Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
03/03/2008

Ανάγκη επίσπευσης της επέκτασης της γραμμής ΜΕΤΡΟ από Χαϊδάρι σε Πειραιά και επαναχάραξη της γραμμής με επέκτασή της προς την Πειραϊκή και τα νοσοκομεία Μεταξά και Τζάννειο

Ερώτηση Θ.Δρίτσα, Π.Λαφαζάνη προς τους Υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ, Μεταφορών

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του Τύπου, η επέκταση Χαϊδάρι-Πειραιά του ΜΕΤΡΟ περικόπτεται και  θα έχει τελικά μήκος 7,6 χλμ και 6 σταθμούς, έναντι 8,2 χλμ και 7 σταθμών, όπως είχε αρχικά σχεδιασθεί. O αρχικός σχεδιασμός της επέκτασης της γραμμής 3 του ΜΕΤΡΟ αναθεωρείται με απόφαση του υπουργού και περικόπτεται η τελευταία στάση (Ευαγγελίστρια).

Το ενδεχόμενο περικοπής της στάσης «Ευαγγελίστρια» δεν μας βρίσκει αντίθετους, καθώς η επιστημονική ομάδα του ΕΜΠ,  μελετητές του ΗΣΑΠ, δημοτικές κινήσεις, οι περισσότεροι φορείς της πόλης και η πλειοψηφία των Πειραιωτών  θεωρούσαν άστοχη την απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ για σταθμό στην «Ευαγγελίστρια». Δεν είχε μελετηθεί κυκλοφοριακά και δημιουργούσε τεράστια προβλήματα .

Αντίθετα,  όλες οι μελέτες δείχνουν την ανάγκη να προωθηθεί το ΜΕΤΡΟ στην  Πειραϊκή και τα δύο μεγάλα νοσοκομεία του Πειραιά,  Μεταξά και Τζάννειο .

Επειδή στην Πειραϊκή, ζουν 50.000 κάτοικοι αποκλεισμένοι από τις προσβάσεις σε Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Επειδή η  επέκταση του ΜΕΤΡΟ στην Πειραϊκή είναι απαραίτητη για την συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, εξ' αιτίας των μεγάλων κυκλοφοριακών, συγκοινωνιακών  και περιβαλλοντικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει γενικότερα ο Πειραιάς

Επειδή ο τερματικός σταθμός στην περιοχή της Πειραϊκής όχι μόνο θα εξυπηρετεί μια πυκνοκατοικημένη περιοχή του Πειραιά ,αλλά θα διασφαλίζει και την μελλοντική επεκτασιμότητα του έργου

Επειδή τo έργο επέκτασης του Μετρό στη γραμμή Χαϊδάρι-Πειραιά προχωρά με σοβαρές αποκλίσεις από το χρονοδιάγραμμα που είχε ανακοινώσει ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ τον Ιούνιο του 2006 και το οποίο προέβλεπε έναρξη εργασιών τους πρώτους μήνες του 2007 .

Με βάση τα παραπάνω ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1.    Σκοπεύουν να επανεξετάσουν άμεσα την γραμμή Χαϊδάρι-Πειραιά του ΜΕΤΡΟ ώστε να κατευθυνθεί προς  την Πειραϊκή και τα δύο  νοσοκομεία Μεταξά και Τζάννειο;

2.    Ποιο είναι το οριστικό χρονοδιάγραμμα αποπεράτωσης του έργου;

3.    Είναι εξασφαλισμένα μέσω προγράμματος ΚΠΣ τα σχετικά κονδύλια του έργου;

Οι ερωτόντες βουλευτής

Θοδωρής Δρίτσας

Παναγιώτης Λαφαζάνης