Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
09/11/2007

Εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας μένει η μεγάλη πλειοψηφία των αυτιστικών παιδιών μόλις μπαίνει στην εφηβεία

Ερώτηση του Τ.Κουράκη προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων

 Πολύ μεγάλα είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα αυτιστικά παιδιά και οι οικογένειές τους ιδιαίτερα όταν ολοκληρώνουν τη φοίτησή τους στα Ειδικά Σχολεία στην ευαίσθητη ηλικία των 14 ετών και πρέπει να φοιτήσουν στα υπάρχοντα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.)

 Τα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. συνήθως έχουν ανειδίκευτο προσωπικό, γεγονός που ανακαλεί όλη την εκπαίδευση που τα παιδιά έχουν πάρει στο Ειδικό Δημοτικό  Σχολείο, όπως επισημαίνει με καταγγελία της και η Ελληνική Εταιρία Προστασίας Αυτιστικών Ατόμων. Πολλοί από τους διευθυντές των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. αρνούνται να εγγράψουν τα παιδιά με αυτισμό με την επίσημη δικαιολογία ότι δεν υπάρχει κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή και κατάλληλο εκπαιδευμένο προσωπικό. Έτσι μένουν πολλά παιδιά με αυτισμό εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας και αυτό δημιουργεί εφιαλτικές καταστάσεις στις οικογένειές τους.

Χαρακτηριστική είναι η πρόσφατη περίπτωση του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Παπαφείου που οι αίθουσες δεν επαρκούν (ο Μητροπολίτης Άνθιμος αρνείται να παραχωρήσει λίγα τ.μ. από τον αύλειο χώρο του ιδρύματος για να δημιουργηθούν καινούργιες αίθουσες), η λίστα των υποψηφίων μαθητών ήταν μεγάλη και ο Διευθυντής του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. αναγκάστηκε να προχωρήσει σε κλήρωση για να επιλεγούν 4 μαθητές από τους 20.

 Επειδή οι υπόλοιποι γονείς δεν έχουν καμία διέξοδο και είναι υποχρεωμένοι να κρατήσουν τα παιδιά τους στο σπίτι, με πολύ άσχημα αποτελέσματα, όπως ψυχική φθορά και τεράστια οικονομική επιβάρυνση.

 Επειδή  είναι ανεπίτρεπτο να αφήνονται στη τύχη τους τα παιδιά με αυτισμό και οι οικογένειές τους, όταν τεράστια κονδύλια δίνονται σε κυβερνητικές επιλογές που δεν αφορούν ανθρώπινες ζωές.

Επειδή  υπάρχουν πολλοί εκπαιδευτικοί κατάλληλα εκπαιδευμένοι στον Αυτισμό, οι οποίοι όμως αδιαφανώς δεν επιλέγονται για να εργασθούν στα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ., στα οποία δεν υπάρχουν οι απαραίτητες οργανικές θέσεις.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1.    Σκοπεύει επιτέλους να δημιουργήσει τις απαραίτητες δομές για να συνεχίζουν την εκπαίδευση τους όλα τα παιδιά με αυτισμό και μετά την ηλικία των 14 ετών;

2.    Γιατί δεν αξιοποιούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί που έχουν εκπαιδευτεί στον Αυτισμό; Γιατί δεν υπάρχουν οργανικές θέσεις στα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. για εκπαιδευτικούς που έχουν ειδικευτεί στον Αυτισμό;

Ο ερωτών  βουλευτής

Α.Κουράκης