Skip to main content.
Συνασπισμός της Αριστεράς των Κινημάτων και της Οικολογίας
05/09/2007

Το Ευρωκοινοβούλιο πιέζει την Κομισιόν για χαλάρωση των μέτρων ασφαλείας στα αεροδρόμια

Θετικός ο Επίτροπος Μπαρό σε ορισμένα νέα μέτρα- Απάντηση στον Δημ. Παπαδημούλη

Δημ. Παπαδημούλης: "Απαραίτητη η άμεση αλλαγή του κανονισμού- ήδη πλήττονται οι τοπικές οικονομίες."

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, με ένα σημαντικό ψήφισμα του που ενέκρινε σήμερα με ευρύτατη πλειοψηφία, ζήτησε από την Κομισιόν "να επανεξετάσει επειγόντως και - αν δεν έλθουν στο φως περαιτέρω πειστικά δεδομένα - να καταργήσει" τον κανονισμό για την εισαγωγή υγρών στα αεροσκάφη. Οι Ευρωβουλευτές επισημαίνουν "το υψηλό κόστος του κανονισμού σε σχέση με την προστιθέμενη αξία από την εφαρμογή του, καθώς και τις σημαντικές δαπάνες για τους επιβάτες, από τους οποίους κατάσχονται σημαντικής αξίας αντικείμενα".

Τα μέτρα αυτά έχουν εξάλλου επηρεάσει αρνητικά το εμπόριο σε πολλές περιοχές και κυρίως στα νησιά, όπως έχει ήδη επισημάνει με δύο συναφείς ερωτήσεις του στην Κομισιόν  ο ευρωβουλευτής του ΣΥΝ Δημήτρης Παπαδημούλης.

Συγκεκριμένα ο Δημήτρης Παπαδημούλης ζητούσε να πληροφορηθεί εάν η Επιτροπή διαθέτει στατιστικά στοιχεία για την πορεία του εμπορίου σε περιοχές όπου τα τοπικά προϊόντα (πχ λάδι και κρασί) αποτελούν μεγάλο κομμάτι του εμπορίου, εάν οι μεταφορές σε περιοχές που μειονεκτούν οικονομικά χρήζουν ιδιαίτερης αντιμετώπισης και τέλος «εάν οι ελληνικές αρχές έχουν ζητήσει τη λήψη εναλλακτικών μέτρων ασφαλείας με βάση την αξιολόγηση του τοπικού κινδύνου και τη δυσαναλογία των μέτρων ασφαλείας.»

Ο αρμόδιος για θέματα μεταφορών Επίτροπος κ. Ζ. Μπαρρό απαντά στον Έλληνα ευρωβουλευτή ότι «ο κανονισμός δεν απαγορεύει την αεροπορική μεταφορά κρασιού και λαδιού» και συνεπώς «οι επιβάτες μπορούν να συνεχίσουν να μεταφέρουν υγρά είδη μέσα σε συνοδευόμενες αποσκευές που παραδίδονται.»

Προσθέτει ακόμα ότι: «Τα καταστήματα λιανικής πώλησης έχουν την ευκαιρία να πωλούν τοπικά και υψηλής ποιότητας παραδοσιακά προϊόντα μέσα σε κατάλληλη συσκευασία για τη μεταφορά τους μέσα σε βαλίτσα» και καταλήγει τονίζοντας πως "η Επιτροπή ελπίζει ότι σύντομα θα υπάρξουν τεχνολογικές λύσεις – μηχανήματα στους αερολιμένες που θα μπορούν να αναλύουν γρήγορα το περιεχόμενο σφραγισμένων φιαλών– οι οποίες θα επιτρέψουν και πάλι τη μεταφορά υγρών ειδών μέσα σε χειραποσκευές».

Σε ό,τι αφορά τη λήψη ειδικών μέτρων για όλες τις απομακρυσμένες περιοχές ανά την ΕΕ που αντιμετωπίζουν παρόμοια οικονομικά προβλήματα, ο Δημ. Παπαδημούλης αναφερόταν σε προτάσεις του Επιμελητηριακού Ομίλου Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών (ΕΟΑΕΝ), ερωτώντας εάν αυτές θα μπορούσαν να γίνουν αποδεκτές.  

H Κομισιόν απαντά πως «δεν κρίνει σκόπιμο να εξετάσει παρεκκλίσεις από τον κανόνα» στην περίπτωση των υγρών που πωλούνται στους χώρους ελεύθερης πρόσβασης των αεροδρομίων, διότι «αυτά μπορούν να μεταφέρονται μέσα σε συνοδευόμενες αποσκευές που παραδίδονται και δεν χρειάζονται να μεταφερθούν μέσα σε χειραποσκευές.»

Όμως θετική αρχικά αντιμετώπιση δείχνει απέναντι σε ορισμένες από τις προτάσεις, αφού δέχεται ότι: «θα μπορούσε να επιτραπεί ένα σύστημα, όπου τα υγρά είδη αφαιρούνται από τον επιβάτη καθόλη τη διάρκεια της πτήσης και του επιστρέφονται κατά την άφιξή του. Εναπόκειται πάντως στις αεροπορικές γραμμές και τους αερολιμένες να αποφασίσουν εάν προτιμούν μια τέτοια λύση».  Αντίστοιχα αντιμετώπιζει και την πρόταση για παραχώρηση χώρων στα αεροδρόμια με μικρό μίσθωμα προς ενοικίαση αφού όπως λέει «ένα θέμα εμπορικού χαρακτήρα για το οποίο πρέπει να αποφασίσουν οι αερολιμένες».

Ο Δημ. Παπαδημούλης, με αφορμή την απάντηση της Κομισιόν αλλά και την έγκριση του σχετικού ψηφίσματος  στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο δήλωσε:

«Σ' όλη την Ευρώπη εντείνονται οι διαμαρτυρίες των πολιτών για τους υπερμετρα αυστηρούς κανονισμούς αναφορικά με τα υγρά στις χειραποσκευές και  τον αντίκτυπό τους στην οικονομία που αναπτύσσεται γύρω και μέσα στο χώρο των αεροδρομίων. Ο αντίκτυπος αυτός είναι δυανάλογα μεγαλος σε περιοχές όπως τα νησιά, όπου η οικονομία στηρίζεται στην πώληση τοπικών προϊόντων. Είναι επιτακτική ανάγκη η Κυβέρνηση να ζητήσει σε ευρωπαικό επίπεδο την άμεση αλλαγή των ισχύοντων κανόνων, αλλά και να προσπαθήσει σε συνεργασία με αερολιμένες και αεροπορικές εταιρίες, να βρεθούν λύσεις για να πάψουν να πλήττονται υπερμετρα και άνευ αιτίας ολόκληρες περιοχές και μάλιστα αυτές που μειονεκτούν περισσότερο».

To Γραφείο Τύπου