Skip to main content.
Συνασπισμός της Αριστεράς των Κινημάτων και της Οικολογίας
09/04/2008

Στον αέρα η ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα - Θεσσαλονίκη! Απάντηση της Επιτρόπου Χούμπνερ στον Δημήτρη Παπαδημούλη

Μόνο το 25% των πόρων έχει απορροφηθεί!

Βέβαιη η απώλεια κοινοτικών πόρων

Στην πορεία υλοποίησης δύο μεγάλων σιδηροδρομικών έργων που συγχρηματοδοτούνται από κοινοτικούς πόρους, καθώς και στα αντίστοιχα έργα γέφυρες που έχουν ενταχθεί στην επόμενη προγραμματική περίοδο 2007-2013, αναφέρεται η αρμόδια Επίτροπος κ. Χούμπνερ, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΝ Δημήτρη Παπαδημούλη.

Τα δύο έργα, στα οποία αναφέρεται η Επίτροπος στην απάντηση της, είναι η κατασκευή συγκροτήματος στο Θριάσιο Πεδίο με γραμμή σύνδεσης και ηλεκτροκίνηση της γραμμής Αθήνας – Θεσσαλονίκης. Όσον αφορά στο έργο του Θριάσιου Πεδίου, η κ. Χουμπνερ επισημαίνει ότι  η καταληκτική ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου είναι η 31 Δεκεμβρίου 2009 και η απορρόφηση βρίσκεται στο 73%.

Αντίθετα όσον αφορά στην ηλεκτροκίνηση Αθήνας - Θεσσαλονίκης, η Επίτροπος τονίζει ότι το έργο υλοποιείται με πάρα πολύ βραδείς ρυθμούς. Το ποσοστό απορρόφησης βρίσκεται καθηλωμένο στο 25% και επομένως η απώλεια των σχετικών κοινοτικών πόρων πρέπει να θεωρείται βέβαιη.  Πιο συγκεκριμένα η κ. Χούπνερ αναφέρει ότι «ως τελική ημερομηνία επιλεξιμότητας των έργων και των δαπανών έχει οριστεί η 31η Δεκεμβρίου 2008. Η τεχνική πολυπλοκότητα και η δυναμική της χρηματοδοτικής εξέλιξης του εν λόγω έργου δεν επιτρέπουν τον ορισμό με ακρίβεια, στο παρόν στάδιο, του επιπέδου των κοινοτικών πιστώσεων θα έχουν απορροφηθεί κατά την τελική ημερομηνία επιλεξιμότητας.»

Στην απάντηση της, επίσης, η Επίτροπος Χούμπνερ, επισυνάπτει τον παρακάτω πίνακα με τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα που έχουν προγραμματιστεί ως έργα γέφυρες μεταξύ του Γ΄ ΚΠΣ και της επόμενης προγραμματικής περιόδου 2007-2013:

ΕΡΓΑ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ
Κατασκευή του τμήματος της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Τιθορέας-Λιανοκλαδίου 591.908.003 ?
Κατασκευή του τμήματος της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Λιανοκλαδίου -Δομοκού 702.000.000 ?
Σήμανση, εξοπλισμοί τηλεδιαχείρισης και τηλεπικοινωνιών για τον σιδηροδρομικό άξονα ΠΑΘΕ (εκτός των τμημάτων Κιάτου-Πάτρας και Τιθορέας-Δομοκού) 124.000.000 ?
Προαστιακός σιδηρόδρομος Αθήνας, τμήμα Τριών Γεφυρών-ΣΚΑ-Αεροδρομίου Σπάτων 430.000.000 ?
Ηλεκτροκίνηση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής ΣΚΑ- Κιάτου 67.000.000 ?

Αναφερόμενος στο ζήτημα, ο Δημήτρης Παπαδημούλης δήλωσε:

«Μετά από χαμένο χρόνο και χρήματα επί δύο σχεδόν δεκαετίες, η σημερινή ελληνική κυβέρνηση εξακολουθεί να μην έχει απολύτως κανένα στρατηγικό σχέδιο για  τον απαραίτητο για την ανάπτυξη και το περιβάλλον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού τομέα. Αφιερώνουμε τα επίσημα στοιχεία της Κομισιόν στην κυβέρνηση της ΝΔ. Καλούμε όσους αποδίδουν τα συχνά ατυχήματα στον ΟΣΕ αποκλειστικά στον "ανθρώπινο παράγοντα" να αναλάβουν τις μεγάλες τους ευθύνες για το κραυγαλέο έλλειμμα εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης των ελληνικών σιδηροδρόμων. Αναμένουμε τις κυβερνητικές εξηγήσεις και ενέργειες. Για να μη χαθούν κι άλλα σημαντικά ποσά από το Γ' ΚΠΣ αλλά και για να ξεκινήσει επιτέλους το Δ' ΚΠΣ. Η κατάσταση των κοινοτικών χρηματοδοτήσεων, η μειωμένη απορροφητικότητα και οι σημαντικές καθυστερήσεις  διευκολύνουν όσους επιθυμούν τον μαρασμό των ελληνικών σιδηροδρόμων για να επιταχύνουν στην τροχιά της ιδιωτικοποίησης τους.»  

To Γραφείο Τύπου