Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
07/05/2008

Με 50% ελλείψεις προσωπικού λειτουργεί η Πυροσβεστική Υπηρεσία Κέρκυρας

Ερώτηση Π.Κοροβέση και Γρ.Ψαριανού προς τους Υπουργούς Εσωτερικών, Μεταφορών και Επικοινωνιών και Τουριστικής Ανάπτυξης

Τον Ιούλιο του 2000 κάηκε μεγάλος αριθμός στρεμμάτων πρασίνου  στην κεντρική Κέρκυρα, ακόμα πιο νωπή η μνήμη των καταστροφικών πυρκαγιών του περυσινού θέρους. Και όμως η Πυροσβεστική Υπηρεσία της Κέρκυρας, Μάιο μήνα, αρχή της θερινής περιόδου, παρουσιάζει βασικές ελλείψεις προσωπικού, που αγγίζουν το 50% της προβλεπόμενης δύναμης της. Από το 2000, η δύναμη των πυροσβεστών στο νησί  δεν έχει επαναστελεχωθεί, ενώ υφίσταται συστηματική αφαίμαξη με συνταξιοδοτήσεις, μεταθέσεις που έχουν φτάσει την Π.Υ. Κέρκυρας να λειτουργεί με 80 περίπου άτομα αντί 170 ως είναι η προβλεπόμενη συνολική δύναμη (και αυτός ο συσχετισμός αφορά στην προ ανάληψης της δασοπυρόσβεσης προβλεπόμενη οργανική δύναμη), ενώ θα χρειάζονταν και παραπάνω των 170, για να καλυφθεί το επιχειρησιακό εύρος  που περιλαμβάνει:

Ενδεικτικά αναφέρουμε τις παρακάτω ελλείψεις των σταθμών και μόνο:

1.    Πυροσβεστικός Σταθμός Πόλης Κέρκυρας: οργανική δύναμη 65 υπαλλήλων, υπηρετούν 33 -  Βάρδια επέμβασης 5.

2.    Πυροσβεστικός Σταθμός Αεροδρομίου Κέρκυρας: οργανική δύναμη 35 υπαλλήλων (υπάρχει πόρισμα μεικτής επιτροπής Αρχηγείου Π.Σ. και Υ.Π.Α. που ορίζει για το Αεροδρόμιο της Κέρκυρας σύνολο δύναμης 75 υπαλλήλων και ελάχιστη στελέχωση βάρδιας επέμβασης: 15), υπηρετούν 18- βάρδια επέμβασης 5.

3.    Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Θιναλλίων: οργανική δύναμη 18, υπηρετούν 13. Βάρδια επέμβασης 2.

4.    Πυροσβεστικό κλιμάκιο Αργυράδων: οργανική δύναμη 18, υπηρετούν 10 (2 συνταξιοδοτούνται εντός του τρέχοντος έτους).Βάρδια επέμβασης 2 υπάλληλοι

5.    Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Παξών: οργανική δύναμη 17, υπηρετούν 4.Βάρδια επέμβασης 2 υπάλληλοι

Έτσι τα συμβάντα δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν  εν τη γενέσει τους και παίρνουν έκταση, ενώ δύσκολα αντιμετωπίζονται δυο ταυτόχρονα περιστατικά ή ένα περιστατικό μεγάλης εμβέλειας. Παράλληλα υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή (π.χ. παλιάς τεχνολογίας κλιμακοφόρα οχήματα και τεχνολογίας Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου πυροσβεστικά αεροπλάνα, αρχικώς προορισμένα για αεροψεκασμούς) και κτιριακά προβλήματα (ειδικά για το Σταθμό της Πόλης).

Η  Κέρκυρα ως νησί  δύσκολα δέχεται συνδρομή δυνάμεων από γειτονικές περιοχές σε εύλογο χρονικό διάστημα (οι ενισχύσεις από την Ηγουμενίτσα κάνουν ταξίδι 1 ½ ώρας πέραν του χρόνου  συγκέντρωσης  δυνάμεων από γειτονικούς νομούς) ενώ οι 90 εποχικοί δεν διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας, δεν επεμβαίνουν σε αστικής φύσεως συμβάντα και γενικά λειτουργούν ως βοηθητικοί και πάντα με την παρουσία μόνιμου προσωπικού. Όλʼ αυτά καθιστούν εξαιρετικά  επείγουσα την στελέχωση της  Π.Υ. Κέρκυρας.

 Με τις ελλείψεις αυτές, παραβιάζονται θεμελιώδη δικαιώματα των εργαζομένων, οι οποίοι καλούνται με παράνομες επιφυλακές να καλύψουν τα οργανικά κενά: περικοπή κανονικών αδειών και ρεπό (το σύνολο του προσωπικού έχει λαμβάνειν περί τα 5500 ρεπό σύμφωνα με τα περυσινά δεδομένα και σημαντικό αριθμό ημερών αδείας από προηγούμενα χρόνια), με την συγκάλυψη του Αρχηγείου και του Υπουργείου κατάχρηση του έκτακτου μέτρου των  επιφυλακών για να παρουσιαστεί στοιχειώδης αριθμός πυροσβεστών στα συμβάντα, υπερεργασία πέραν των ανθρωπίνων δυνατοτήτων στις πυρκαγιές, είναι η μέθοδος με την οποία η υπηρεσία δεν εμφανίζει τα κενά που υπάρχουν. Όμως έτσι  διαρρηγνύεται ο οικογενειακός και κοινωνικός ιστός της ζωής τους, και, το σημαντικότερο, καθίστανται οι υπάλληλοι επιχειρησιακά ανεπαρκείς και κατά συνέπεια επικίνδυνοι για τον εαυτό τους και για το έργο που καλούνται να επιτελέσουν.

Ερωτώνται οι κκ. Υπουργοί:

1.    Πώς και πότε πρόκειται να αντιμετωπίσει το θέμα της έγκαιρης στελέχωσης, με εκπαιδευμένο προσωπικό; Έχει οριστεί συγκεκριμένος αριθμός πυροσβεστών που θα πάει στην Κέρκυρα από τους 1250 του πρόσφατου διαγωνισμού;

2.    Πώς θα προστατευτούν τα βασικά εργασιακά δικαιώματα των πυροσβεστών (υπερεργασία, άδειες κτλ), που η καταστρατήγησή τους δεν είναι μόνο καταπάτηση συνταγματικών και διεθνών συμβάσεων αλλά και κίνδυνος για την ζωή, την αρτιμέλεια και την επάρκειά τους ;

3.    Σκέπτεται να προβεί και πότε σε αντικατάσταση του παλαιού στόλου  των πυροσβεστικών οχημάτων, που η τεχνολογία τους είναι ξεπερασμένη,  και τι θα κάνει με το κτιριακό πρόβλημα των Σταθμών;  

4.    Ποιά Πυροσβεστική Υπηρεσία καλύπτει επιχειρησιακά το λιμάνι της Κέρκυρας καθότι το νησί ΔΕΝ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ, με δεδομένα τα τεράστια κρουαζιερόπλοια που ελλιμενίζονται εκεί και που από πυροσβεστικής άποψης είναι μεγάλης επικινδυνότητας;

5.    Με ποιόν τρόπο θα αποφευχθεί ενδεχόμενη πτώση κατηγορίας του Κεντρικού Αερολιμένα Κέρκυρας λόγω έλλειψης προσωπικού (που μέχρι τώρα αντιμετωπίζεται με έκδοση παράνομων Διαταγών από το Νομικό τμήμα του Αρχηγείου Π.Σ., όπως η 43932 Φ.105.6 προς την Π.Υ. Αερολιμένα Κω), που απαγορεύει την χορήγηση ρεπό στους εργαζομένους;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΚΟΡΟΒΕΣΗΣ

ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΨΑΡΙΑΝΟΣ