Skip to main content.
Συνασπισμός της Αριστεράς των Κινημάτων και της Οικολογίας
23/11/2005

'Αρνηση του ΠΑΣΟΚ να συνυπογράψει μαζί με ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ για την αμφισβήτηση με βάση το άρθρο 101 της Βουλής, της τροπολογίας της κυβέρνησης για την Ολυμπιακή Αεροπορία

Κοινοβουλευτική Ομάδα Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς

Αρνήθηκε το ΠΑΣΟΚ να αμφισβητήσει την προσπάθεια της κυβέρνησης να περιληφθεί ως τροπολογία, ένα τόσο σημαντικό θέμα όπως είναι η Ολυμπιακή Αεροπορία, σε ένα εντελώς άσχετο νομοσχέδιο, όπως είναι αυτό για τα «μέτρα ενάντια στη νομιμοποίηση των εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες», που παραβιάζει εντελώς το άρθρο 74 παρ. 5 του Συντάγματος που αναφέρει ότι η προσθήκη ή τροπολογία άσχετη με το κύριο αντικείμενο του νομοσχεδίου ή της πρότασης νόμου δεν εισάγεται προς συζήτηση.

Πιο συγκεκριμένα, παρεμβαίνοντας στην ολομέλεια της Βουλής, ο Πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, ΑΛ. Αλαβάνος δήλωσε:

«Ξέρω ότι ο κανονισμός της Βουλής στο άρθρο 101, λέει ότι «αμφισβητήσεις με βάση το Σύνταγμα μπορούν να υποβληθούν από τον αρμόδιο Υπουργό ή γραπτώς από το 1/10 του συνολικού αριθμού των Βουλευτών. Εμείς είμαστε έξι βουλευτές. Θα κυκλοφορήσουμε ένα χαρτί τώρα . Καλούμε τους βουλευτές και του ΠΑΣΟΚ και του ΚΚΕ να υπογράψουν για να συγκεντρώσουμε τον αριθμό των τριάντα βουλευτών ώστε να υπάρξει μια κοινή δράση της αντιπολίτευσης στη βάση και της λογικής, αν θέλετε, που ανέφερε ο κ. Κακλαμάνης, να γίνει μια ειδική συζήτηση εδώ και να προσπαθήσουμε να αποτρέψουμε το να περάσει η Ολυμπιακή μέσα από αυτό εδώ το χαρτί της μιας σελίδας. Καλώ και τους βουλευτές της ΝΔ να στηρίξουν αυτή την προσπάθεια».

Παρεμβαίνοντας εκ νέου, τόνισε:

«Περιμένω μια απάντηση από τον Κοινοβουλευτικό Εκπρόσωπο του ΠΑΣΟΚ. ΟΙ βουλευτές των κομμάτων της Αριστεράς έχουν την διάθεση να υπογράψουν αυτή την παρέμβαση, ώστε να πάρουμε απόφαση και να αμφισβητήσουμε τη δυνατότητα συμπερίληψης της τροπολογίας για την Ολυμπιακή. Δεν είναι όμως, τριάντα οι Βουλευτές των δύο κομμάτων της Αριστεράς και καλούμε το ΠΑΣΟΚ να συμμετάσχει σε αυτή την προσπάθεια ώστε να εκδηλώσουμε και να ψηφίσουμε την αντίθεσή μας αυτή».

Τέλος, πληροφορούμενος ότι το ΠΑΣΟΚ αρνείται να συνυπογράψει, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

Λυπάμαι για την κυβέρνηση, και θέλω να πω ότι λυπάμαι και για το ΠΑΣΟΚ. Λυπάμαι διότι -επιβεβαιώθηκε και σήμερα- η αξιωματική αντιπολίτευση, κατά τη γνώμη μου, με τη θέση που έχει , υπέρ της ιδιωτικοποίησης της Ολυμπιακής Αεροπορίας, ουσιαστικά συμπλέει με την κυβέρνηση. Και είναι εντυπωσιακό. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί αρνούνται προτάσεις της Αριστεράς. Γιατί έχουμε διαφωνίες. Από κοινού θα μπορούσαμε, όπως κάναμε και στο Ευρωσύνταγμα, να αμφισβητήσουμε το δικαίωμα της κυβέρνησης να λύσει τα προβλήματα του εθνικού αερομεταφορέα με μια ψευτοτροπολογία στο θέμα του βρώμικου χρήματος.

Μιλώντας επί της ουσίας όμως για το θέμα της Ολυμπιακής Αεροπορίας:

«Αισθάνομαι λύπη γι’ αυτό που γίνεται σήμερα στο κοινοβούλιο. Πιστεύω ότι είναι εξευτελισμός της χώρας μας, των δυνατοτήτων της, της ιστορίας της στο θέμα του εθνικού αερομεταφορέα.

Με αυτόν τον τρόπο, με τριανταεπτά γραμμές διαλύεται η Ολυμπιακή Αεροπορία και αντικαθίσταται από ένα υβρίδιο άγνωστης προοπτικής και άγνωστης βιωσιμότητας. Σκεφθείτε αν η Lufthansa ή η Iberia ή η Al Italia περνούσαν μια περίοδο μετατροπής με ένα τέτοιο νόμο από τις κυβερνήσεις τους. Είναι πιστεύω ένα στίγμα στη ιστορία και των κυβερνητικών δράσεων, αλλά και του κοινοβουλίου μας, όταν μιλάμε για εθνικό αερομεταφορέα, που έχει τεράστια σημασία για την περιφερειακή ανάπτυξη, για την κοινωνική συνοχή, για την υγεία, για την μεταφορά των ασθενών, για τον τουρισμό, για την οικονομική ανάπτυξη και πρώτα απ΄ όλα για την ασφάλεια των πτήσεων. Κι έρχεται αυτό εδώ το χαρτί, αυτό το ραβασάκι χωρίς να έχουμε υπ’ όψιν ούτε επιχειρησιακό σχέδιο, ούτε αντιλήψεις για το νέο στόλο της Ολυμπιακής, ούτε ζήτημα αυτοτέλειας σε σχέση με την κυβέρνηση, ούτε απόψεις σε σχέση με τις συμμαχίες, όταν όλα αυτά είναι σε συζήτηση και είναι κρίσιμα για την πορεία κάθε αεροπορικής εταιρείας.

Λέγεται ότι βιαζόμαστε. Και βιαζόμαστε γιατί πιεζόμαστε από την Ε. Ε.. Σοβαρά; Από πού και ως που μπορεί να μας πιέζει η Ε.Ε. και μέχρι πότε; Και γιατί εμάς ειδικά; Ανοίξτε τις σημερινές εφημερίδες, κατά προτίμηση τις γαλλικές. Πριν από δυο ημέρες ξέσπασε μια μεγάλη απεργία στους γαλλικούς σιδηροδρόμους στον SNCF γιατί ήταν έτοιμη η κυβέρνηση της Γαλλίας να περάσει μια σειρά ρυθμίσεις σε σχέση με το μέγεθος των απασχολούμενων σε σχέση με εργασιακές κατακτήσεις, με ασφαλιστικά και άλλα δικαιώματα, τα οποία δικαιολογούσε με βάση το ότι είναι υποχρεωμένη να προσαρμοστεί στις οδηγίες της Ε.Ε. για την απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών, όπως εμείς των αεροπορικών μεταφορών.

Τι έγινε;

Πάρτε τη Liberation, την Monde, την Humanite και δείτε τι έγινε.

Βγήκε χθες ο ίδιος ο Πρόερος Σιράκ και είπε ότι εμείς δεν θα μειώσουμε τα δικαιώματα των εργαζομένων και δεν θα προχωρήσουμε σε απολύσεις. Και γίνεται συνάντηση του συνδικάτου, κυρίως της CGT με την διεύθυνση του SNCF και βρίσκεται λύση. Γιατί εμείς; Για ποιο λόγο εμείς μαζεύουμε την ουρά μας απέναντι στην κάθε απαίτηση του καθενός που παριστάνει σήμερα τον επίτροπο της πιο ακραίας συντηρητικές επιτροπής που έχει εμφανιστεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση τις τελευταίες δεκαετίες, της Επιτροπής Μπαρόζο. Διότι δεν έχουμε κυβέρνηση που αντιστέκεται και δεν έχουμε κυβέρνηση που θέλει δημόσιο αερομεταφορέα. Και είδαμε τόσα χρόνια την προσπάθεια να ξεπουληθεί οπουδήποτε. Και η μόνη σχέση, αν θέλετε, με το νομοσχέδιο του βρώμικου χρήματος, ήταν ότι σε έναν από τους διαγωνισμούς του ΠΑΣΟΚ είχε εμφανιστεί και ένας από τους περιβόητους εμπόρους όπλων ως υποψήφιος αγοραστής της Ολυμπιακής Αεροπορίας.

Τέλος, υπάρχει μια απάτη. Αν διαβάσει κανείς το άρθρο θα πει ότι αυτό το νομοσχέδιο πρώτα απ’ όλα θα το ψηφίσει η Αριστερά. Τι λέει; Δεν έχουμε ξαναδεί σε άλλο νομοσχέδιο τέτοιο πράγμα.

Λέει το πρώτο άρθρο: «Το ελληνικό δημόσιο, με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών, δύναται να συστήσει αεροπορική εταιρεία». Ο παράδεισος για την Αριστερά. Θέλουμε μια δράση του δημοσίου στους στρατηγικούς τομείς της οικονομίας και της ανάπτυξης και έρχεται εδώ πέρα η Νέα Δημοκρατία και μας το φέρνει. Γιατί να μην το υποστηρίξουμε; Γιατί είναι παραπλάνηση και εξαπάτηση του ελληνικού λαού αυτό, διότι πάλι τραβιέται το δημόσιο για να καλύψει τις δυσκολίες της ιδιωτικοποίησης.

Και έχει αυτό το φοβερό άρθρο 6, που αποτελεί ντροπή, που λέει ότι ναι, συμμετέχει το δημόσιο και οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης - και τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης βάζετε - αλλά δεν ξέρουμε αν θα συμμετέχουν σε μελλοντικές αυξήσεις του εταιρικού κεφαλαίου. Και όχι μόνο αυτό. Λέει ότι θα παραιτηθούν από τα αναλογούντα στους δημόσιους οργανισμούς και στο δημόσιο δικαιώματα προτίμησης στην έκδοση νέων μετοχών. Είναι πρωτοφανή αυτά τα πράγματα, τα οποία γίνονται. Φέρνετε μια απάτη.

Και επειδή φέρνετε μια απάτη, δεν τολμάει ούτε ο Πρωθυπουργός να παρουσιαστεί εδώ πέρα, ούτε ο κ. Λιάπης, ούτε ο κ. Αλογοσκούφης, ούτε ο κ. Σιούφας που το υπογράφει. Ντρέπεστε. Δεν τολμάτε. Για έναν λόγο γίνεται μόνο: Να κτυπήσετε τα δικαιώματα των εργαζομένων. Να αρχίσετε από μηδενική βάση.

Τελειώνοντας, κυρία Πρόεδρε, σας λέω το εξής: Θα αντισταθούμε και θα είναι η Αριστερά μαζί τους και δεν θα περάσουν αυτά τα σχέδια. Όπως η Πορτογαλία, όπως η Ιρλανδία, όπως άλλες χώρες, θα μπορέσουμε να έχουμε και εμείς μια επιτέλους δημόσια, όχι κομματική επιχείρηση, με αυτοτελή διοίκηση, μια επιχείρηση κερδοφόρα, αποτελεσματική, ασφαλή για τους Έλληνες και όλους τους ταξιδιώτες που να συνδέει την περιφέρεια. Γιατί μπορεί να υπάρξουν καλύτερες μέρες και για την Ελλάδα από αυτές που ετοιμάζετε εσείς, κύριοι της κυβέρνησης».

To Γραφείο Τύπου