόθεση της προσφυγής στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και της αμφισβήτησης των στοιχείων της Επιτροπής της Ε.Ε..

Και θέσαμε βέβαια και το θέμα, σ΄ ένα τόσο μεγάλο ζήτημα, να αποφασίσει ο ελληνικός λαός με δημοψήφισμα.

ΕΡ.Ο Πρωθυπουργός σε γενικές γραμμές σας είπε ποιο είναι το σχέδιο της κυβέρνησης για την Ο.Α.;

Θα σας ενημερώσει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός ή ο Υπουργός Μεταφορών. Ήταν μια συζήτηση που έγινε μέσα σ΄ ένα κλίμα μεγάλου προβληματισμού.

ΕΡ.Πώς σχολιάζετε το γεγονός ότι η ελληνική κυβέρνηση εμφανίζεται να έχει δεσμευτεί απέναντι στην Ε.Ε. σε παλαιότερο χρόνο για την πώληση και το κλείσιμο της Ο.Α.; Το περιβόητο άρθρο 181…

Εμείς θεωρούμε ότι η όλη συζήτηση και οι διεργασίες που έχουν γίνει στην Ε.Ε. έχει γίνει σε βάρος της Ο.Α., η οποία ήρθε να καλύψει οφειλές του κράτους προς την Ο.Α. Ήρθε να καλύψει ελλείμματα του κράτους, για να μπούμε στην ΟΝΕ. Και ήρθε να καλύψει και το «Ελ. Βενιζέλος».

Ζητάμε να γίνει η Ολυμπιακή Αεροπορία ανταγωνιστική, όταν την ίδια στιγμή το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας μας προστατεύεται από τον ανταγωνισμό. Η Ο.Α. έχει πληρώσει δεκαπλάσιο κόστος για να έχει την Τεχνική της Βάση και άλλες υπηρεσίες στο «Ελ. Βενιζέλος» σε σχέση με το Ελληνικό και την ίδια στιγμή σε ακτίνα 100 χλμ από το «Ελ. Βενιζέλος», απαγορεύεται να λειτουργήσει αεροδρόμιο το οποίο να κάνει διεθνείς πτήσεις-πράγμα πρωτοφανές για τις αρχές ανταγωνισμού της Ε.Ε.

Επομένως, δεν μπορεί η Ο.Α. να γίνει το θύμα για όλα αυτά τα ζητήματα.

Η δική μας θέση είναι, επιτέλους, να έχουμε μια πραγματικά δημόσια επιχείρηση, όχι μια ιδιωτική κομματική επιχείρηση, που θα λειτουργήσει με νέους όρους. Δηλαδή, με πλήρη αυτοτέλεια από τις επιλογές της κυβέρνησης, με στρατηγικό σχέδιο - business plan-, με έναν ενιαίο στόλο με αεροπλάνα ενός ή δύο τύπων που θα μειώσουν το κόστος συντήρησης. Με ένα τέτοιο σχέδιο θα μπορέσει η ΟΑ, κατά τη γνώμη μας, να είναι και αποτελεσματική και κερδοφόρα.

ΕΡ.Πιστεύετε κ. Πρόεδρε ότι τελικά η Ο.Α. θα τα καταφέρει;

Εάν υπάρξει πολιτική βούληση από την πλευρά της κυβέρνησης και κινηθεί σ΄ αυτή την κατεύθυνση, πιστεύω ότι έχει πάρα πολλές δυνατότητες να τα καταφέρει.

ΕΡ. Τι σας απάντησε ο Πρωθυπουργός στο ζήτημα της εξεταστικής και για ποιο διάστημα;

Ο Πρωθυπουργός δεν αμφισβήτησε την συλλογιστική μας για την πρότασή μας για την εξεταστική επιτροπή, την οποία ζητάμε άμεσα . Προβληματίζεται για το αν και πότε θα γίνει.

Εμείς θεωρούμε ότι δεν μπορούν να ληφθούν αποφάσεις κρίσιμης σημασίας για το μέλλον της Ο.Α., χωρίς να υπάρξει μια μελέτη από το Εθνικό Κοινοβούλιο για τα προβλήματα που δημιούργησαν αυτή την παθολογία της Ολυμπιακής και την θεραπεία τους.»

To Γραφείο Τύπου