Skip to main content.
Συνασπισμός της Αριστεράς των Κινημάτων και της Οικολογίας
10/07/2007

Ανακοίνωση Τμήματος Παιδείας ΣΥΝ με αφορμή την καταγγελία εκπαιδευτικών-βαθμολογητριών σχετικά με έκνομες ενέργειες κατά τη διαδικασία της βαθμολόγησης γραπτών στο μάθημα της Αγγλικής Γλώσσας στις πρόσφατες Πανελλαδικές Εξετάσεις

Το Τμήμα Παιδείας του ΣΥΝ, με αφορμή την καταγγελία εκπαιδευτικών-βαθμολογητριών σχετικά με έκνομες ενέργειες κατά τη διαδικασία της βαθμολόγησης γραπτών στο μάθημα της Αγγλικής Γλώσσας στις πρόσφατες Πανελλαδικές Εξετάσεις πρόσβασης για τα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ σε Βαθμολογικό Κέντρο της Θεσσαλονίκης, τονίζει τα εξής:

1. Τα όσα συνέβησαν στο Βαθμολογικό Κέντρο της Θεσσαλονίκης και ειδικά η αλλοίωση των βαθμών σε γραπτά των πανελλαδικών εξετάσεων, και μάλιστα με αποκαλυμμένα τα ονόματα των υποψηφίων, είναι πρωτοφανείς και από κάθε άποψη απαράδεκτες ενέργειες, που παραβιάζουν ωμά την ισχύουσα δεοντολογία και συνιστούν άνιση μεταχείριση των υποψηφίων.

2. Το όλο ζήτημα είναι πολύ σοβαρό και πρέπει να χυθεί άπλετο φως σε όλες τις διαστάσεις του. Οι ευθύνες της Κυβέρνησης και ειδικά του Υπουργείου Παιδείας είναι σοβαρές, είτε ως ηθικού αυτουργού είτε εξαιτίας της προκλητικής αδυναμίας του να διαφυλάξει την αξιοπιστία του θεσμού των εξετάσεων.

3. Ουσιαστικά με τέτοιες ενέργειες υπονομεύεται από την πλευρά του Υπουργείου ένας θεσμός που πρέπει να είναι από κάθε άποψη αδιάβλητος. Είναι αναγκαίο να ενημερωθεί υπεύθυνα η κοινή γνώμη, χωρίς απόπειρες συγκάλυψης και συσκότισης των πραγματικών γεγονότων, να τιμωρηθούν οι ένοχοι, όσο ψηλά και αν βρίσκονται, και να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για την αποκατάσταση –όσο είναι πλέον δυνατόν- των συνεπειών αυτών των ανεπίτρεπτων ενεργειών.

4. Η αναζήτηση υπευθύνων αποκλειστικά ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς που δέχτηκαν εντολές από προϊσταμένους τους να αλλάξουν τους βαθμούς τους αποσκοπεί ακριβώς στο να αποσείσει τις ευθύνες από τα υψηλότερα κλιμάκια του Υπουργείου. Έτσι προκύπτει και το τραγελαφικό γεγονός να αποδίδονται ευθύνες αντί επαίνου και στήριξης και στους εκπαιδευτικούς που αποκάλυψαν και κατήγγειλαν την παράνομη πράξη.

5. Με αφορμή και αυτό το γεγονός, που προστίθεται σε μια αλυσίδα παρόμοιων περιστατικών στις φετινές εξετάσεις, επισημαίνουμε τις σοβαρές στρεβλώσεις και δυσλειτουργίες που δημιουργεί το ισχύον σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων, ένα σύστημα που φέρεται ως αδιάβλητο, αλλά ούτε έγκυρο ούτε αξιόπιστο είναι. Ειδικά για την καθιέρωση της βάσης του «10», εξαρχής είχαμε καταγγείλει ότι με τη θέσπιση αυτού του μέτρου η Κυβέρνηση επιχειρεί να ελέγξει το θεσμό των πανελλαδικών εξετάσεων και να τον εντάξει στη λογική των μικροπολιτικών -και προεκλογικών- της επιδιώξεων.

6. Επαναφέρουμε για μια ακόμη φορά την πρότασή μας για ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, που βασίζεται σε μια άλλη φιλοσοφία για την εκπαίδευση και ειδικότερα για το χαρακτήρα και τον τρόπο λειτουργίας του ελληνικού Λυκείου και το δικαίωμα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Τμήμα Παιδείας